• Ordinär Man

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Hans egen orgasm. Hans ansvar.

Hennes orgasm. Också hans ansvar.

• Ordinär Man
    Agda90 skrev 2023-06-29 08:58:51 följande:

Läst ett par inlägg här där män (jag antar att det är män) skriver att kvinnan får ta ansvar för sin egen orgasm.

Har ni helt missat att man är 2 om sexet (i det här fallet i alla fall)?
    Är man egoistisk  och bara ser till sin egen njutning så blir det endast bra för en själv. Vill man inte att båda två ska njuta?
    Ska båda njuta får man både ge och ta. 

Vissa kvinnor behöver extra stimulans för att kunna få orgasm. Är det för mycket begärt att ens partner engagerar sig i den biten?

Jovisst är det så. Och jovisst får man ta ansvar för sin egen orgasm. Inget motsatsförhållande där.

Det jag reagerade lite på i starten, var det där kravet att han ska fixa det hela efter det att han väl kommit. Bilden av att hon ligger där på rygg och väntar på att han ska bli färdig, för att han sedan ska skicka henne till orgasm.

Känslan av att han redan tröttnat på rutinen, och nu dessutom skulle bocka av ännu en punkt i protokollet, var tydlig. Att han då tröttnar, och tycker att om det ändå bara handlar om att komma, kan han fixa det själv om det ska vara så.

Det självömkande dravlet om att nu kan hon inte få orgasm alls, förstärkte bara intrycket hon ger. Självklart skulle det vara hans fel att nu kan hon inte komma alls.

Om det nu inte är tänkt att vara roligare än sådär, är det nog bättre att paret inte gör något alls.

Är behovet av sex med någon annan än sig själv, är det rimligare att de söker sig andra för sex. Kanske lär de sig lite, så de kan få lite fart på relationen igen.
Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.