• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Syskonförsök

Peaken kan absolut varit någon gång mellan testerna. Sexa till det så snart ni kan idag ifall att 🥰

Fruffe skrev 2023-08-06 08:40:40 följande:

Okej jag blir lite galen här. min monitor visar fortfarande bara hög? och det ser ut som strecken är svagare idag. Asså hjälp? Jag förstår verkligen inte. Idag CD 17 och började få hög på CD 7? så märkligt. Som sagt är tappen mjuk och öppen? kan jag ha missat ÄL? Jag tar endast test på morgonen. Men kanske måste börja ta morgon och kväll? Isf borde vi nog sexa till det idag om vi ska ha chans va? Om min ägglossning var igårkväll? 

bild på test igår: 

Bild från dagens test: 

• Sanlin90
    Syskonförsök skrev 2023-08-06 08:40:54 följande:

Precis som du säger, de är variationen så tycker du kan hålla dig till ett sätt redan nu :) 

Det va mer att jag inte vet om den reagerar på annat typ om det är kallare i rummet eller liknande eftersom den mäter på handleden :) känns tryggare att följa upp båda ett tag iaf, tror min nc går ut om 30dagar ca sen uppdaterar jag inte :)
  • Syskonförsök

Fattar 🥰 blinkande ägglossningstest här dag två. Hade hoppats på fast idag men icke! Innebär mens på Grekland resan om det inte blir plus denna gång så håll gärna en extra timme för mig allihop att vi får fira ett plus denna gång!  Senast vi reste i december trodde vi att jag skulle plussa på resan men istället kom mensen tre dagar sent på resan😓 vore så mysigt om vi fick fira denna gång istället!

Sanlin90 skrev 2023-08-06 08:44:58 följande:
    Det va mer att jag inte vet om den reagerar på annat typ om det är kallare i rummet eller liknande eftersom den mäter på handleden :) känns tryggare att följa upp båda ett tag iaf, tror min nc går ut om 30dagar ca sen uppdaterar jag inte :)
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-06 08:47:07 följande:

Fattar 🥰 blinkande ägglossningstest här dag två. Hade hoppats på fast idag men icke! Innebär mens på Grekland resan om det inte blir plus denna gång så håll gärna en extra timme för mig allihop att vi får fira ett plus denna gång!  Senast vi reste i december trodde vi att jag skulle plussa på resan men istället kom mensen tre dagar sent på resan😓 vore så mysigt om vi fick fira denna gång istället!

Hoppas det blir en glad överraskning på semesterresan och att mensen håller sig borta🤩
  • Fruffe
    Syskonförsök skrev 2023-08-06 08:43:13 följande:

Peaken kan absolut varit någon gång mellan testerna. Sexa till det så snart ni kan idag ifall att 🥰

Japp. Får se till och göra det 😁😁 tack för svar!
  • Natalina1451

Så spänd inför att testa nu på morgonen, har sparat kiss så min man kan göra det när han vaknar. jag hr vetat om alla graviditeter före honom så vi har bestämt att han ska få veta först den här gången 🤪 såklart tar han sovmorgon då.. men jag läste på testet att det var från 25 och inte 10 som jag trodde när det låg på samma hylla som clearblues testa tidigt 😵?💫 känner mig dum som snålade ut och inte bara köpte clearblue så det kommer 100% va negativt..

• Syskonförsök

Tack!!!❤️

Alvedon83 skrev 2023-08-06 08:56:50 följande:
    Hoppas det blir en glad överraskning på semesterresan och att mensen håller sig borta🤩
  • Syskonförsök

Oj så spännande! Vilken dag efter ägglossning är du? :)

Natalina1451 skrev 2023-08-06 09:20:40 följande:

Så spänd inför att testa nu på morgonen, har sparat kiss så min man kan göra det när han vaknar. jag hr vetat om alla graviditeter före honom så vi har bestämt att han ska få veta först den här gången 🤪 såklart tar han sovmorgon då.. men jag läste på testet att det var från 25 och inte 10 som jag trodde när det låg på samma hylla som clearblues testa tidigt 😵?💫 känner mig dum som snålade ut och inte bara köpte clearblue så det kommer 100% va negativt..

• condii

Grattis till alla pluss! Så mysigt att få se nya varje dag 🥰 

Själv är jag på CD 14 idag. Jag har testat med CB dubbelindikator sedan dag 9 och idag fick jag blinkande gubbe! Förra månaden fick jag aldrig fast gubbe iom att jag började testa för sent, men denna månad hoppas jag att jag lyckas hålla koll. Lägger till bild på strecken, visst börjar det närma sig nu? 

Pga förra månadens misslyckande bestämde jag mig också för att lyssna mer på min kropp denna gång och därför har jag blivit mer uppmärksam på t.ex. flytningarna. De var obefintliga efter mens till och med dag 12. Igår var de istället mer krämiga så ska bli intressant att se hur de förändras kommande dagar. Igår la jag även för första gången i mitt liv (skäms nästan för detta 😅) märke till min livmodertapp!!! Jag vet ju inte vad jag ska jämföra med, men upplever att den kändes hård och lutar till höger?? Hjälp, kanske dum fråga men kan det bli ett problem när jag försöker bli gravid? 

Nu har vi tänkt börja sexa varje dag tills ÄL är över. Önska oss lycka till 😄💪

• Horisonten

Nerverna för att testa imorgon är höga!! Känner av massa och sambon reagerar på massa symptom. Drömde inatt om att jag plussade. Men så rädd för inbillning och negativt test imorgon. Sambon säger då tar vi nya tag men skulle känna mig så så dum. 

Men jag har så många test hemma. Haha vilket skulle ni rekommendera att jag testar med imorgon?? Eftersom de är bim-5 och äl+10 vad jag tror. Jag har Clear blue early som ger ett streck men sägs ta 6 dagar innan utebliven mens, jag har Clear blir digitalt ultra tidigt som också går 6 dagar innan utebliven mens. Sen har jag ?vanliga? Clear blue som ger plus och digitala veckogivare och så de som heter tent test. 

Hjälp mig med era bästa råd och tips. Brukar egentligen bara använda CB men då har de varit de som ger plus. Men de verkar man först kunna ta senare med nu

Svar på tråden BIM Augusti 2023