• Anonym (3barnsmamma)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

• Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.
  • Anonym (Att välja sina strider)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-28 09:59:17 följande:
    Jag älskar honom. Han är min bästa vän. Världens bästa pappa till våra barn. Den snällaste och bästa jag någonsin träffat? förutom just med sexet då. han säger själv att han mår dåligt av detta, att det är därför han inte vill ha sex utan runkar.. han menar att han får prestationsångest när han känner att jag också ska komma, och att han inte orkar lägga den tiden. jag tror att han egentligen vill väl, men alltså jag känner mig så äcklad av mig själv när jag vet att jag inte är värld den tiden. känn mig så pervers, även om jag vet att det är helt naturligt! Många skriver att jag ska ta ansvar för min egen orgasm, och det gör jag. Jag använder själv vibraton, men han tycker då sexet tar för lång tid (dvs typ 15 min när jag fortfarande kunde få orgasm, iställer för 3 min som det tar för honom). Känner mig ännu mer äcklad när jag vet att han tittar på övergrepp och saker jag aldrig skulle gå med på eller han ens skulle be om att få utsätta mig för och tänder på det? 
    Jag tycker det låter som att ni hamnar snett sexuellt och att det faktiskt är så att detta inte är något ni själva löser.

Låter lite hora/madonna att han vill se sex med andra, utan att dra in dig i det hela. Eftersom du har världens snällaste man, och pappa till barnen.

Sex verkar inte längre vara en lek och njutning utan ni är på helt olika plan. 

Mitt hetaste tips är att du åker bort ett par dagar och ger både dig själv och din man utrymme att andas. Känner du för att initiera sex när du kommer hem, gör det och se vad det landar och försök att inte trigga hans prestationsångest.  Känner du inte för det, så är det kanske så att ni faktiskt inte riktigt har detta längre och att ni antagligen släpper detta, eller beslutar er för att söka hjälp.
  • Anonym (3barnsmamma)
    Mandel skrev 2023-06-28 09:48:37 följande:
    TS skrev:
    "Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. "

Självklart ska han vara delaktig och vilja att hon ska få orgasm, men ibland måste faktiskt vi kvinnor göra bakgrundsarbetet med oss själva först och bli bekväma i vår egen sexualitet för att det ska gå att komma till en orgasm med en en man. Om nu TS inte klarar av det på egen hand, hur ska då han klara det? 

När hon jobbat igenom sina trauman kan de gemensamt jobba sig fram till ett bra sexliv om de vill, men så länge ts inte verkar veta vad hon behöver för att nå orgasm, hur ska hennes karl veta?
    Jag vet vad jag behöver för att få en orgasm. Har kunnat få det innan på egen hand, och vid enstaka tillfällen har min man ansträngt sig och då har jag också kunnat komma. Men efter att jag satte ner foten och sa att jag vill att min njutning och orgasm också prioriterad men då fick dissen så har det låst sig helt i mig. de destruktiva minnerna kommer tillbaks och jag känner mig som någon som bara ska utnyttjas för den manliga utlösningen. att jag, min orgasm och tiden Som behövs för det inte är värt det. 
  • Anonym (M)
    sextiotalist skrev 2023-06-28 10:14:08 följande:
    Tala för dig själv 
    Min erfarenhet är helt annorlunda. Man är till för varandra, man finns till för varandra.
    Men såklart, vi med långa, stabila och kärleksrelationer vet ju ingenting eller hur?
    Hon menar väl att det inte kan bli riktigt äkta eftersom det är sex inblandat. Din erfarenhet är väl inte att sex aldrig ingick i erat upplägg.
  • Core
    StudierKemi skrev 2023-06-28 09:41:49 följande:

Män och kvinnor gillar i grunden inte varandra. Jag tänker inte ljuga och hålla uppe en fasad. Att vara med en man är "ett nödvändigt ont" för att få barn.  Solo-liv är skönast och säkrast för kvinnan, och den gruppen lever längst som inte har partner och barn utan ägnar sig åt karriär. Att köpa vibratorer och dildos kommer att ge mest njutning, och sån fokus på klitoris så att man som mognare person i framtiden inser sen att; mannen behövs verkligen inte.... 

Tjej-vänner kommer man bäst överens med som kvinna, och kärleken till vänner av samma kön är mer äkta, för att den bygger aldrig på sex, utan på gemensamma hobbyn och omtanke om varandra. Samma med släkt, att det är lättare att bygga något äkta där för att sex är inte inblandat. Allt med random män är en illusion och oäkta, så bli inte knäckt av att det snart kommer ta slut antagligen... Försök se bara det positiva när det väl händer.

Kom som sagt ihåg att man är med dem där främst för att få barn och få någon som hjälper till med hemmasysslor för att inte ha det för tungt när barnet väl kommit. Någon som lyssnar mycket, jobbar hemma med dig och som inte sticker. Han är alltså inte någon som lyssnar och ställer upp, och alltså är han inte mycket att ha, han sviker när det verkligen gäller... Jag skulle antagligen ha lämnat, men jag vet inte hans andra kvaliteer, om han är modell-snygg eller inte, men antagligen skulle jag avslutat och levt själv efteråt! Det är för svårt att hitta någon "bara sådär" där man även tänder sexuellt på gubben. 

Prova att vända på det resonemanget du och granska resultatet 

Om en man säger att kvinnor har som syfte att föda barn och hjälpa till i hushållet 

haha, humor. Det är inte svårt serru, lev inte i en relation med en man om det är så besvärligt 
  • Anonym (Prata)

Jag tror att du och din partner behöver prata med varandra.

Sexliv handlar ju om samspel och vi:et, men även lika mycket om jag:et. Just nu låter det verkligen som att ni har hamnat snett. Sex ska ju vara härligt och lustfyllt. Men så länge ni inte reder ut det här låter det ju inte så.

Jag brukar tänka att jag har ansvar för min egen njutning men en del i det är ju även att ge min partner njutning. Om jag bara vill komma för egen del så kan jag lika gärna använda min vibrator. Det behöver inte vara fel att vissa gånger tillfredsställa sig själv, exempelvis det du säger kring att din partner runkar och tittar på porr. 

Jag tänker inte att jag kan kräva att min partner ser till att jag kommer då vi har sex. Däremot finns väl ingen större anledning att ha sex om man inte gemensamt strävar efter att det ska vara skönt för båda. 

Din partner kanske känner sig osäker hur han ska tillfredsställa dig? Visa hur du vill ha det? Eller gör det själv och låt honom titta på?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (f)

Att inte kunna lägga 15 min på sex för att båda ska njuta... hejohå. Vilken jävla idiot. Prestationsångest får han jobba med precis som du jobbat med att ens kunna ligga.

• sextiotalist
    Anonym (M) skrev 2023-06-28 10:31:19 följande:
    Hon menar väl att det inte kan bli riktigt äkta eftersom det är sex inblandat. Din erfarenhet är väl inte att sex aldrig ingick i erat upplägg.
    Till skillnad från många andra så har vi fortfarande ett sexliv, trots att båda passerat 60 och snart 30 år tillsammans. Men vi har det när båda vill, varken tjatsex, ställauppsex är aktuellt i vår relation.
  • Anonym (t)

Han tycker väl inte att sex är så märkvärdigt så om man måste anstränga sej så kvittar det.
    Du får ju själv avgöra om det är en relation du vill leva i.

• Anonym (Trams)
    Anonym (Eget ansvar?) skrev 2023-06-28 08:59:52 följande:

Alltså din orgasm är ditt ansvar, blir faktiskt jäkligt trött på kvinnor som ligger som en säck potatis i sängen och förväntar sig att mannen dels ska initiera sex, vara den som "kåtar" upp kvinnan med förepel, sen vara den som aktivt "pumpar" och se slutligen för egen maskin ser till att komma. Efter det ska säcken fortfarande ligga kvar och blir stimulerad med tunga händer för att komma.

Ta saken i egna händer!

Var den som knullar din man, tid honom som du tycker det är skönt, utnyttja hans kuk till din njutning.

Närmmin fru väl gör det och tar kommandot så är det faktiskt oftast inte så skönt för mig... Skönt för mig får jag när jag tar kommandot.

Men de flesta kvinnor orkar inte knulla sina män, det är för jobbigt fysiskt.

Att bli pumpad av en kuk ger mig absolut noll och ingenting. Knullandet är 100% för mannens skull, men det gör jag så gärna då jag njuter av att han njuter. För mig är sex att ge och ta, om inte avstår jag. 

Med ditt tankesätt så ska jag alltså slicka och pulla mig själv till orgasm? 

Varför skulle jag ge tillgång till min fitta om jag inte får tillgång till fingrar och tunga? 

Som tur är har jag en underbar man som skulle skratta åt ditt sätt att tänka.
Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.