• Anonym (3barnsmamma)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

• Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.
  • Anonym (Man får acceptera)
    Beauceron skrev 2023-07-14 03:04:48 följande:

Jag har inte läst alla svar, men?

Lägg av.

Du är inte äcklig. Du är värd ansträngningen. Det är för guds skull inget konstigt med att vilja känna njutning, speciellt inte den maximala, berusande känslan av en orgasm. En lustfylld kemisk glädjeexplosion i hjärnan? JA TACK. x) Det är ju ett rus utan droger. Det är rätt jävla fantastiskt egentligen. Det får du absolut inte ha skuldkänslor över. Lägg av! <3 Hopp i säng, fram med brr-brr å öva för fan. Chop-chop!

Angående din parter är det uppenbart att han är lite som en varm bajs. Man kan nämligen vara en bästa kompis, en fantastisk pappa, och en varm bajs, samtidigt. Det kallas att vara multifaceted, på engelska. Det är inte rimligt att vägra sin partner stöttning, när det behövs. Det ingår liksom i konceptet med en relation, kan jag tycka. Man ska vara ett team. Man ska vara starka individer som blir starkare av att vara tillsammans. Man ska gynna varandras existens, förbättra varandras livskvalitet, av att vara just tillsammans. Det finns inte plats för egoism i en relation. Då kan man dejta en spegel i stället.

Om han vägrar ge dig den tiden, engagemanget och omtanken som DU DEFINITIVT ÄR VÄRD, så kan du släppa honom som den varma bajs han är. Din önskan är INTE orimlig!!!

Beauceron skrev 2023-07-15 00:41:08 följande:
    Du är lite dum i huvudet.

Du tar upp saker som inte handlar om att ge och ta.
    Du tar upp att sexuell njutning är viktigt och völdigt skönt. 
    Det är orelevant om det ska enbart handla om att ge och ta. Att syftet bara är för han får orgasm så ska kvinnan få det. 
    Du kan inte acceptera ett liv utan sexuell njutning. Det borde handla om rättighet till sex 
    Anonym (G) skrev 2023-07-15 08:26:20 följande:

Alla män som tycker att "man får ta ansvar för sin egen orgasm" kommer naturligtvis att acceptera att de aldrig mer kommer att få orgasm genom penetration, bli avrunkade eller avsugna. De ska ju själva ansvara för sin orgasm?

Fram med fröken höger, det är allt som står till buds då! 

Så en man kan tvinga kvinnor till sex? 
    Anonym (Usch) skrev 2023-07-13 23:01:59 följande:

Fy vilka vidriga karlar i den här tråden!! Så otroligt egoistiska med skev kvinnosyn!
    Vaddå "man tar ansvar för sin egen orgasm"?? Vilket jävla skitsnack!! Är inte tanken med att vara två att man istället tar ansvar för varandras orgasm, lust och välmående?? Allt blir ju betydligt roligare så och så har jag och min man alltid levt! Men om ni bara får ert så får kvinnan sköta sitt bäst hon vill?? Då betydligt fler män än kvinnor får orgasm av enbart penetrering. Skvätta och somna och sen får kärringen väl klara sig själv?? Gode gud, gör så ni aldrig ens sett en riktig kvinna naken mer än på internet och bara föreställer er hur det "borde" vara, än att det faktiskt är så här ni faktiskt fungerar!

Du har sex redan av egoistiska orsaker.
    Du har inte sex pågrund av npgon välgörenhet och du vill enbart ge så länge som du gynnas av det. 

Fy vilka vidriga karlar i den här tråden!! Så otroligt egoistiska med skev kvinnosyn!
    Vaddå "man tar ansvar för sin egen orgasm"?? Vilket jävla skitsnack!! Är inte tanken med att vara två att man istället tar ansvar för varandras orgasm, lust och välmående?? Allt blir ju betydligt roligare så och så har jag och min man alltid levt! Men om ni bara får ert så får kvinnan sköta sitt bäst hon vill?? Då betydligt fler män än kvinnor får orgasm av enbart penetrering. Skvätta och somna och sen får kärringen väl klara sig själv?? Gode gud, gör så ni aldrig ens sett en riktig kvinna naken mer än på internet och bara föreställer er hur det "borde" vara, än att det faktiskt är så här ni faktiskt fungerar!

Om man tar gemensamt ansvar för bådas orgasm, varför inte kvinnan då sagt något om hennes orgasmer? 
    Så jag får tvinga dig till sex och hänvisa till det här? 

"
    Du är inte äcklig. Du är värd ansträngningen. Det är för guds skull inget konstigt med att vilja känna njutning, speciellt inte den maximala, berusande känslan av en orgasm. En lustfylld kemisk glädjeexplosion i hjärnan? JA TACK. x) Det är ju ett rus utan droger. Det är rätt jävla fantastiskt egentligen. Det får du absolut inte ha skuldkänslor över. Lägg av! <3 Hopp i säng, fram med brr-brr å öva för fan. Chop-chop!"
    Hans sexliv kan se annorlunda ut än vad ditt gör. 
    Så män skulle kunna hävda att du är egoistisk om du inte vill ha analsex för det ska handla om att ge och ta vid sex?! 
    Ordinär Man skrev 2023-06-28 09:15:34 följande:

Hans egen orgasm. Hans ansvar.

Hennes orgasm. Också hans ansvar.

Och om han klagar kallas det tjatsex och rättighet till sex. 
    Och var i lagstiftningen står det att det nu handlar om något annat än tjatsex? 

Så en kvinna måste fortsätta när hon vill inlett ett samlag?
    Kan en man säga att hon är skyldig honom sex för han redan gett henne njutning men inte fått något själv av henne. 
    Du får göra slut och skaffa dig en ny sexpartner om du får den möjligheten. 
    Du har inte rätt till sex 
  • Anonym (man 35år)

Hej min fina vän och 3 barns mamman.

Som en tidigare sa: skärp dig, du ska ju självklart sträva efter att uppfylla din sexlust. Det är inget att skämmas för eller onaturligt. Det behovet är att liknas med övriga behov (mat, vatten , socialtliv etc).

Jobba med idg själv:
    * ta bort dessa destruktiva tankar om att du är äcklig. Du är normal.
    * undersök dig själv, hur mjuter du? vissa njuter mer av att smekas och sugas i bröstet, andra känner mer i underlivet, andra tycker mer om att själva suga kuken etc...
    * skaffa sexleksaker, det finns flera typer och ett stort utbud för kvinnor.
    * var påhittigt. Vissa kvinnor tycker att sex ska se ut på ett visst sätt bara (typiskt missionären). Medan sex kan utövas på flera ställningar, med och utan redskap, och man måste inte nödvändigtvis penetrera för att njuta och få orgasm.
    * Undersök om Tantra kurser är något för dig eller er som par. Det går ut på att man njuter och har orgasmer utan penetrering elle rnödvändigtvis utlösning. Men jag har ingen erfarenhet av det själv.

Jobba med honom:
    * ställ inte det som ett KRAV att du skall får orgasm. Det löser bort lusten till sex, precis som dina tankar om att du är äcklig, löste upp din lust. Prata med honom som att ni har en utmaning tillsammans

* har han hälsoproblem som gör att hans lust är låg, eller är han äldre? har han brist på vissa mineraler och vitaminer? Googla och rådgör med läkare vid behov.

* prata med honom om hur viktigt det här är för dig. Försök förstå vad det är på riktigt som gör honom bete sig så. Är han för lat för den ansträngningen?

* sport och motion är bra om han ska klara av prestationen under samlag (om du inte rider honom) och ökar blodcirculationen och sexlust

* föreslå att du rider honom, så jobbar han mindre

* jobba med sexleksakerna tillsammans. Låt honom utsätta dig för och styra leksakerna. Du får forhoppningsvis orgasm och han tycker att det är kul (förhoppningsvis). Du kan också erbjuda runkning i utbyte. Det kan kombineras med att suger dina bröst eller smeker dig på ett annat sätt (jag menar han måste inte penetrera).

* prova massera runt penis, så blir det mer blodtillförsel

* när ni har sex, så är det viktigt att ni har förspel. Kvinnan kommer nämlingen inte lika fort som mannen, och kan ha en njutning mycket längre. För oss män så kan det tyvärr gå fort, och när det väl kommit ut, så har man ingen större lust att fortsätta. Så det smartast är att han inte kommer, innan ni börjar lida mot slutet på samlaget.

* En viktig del av vårt sexliv, vi män, är att se på den fina släta kroppen, och hur ni stönar. Du kan kanske klä dig fin och tilltalande och ha parfym för att locka honom. Men det beror på så klart vad han har för smak.

* Försök få honom att inte titta på porr. Jag tror att det höjer hans förväntningar till sex och utseende på partner. Men gör ingen större grej av det (för det kan bli en förlorad strid)

* planera tider för sex. Jag tycker att det är ibland jobbigt när min fru frågar efter sex, utan plan, klockan är sen och jag har planerat sova. Det är extra jobbigt när jag är trött, och jag vet att det är jag som ska prestera med mina muskler. Har ni en lämplig planerad tid, kan inga såna ursäkter komma fram.

* Rådgör med relationsexpert

Jag hoppas verkligen att du hittar ett bra sätt för din njutning och att din partner är tillmötesgående och går att samarbeta med.

Och bort med de negativa tankarna :)
    Lycka till

• Tom Araya
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-28 07:54:19 följande:

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

Det är ett rimligt krav om hon faktiskt kan få orgasm och han vet hur han ger henne orgasm.

Men om den som ställer det kravet vore en partner som har väldigt svårt eller t.o.m. inte kan få orgasm och heller inte kan göra något själv eller tala om för mig hur jag ska göra för att partnern ska få orgasm, när jag provat allt jag vet och inget funkar... då hade jag nog också gjort som din man eller gjort slut.

Mitt ex ville allt mer sällan ha sex och tyckte det tog för lång tid. Då blev det så att jag fokuserade mindre på hennes njutning. Hon hade extremt svårt att få orgasm och har i stort sett aldrig fått det med någon partner. Jag gjorde allt i början och hon var kåt och njöt, men kom inte.
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-28 07:54:19 följande:

Samma regel gäller även för männen. 
    Man kan bli utan sex och njutning även om man har en annan åsikt.
    Då är det den andra personen som har en vetoröst för vilken orsak som helst. 
    Du har en vetoröst att göra slut för vilken orsak som du vill. 
  • Beauceron
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:27:05 följande:
    Du får göra slut och skaffa dig en ny sexpartner om du får den möjligheten. 
    Du har inte rätt till sex 
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:25:42 följande:
    Kan en man säga att hon är skyldig honom sex för han redan gett henne njutning men inte fått något själv av henne. 
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:19:39 följande:

"
    Du är inte äcklig. Du är värd ansträngningen. Det är för guds skull inget konstigt med att vilja känna njutning, speciellt inte den maximala, berusande känslan av en orgasm. En lustfylld kemisk glädjeexplosion i hjärnan? JA TACK. x) Det är ju ett rus utan droger. Det är rätt jävla fantastiskt egentligen. Det får du absolut inte ha skuldkänslor över. Lägg av! <3 Hopp i säng, fram med brr-brr å öva för fan. Chop-chop!"

Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:13:34 följande:
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:12:49 följande:
    Du kan inte acceptera ett liv utan sexuell njutning. Det borde handla om rättighet till sex 
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:12:09 följande:

Det är orelevant om det ska enbart handla om att ge och ta. Att syftet bara är för han får orgasm så ska kvinnan få det. 

Ursäkta, hur drar du ens dina slutsatser? Du hittar ju ärligt talat bara på vad fan du vill vid det här laget. Du har inte en blekaste aning om hur mitt sexliv ser ut, så jag fattar inte varför du får för dig att använda felaktiga egna teorier som argument? Du verkar inte ha förstått majoriteten av vad folk skrivit i den här tråden. Och slösar tid på att tjöta emot på ett totalt obegripligt sätt?

Är svenska ditt förstahandsspråk? Är det lättare för dig att förstå om jag skriver på engelska?

• ClumsySmurf
    Beauceron skrev 2023-07-15 21:32:11 följande:
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:25:42 följande:

Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:13:34 följande:
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:12:09 följande:

Ursäkta, hur drar du ens dina slutsatser? Du hittar ju ärligt talat bara på vad fan du vill vid det här laget. Du har inte en blekaste aning om hur mitt sexliv ser ut, så jag fattar inte varför du får för dig att använda felaktiga egna teorier som argument? Du verkar inte ha förstått majoriteten av vad folk skrivit i den här tråden. Och slösar tid på att tjöta emot på ett totalt obegripligt sätt?

Är svenska ditt förstahandsspråk? Är det lättare för dig att förstå om jag skriver på engelska?

Det är någon som tjurar över "sex är ingen mänsklig rättighet" och spammar trådar med whataboutiserad ordsallad.

• Anonym (M)
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:10:04 följande:
    Sex fördelas redan inte rättvist. 
    Det ska inte finnas någon undantag där kvinnor får kräva mer sex än vad de redan har. 
    TS kräver väl ingenting? Hur går ditt resonemang ihop?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:19:39 följande:

"
    Behöver du fråga om du får tvinga någon till sex? Tacka fan för att du inte får till det med den attityden.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-12 10:45:32 följande:
    Kvinnor är då kvinnobebisar när de inte gör som männen vill. 
    Vad svamlar du om. Sex blir både roligare och oftare av om båda får ut det de vill av det. Det begriper väl alla något så när vuxna.
Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.