Anonym (Knivigt) skrev 2023-07-15 00:40:25 följande:
Vad har du för diagnoser? Bor du i en kommun som är generösa med LSS-boenden? Du svarar naturligtvis bara om du vill. Men av vad du skriver, hade du troligtvis aldrig fått LSS-boende i min kommun. Du hade fått boendestöd. Är det så att du gått på särgymnasiet? Har du mer omfattande problem än vad som framgår här. Jag får uppfattningen av att du haft ?riktiga? jobb. Gått i ?vanlig? skola och endast behöver hjälp för att komma igång.
Tja. Jag har Aspergers syndrom, eller Autismspektrumtillstånd som det heter nu, samt OCD. Jag bor i Linköping och jag tror att Linköpings kommun är rätt så generösa med LSS-boenden. Det finns många LSS-boenden i Linköping.
Jag gick på ett vanligt gymnasium, jag hade inte fått mina diagnoser då. Jag fick mina diagnoser när jag var 24 år gammal.
Jag utredde när jag var barn också, 1992 tror jag, men på den tiden så uppfyllde jag inga diagnoskriterier.
Jag har haft mer omfattande problem än vad som framgår här, jag hamnade i ett alkoholmissbruk och hamnade på behandlingshem i ett år. När jag kom hem så mådde jag bra i ett års tid ungefär, men sen åkte jag på en psykos.. Jag trodde att alla var var ute efter att skada mig. Jag fick för mig att folk varit inne i min lägenhet och flyttat på saker för att mindfucka mig. Jag blev inskriven på psyk i en månads tid.
Min OCD var värre förr med, därav LSS-boende. Hade jag ansökt idag så hade jag nog blivit nekad LSS-boende. Jag blir medicinerad och mår mycket bättre. Jag hade lika gärna kunnat bo i en vanlig lägenhet med boendestöd.