• Mandel

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Får inte riktigt ihop slutet av det du skriver, men kan du få orgasm på egen hand eller får du inte det heller?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-28 08:20:18 följande:

KvinnoRätt skrev 2023-06-28 08:15:37 följande:

jag vet inte hur ni löser det men vill v e r k l i g e n peppa dig. Det enda rimliga jag kan komma på
    är att du köper dig en liten smidig vibrator du först använder själv och lär dig komma med den, sen tar du med den när ni ligger nästa gång, du kommer först och då är sexet avslutat. alltså utan att han kommit. Det är samma Situation bara ombytta roller. önskar dig all lycka till! 

Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. situationen som blivit nu med min sambo har blivit droppen som fått allt att rinna över och komma tillbaks? 
    Du måste kanske jobba igenom dina egna trauman först och vara tillfreds med dig själv och din sexualitet.
    Du måste själv veta vad du vill och behöver för hur ska du annars kunna leda honom rätt?
  • Mandel
    Anonym (Stina) skrev 2023-06-28 08:52:18 följande:
    Hur mycket ledning ska en vuxen man i en långvarig relation behöva? Om hon säger att hon också vill ha orgasm och han då slutar ha sex för det är jobbigt, är det verkligen ledning som behövs då? Hon har varit tydlig nog. Hans reaktion, som är barnslig och obehaglig, är däremot väldigt otydlig. Du hade aldrig sagt till en man att han behöver vara mer tydlig, det är alltid kvinnan som ska bära allt ansvar för kommunikation. Som att det normala för män är att vara egoistiska svin och att kvinnor måste jobba runt det. Trams. De flesta män, vågar jag påstå, är inte som TS man. Han är udda. 
    TS skrev:
    "Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. "

Självklart ska han vara delaktig och vilja att hon ska få orgasm, men ibland måste faktiskt vi kvinnor göra bakgrundsarbetet med oss själva först och bli bekväma i vår egen sexualitet för att det ska gå att komma till en orgasm med en en man. Om nu TS inte klarar av det på egen hand, hur ska då han klara det? 

När hon jobbat igenom sina trauman kan de gemensamt jobba sig fram till ett bra sexliv om de vill, men så länge ts inte verkar veta vad hon behöver för att nå orgasm, hur ska hennes karl veta?
Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.