Inlägg från: Anonym (3barnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3barnsmamma)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

• Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.
  • Anonym (3barnsmamma)
    Mandel skrev 2023-06-28 08:05:08 följande:

Får inte riktigt ihop slutet av det du skriver, men kan du få orgasm på egen hand eller får du inte det heller?

KvinnoRätt skrev 2023-06-28 08:15:37 följande:

jag vet inte hur ni löser det men vill v e r k l i g e n peppa dig. Det enda rimliga jag kan komma på
    är att du köper dig en liten smidig vibrator du först använder själv och lär dig komma med den, sen tar du med den när ni ligger nästa gång, du kommer först och då är sexet avslutat. alltså utan att han kommit. Det är samma Situation bara ombytta roller. önskar dig all lycka till! 

Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. situationen som blivit nu med min sambo har blivit droppen som fått allt att rinna över och komma tillbaks? 
  • Anonym (3barnsmamma)
    Anonym (Stina) skrev 2023-06-28 08:27:14 följande:

Tycker du ska känna dig äcklad av honom istället. Är han helt dum i huvudet? Trodde han att sex bara var en aktivitet för honom? Och så tittar han istället på porr? Helt öppet?

Jag vet inte vad jag ska säga ens. Det är så knas. Man ska inte direkt ge tipset att göra slut men det här verkar ju vara en man som inte har alla hemma. Ge honom en chans att förklara sig och om inte den förklaringen är något att bygga vidare på (alltså att han tar på sig ansvaret för sitt beteende och fattar att han måste ändra sin inställning till sex) så kanske det faktiskt är slut. Men sluta äcklas av dig själv iaf. Var din egen kompis. Är det äckligt med kvinnor som också vill få ut något av sex? 

Jag älskar honom. Han är min bästa vän. Världens bästa pappa till våra barn. Den snällaste och bästa jag någonsin träffat? förutom just med sexet då. han säger själv att han mår dåligt av detta, att det är därför han inte vill ha sex utan runkar.. han menar att han får prestationsångest när han känner att jag också ska komma, och att han inte orkar lägga den tiden. jag tror att han egentligen vill väl, men alltså jag känner mig så äcklad av mig själv när jag vet att jag inte är värld den tiden. känn mig så pervers, även om jag vet att det är helt naturligt! Många skriver att jag ska ta ansvar för min egen orgasm, och det gör jag. Jag använder själv vibraton, men han tycker då sexet tar för lång tid (dvs typ 15 min när jag fortfarande kunde få orgasm, iställer för 3 min som det tar för honom). Känner mig ännu mer äcklad när jag vet att han tittar på övergrepp och saker jag aldrig skulle gå med på eller han ens skulle be om att få utsätta mig för och tänder på det? 
  • Anonym (3barnsmamma)
    Mandel skrev 2023-06-28 09:48:37 följande:
    TS skrev:
    "Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. "

Självklart ska han vara delaktig och vilja att hon ska få orgasm, men ibland måste faktiskt vi kvinnor göra bakgrundsarbetet med oss själva först och bli bekväma i vår egen sexualitet för att det ska gå att komma till en orgasm med en en man. Om nu TS inte klarar av det på egen hand, hur ska då han klara det? 

När hon jobbat igenom sina trauman kan de gemensamt jobba sig fram till ett bra sexliv om de vill, men så länge ts inte verkar veta vad hon behöver för att nå orgasm, hur ska hennes karl veta?
    Jag vet vad jag behöver för att få en orgasm. Har kunnat få det innan på egen hand, och vid enstaka tillfällen har min man ansträngt sig och då har jag också kunnat komma. Men efter att jag satte ner foten och sa att jag vill att min njutning och orgasm också prioriterad men då fick dissen så har det låst sig helt i mig. de destruktiva minnerna kommer tillbaks och jag känner mig som någon som bara ska utnyttjas för den manliga utlösningen. att jag, min orgasm och tiden Som behövs för det inte är värt det. 
  • Anonym (3barnsmamma)

Hej och tack alla för att ni svarat. igår efter att vi lagt barnen försökte jag prata med honom. Jag tyckte dock att han tog för lätt på det, han va optimistisk och tyckte ?att det löser väll sig?, utan att vi ska egentligen kommit fram till en lösning, och inte heller till det bakomliggande i problemet. När samtalet  hade avslutats gick jag ut i trädgården och blev ARG. rensade arg bland våra växter och utstålade nog just arg. Min sambo kom då ut och ställde sig tyst hos mig. efter en stund sa jag ?saker löser sig inte bara helt plötsligt, det fattar du va??. Då gick han fram till mig och kysste mig. En kyss full med kärlek och omsorg. sen satte vi oss på gräsmattan och pratade PÅRIKTIGT. Bland annat visade det sig att han känt sig stressad just över att jag fått svårare att få orgasm, att han kopplat det till att han är dålig, och att jag mår dåligt efteråt över sånt som hänt innan. Det har gjort att han blivit rätt för att ha sex, för att vi haft det så bra i övrigt och att han inte velat att det ska bli jobbigt för att vi har dåligt sex. Jag fick då förklara att jag inte tycker att han är dålig på att ha sex, när vi väl har det och när vi anstränger oss. Att det som blir jobbigt för mig är att vi inte har sex. och att det känns som att han inte vill, att jag känner mig stressad över att få orgasm det kan avslutas. Att detta får mig att få Känslomässig paralleller till mitt förflutna destruktiva sexliv med andra. Vi redde ut en massa sexuella missförstånd som tydligen blivit genom åren och som gjort att vi hamnat där vi är. vi kom fram till att båda vill ha sex, lättsamt, njutningsfullt för båda och utan massa press. Sen hade vid sex. På ett sätt vi inte haft på länge! Jag kände att han ville, att vi båda njöt och att det va avslappnat. 

Jag är inte så naiv att jag tror att detta innebär att allt bara blir perfekt direkt. Vi kommer säkert stöta på problem, men förhoppningsvis vågar vi prata om det då. 

Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.