• Anonym (3barnsmamma)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

• Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.
  • Mandel

Får inte riktigt ihop slutet av det du skriver, men kan du få orgasm på egen hand eller får du inte det heller?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • KvinnoRätt

jag vet inte hur ni löser det men vill v e r k l i g e n peppa dig. Det enda rimliga jag kan komma på
    är att du köper dig en liten smidig vibrator du först använder själv och lär dig komma med den, sen tar du med den när ni ligger nästa gång, du kommer först och då är sexet avslutat. alltså utan att han kommit. Det är samma Situation bara ombytta roller. önskar dig all lycka till! 

• Anonym (3barnsmamma)
    Mandel skrev 2023-06-28 08:05:08 följande:

Får inte riktigt ihop slutet av det du skriver, men kan du få orgasm på egen hand eller får du inte det heller?

KvinnoRätt skrev 2023-06-28 08:15:37 följande:

jag vet inte hur ni löser det men vill v e r k l i g e n peppa dig. Det enda rimliga jag kan komma på
    är att du köper dig en liten smidig vibrator du först använder själv och lär dig komma med den, sen tar du med den när ni ligger nästa gång, du kommer först och då är sexet avslutat. alltså utan att han kommit. Det är samma Situation bara ombytta roller. önskar dig all lycka till! 

Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. situationen som blivit nu med min sambo har blivit droppen som fått allt att rinna över och komma tillbaks? 
  • Anonym (Stina)

Tycker du ska känna dig äcklad av honom istället. Är han helt dum i huvudet? Trodde han att sex bara var en aktivitet för honom? Och så tittar han istället på porr? Helt öppet?

Jag vet inte vad jag ska säga ens. Det är så knas. Man ska inte direkt ge tipset att göra slut men det här verkar ju vara en man som inte har alla hemma. Ge honom en chans att förklara sig och om inte den förklaringen är något att bygga vidare på (alltså att han tar på sig ansvaret för sitt beteende och fattar att han måste ändra sin inställning till sex) så kanske det faktiskt är slut. Men sluta äcklas av dig själv iaf. Var din egen kompis. Är det äckligt med kvinnor som också vill få ut något av sex? 

• Mandel
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-28 08:20:18 följande:

KvinnoRätt skrev 2023-06-28 08:15:37 följande:

Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. situationen som blivit nu med min sambo har blivit droppen som fått allt att rinna över och komma tillbaks? 
    Du måste kanske jobba igenom dina egna trauman först och vara tillfreds med dig själv och din sexualitet.
    Du måste själv veta vad du vill och behöver för hur ska du annars kunna leda honom rätt?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (I)

Skulle bli torr som öken av en sån man och välja att avsluta relationen. 

• Anonym (Stina)
    Mandel skrev 2023-06-28 08:29:44 följande:
    Du måste kanske jobba igenom dina egna trauman först och vara tillfreds med dig själv och din sexualitet.
    Du måste själv veta vad du vill och behöver för hur ska du annars kunna leda honom rätt?
    Hur mycket ledning ska en vuxen man i en långvarig relation behöva? Om hon säger att hon också vill ha orgasm och han då slutar ha sex för det är jobbigt, är det verkligen ledning som behövs då? Hon har varit tydlig nog. Hans reaktion, som är barnslig och obehaglig, är däremot väldigt otydlig. Du hade aldrig sagt till en man att han behöver vara mer tydlig, det är alltid kvinnan som ska bära allt ansvar för kommunikation. Som att det normala för män är att vara egoistiska svin och att kvinnor måste jobba runt det. Trams. De flesta män, vågar jag påstå, är inte som TS man. Han är udda. 
  • Anonym (Eget ansvar?)

Alltså din orgasm är ditt ansvar, blir faktiskt jäkligt trött på kvinnor som ligger som en säck potatis i sängen och förväntar sig att mannen dels ska initiera sex, vara den som "kåtar" upp kvinnan med förepel, sen vara den som aktivt "pumpar" och se slutligen för egen maskin ser till att komma. Efter det ska säcken fortfarande ligga kvar och blir stimulerad med tunga händer för att komma.

Ta saken i egna händer!

Var den som knullar din man, tid honom som du tycker det är skönt, utnyttja hans kuk till din njutning.

Närmmin fru väl gör det och tar kommandot så är det faktiskt oftast inte så skönt för mig... Skönt för mig får jag när jag tar kommandot.

Men de flesta kvinnor orkar inte knulla sina män, det är för jobbigt fysiskt.

• Anonym (Att välja sina strider)

Jag tänker att det ju är så att man kan önska vad tusan som helst, men att man liksom får vad man får.

Jag tänker att det är dags att faktiskt stå upp för vad du ville och hur det blev och fundera på om du vill leva i en relation där ni faktiskt inte har sex och personen triggar dig att känna dig äcklig.

Det hade varit början på slutet om min partner så tydligt hade visat sig inte varit intresserad av sex med mig.

I min värld är det bättre att vara sexuellt frustrerad som singel, än i en relation.

Är det hans 3 barn och andra delar av relationen är underbar så kan ni väl unna er några år som "vänner" som bor ihop.... Men rent krasst så tror jag att du faktiskt kommer att lämna denna man så fort du känner att du har möjlighet.

Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.