Hjälp! Jag är orolig för att min dotter kommer att bli vräkt.
Hjälp henne att fixa ett läkarintyg. Det är akut, jag förstår inte hur du kunde låta det gå så långt.
Hjälp henne att fixa ett läkarintyg. Det är akut, jag förstår inte hur du kunde låta det gå så långt.
Jag kan ha haft fel. Jag tror det är ett serviceboende hon bor på. Nu vet jag inte om det är någon skillnad på serviceboende/lss boende.
Jag upplever min dotter som väldigt högfungerande faktiskt. Såvida jag vet har hon bara städ som stöd. Och inte ens det ville hon ha kvar men hon var tvungen att ha nåt form av stöd om hon ville bo kvar. Jag har även hört att hon avbokar städet många gånger
min dotter har en egen lägenhet med egen ingång men det finns tillgång till personal dygnet runt
Du har alltså klarat skolan, har ett vanligt jobb, handlar och lagar mat själv, tvättar mm?
Man behöver inte vara gravt funktionsnedsatt för att bo på ett LSS-boende. Jag bor på ett sådant boende och det enda jag får stöd med är att komma igång med städ. (Jag städar själv) Sen kontroll efteråt att jag verkligen har städat. Sen så får jag skjuts till läkarbesök, det är det enda.
Jag hade själv problem med att betala hyrorna och elräkningarna, men jag fick en god man. En förvaltare ska vara sista utvägen.