RaYzLeR skrev 2023-07-12 18:42:18 följande:
Ts dotter skulle behöva en god man som tar hand om hennes ekonomi, betalar hyran och övriga nödvändiga räkningar.
Hon skulle behöva en förvaltare vilket är vad tråden handlar om.
Anonym (?) skrev 2023-07-12 18:55:00 följande:
Jag kan ha haft fel. Jag tror det är ett serviceboende hon bor på. Nu vet jag inte om det är någon skillnad på serviceboende/lss boende.
Jag upplever min dotter som väldigt högfungerande faktiskt. Såvida jag vet har hon bara städ som stöd. Och inte ens det ville hon ha kvar men hon var tvungen att ha nåt form av stöd om hon ville bo kvar. Jag har även hört att hon avbokar städet många gånger
min dotter har en egen lägenhet med egen ingång men det finns tillgång till personal dygnet runt
Du är förnekelse. Bor man på ett serviceboende och behöver förvaltare för att betala räkningar är man inte väldigt högfungerande. Det är inget fel alls i att behöva den hjälpen och det är inget varken hon eller du ska skämmas för.
Anonym (g) skrev 2023-07-12 19:25:02 följande:
TS känner sitt barn och sånt vet man tydligt om det fungerar. TS kan inte heller bara boka en tid åt henne. Skulle det ens gå faller det på att man inte kan tvinga vuxna personer och då får dottern ännu en räkning, utebliven tid. Detta är egentligen inte alls TS ansvar. En vuxen dotter där TS ändå verkar bry sig då hon frågar här. Du däremot, känns det bra att vara elak?
Jag vet inte jag har inte varit elak mot någon. Läkarbesök går även att göra digitalt då behöver ts bara komma hem till dottern. Att skriva en tråd på FL skulle jag inte säga är att bry sig, fast dottern är vuxen bör man göra något och inte bara stå och titta på när hon riskerar att hamna på gatan.