• Anonym (3barnsmamma)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

• Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.
  • Agda90

Läst ett par inlägg här där män (jag antar att det är män) skriver att kvinnan får ta ansvar för sin egen orgasm.

Har ni helt missat att man är 2 om sexet (i det här fallet i alla fall)?
    Är man egoistisk  och bara ser till sin egen njutning så blir det endast bra för en själv. Vill man inte att båda två ska njuta?
    Ska båda njuta får man både ge och ta. 

Vissa kvinnor behöver extra stimulans för att kunna få orgasm. Är det för mycket begärt att ens partner engagerar sig i den biten?

• Anonym (Trams)
    Agda90 skrev 2023-06-29 08:58:51 följande:

Läst ett par inlägg här där män (jag antar att det är män) skriver att kvinnan får ta ansvar för sin egen orgasm.

Är man egoistisk  och bara ser till sin egen njutning så blir det endast bra för en själv. Vill man inte att båda två ska njuta?

Vissa kvinnor behöver extra stimulans för att kunna få orgasm. Är det för mycket begärt att ens partner engagerar sig i den biten?

Men exakt! Varför ens ha sex om man bara ska tänka på sin egen njutning? Det är en rätt äcklig syn på sex tycker jag. Det blir som att mannen bara onanerar i min kropp och det är definitivt inget jag skulle ställa upp på. Jag var ihop med en kille med den mentaliteten i min ungdom och jag blir äcklad när jag tänker tillbaka på "sexet" vi hade. 
  • Anonym (Kommunicera)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-29 07:44:21 följande:

Hej och tack alla för att ni svarat. igår efter att vi lagt barnen försökte jag prata med honom. Jag tyckte dock att han tog för lätt på det, han va optimistisk och tyckte ?att det löser väll sig?, utan att vi ska egentligen kommit fram till en lösning, och inte heller till det bakomliggande i problemet. När samtalet  hade avslutats gick jag ut i trädgården och blev ARG. rensade arg bland våra växter och utstålade nog just arg. Min sambo kom då ut och ställde sig tyst hos mig. efter en stund sa jag ?saker löser sig inte bara helt plötsligt, det fattar du va??. Då gick han fram till mig och kysste mig. En kyss full med kärlek och omsorg. sen satte vi oss på gräsmattan och pratade PÅRIKTIGT. Bland annat visade det sig att han känt sig stressad just över att jag fått svårare att få orgasm, att han kopplat det till att han är dålig, och att jag mår dåligt efteråt över sånt som hänt innan. Det har gjort att han blivit rätt för att ha sex, för att vi haft det så bra i övrigt och att han inte velat att det ska bli jobbigt för att vi har dåligt sex. Jag fick då förklara att jag inte tycker att han är dålig på att ha sex, när vi väl har det och när vi anstränger oss. Att det som blir jobbigt för mig är att vi inte har sex. och att det känns som att han inte vill, att jag känner mig stressad över att få orgasm det kan avslutas. Att detta får mig att få Känslomässig paralleller till mitt förflutna destruktiva sexliv med andra. Vi redde ut en massa sexuella missförstånd som tydligen blivit genom åren och som gjort att vi hamnat där vi är. vi kom fram till att båda vill ha sex, lättsamt, njutningsfullt för båda och utan massa press. Sen hade vid sex. På ett sätt vi inte haft på länge! Jag kände att han ville, att vi båda njöt och att det va avslappnat. 

Jag är inte så naiv att jag tror att detta innebär att allt bara blir perfekt direkt. Vi kommer säkert stöta på problem, men förhoppningsvis vågar vi prata om det då. 

Tack för din uppdatering TS, alltid kul att höra hur det gått.

Bra att du tog upp det (tycker mig läsa många trådar här där folk ber om råd, men är inte beredd att ta tag i saker). Och så härligt att ni kunde nå varandra! Tänk vad mycket som kan lösa sig om man kommunicerar och släpper prestigen. Min erfarenhet är att har man börjat kommunicera kommer det att gå lättare nästa gång det strular eller låser sig. Man har liksom redan kommit över den där spärren att öppna upp sig och prata.

Lycka till framåt!

• Ordinär Man
    Agda90 skrev 2023-06-29 08:58:51 följande:

Jovisst är det så. Och jovisst får man ta ansvar för sin egen orgasm. Inget motsatsförhållande där.

Det jag reagerade lite på i starten, var det där kravet att han ska fixa det hela efter det att han väl kommit. Bilden av att hon ligger där på rygg och väntar på att han ska bli färdig, för att han sedan ska skicka henne till orgasm.

Känslan av att han redan tröttnat på rutinen, och nu dessutom skulle bocka av ännu en punkt i protokollet, var tydlig. Att han då tröttnar, och tycker att om det ändå bara handlar om att komma, kan han fixa det själv om det ska vara så.

Det självömkande dravlet om att nu kan hon inte få orgasm alls, förstärkte bara intrycket hon ger. Självklart skulle det vara hans fel att nu kan hon inte komma alls.

Om det nu inte är tänkt att vara roligare än sådär, är det nog bättre att paret inte gör något alls.

Är behovet av sex med någon annan än sig själv, är det rimligare att de söker sig andra för sex. Kanske lär de sig lite, så de kan få lite fart på relationen igen.
  • Anonym (jaha)

Jaha och varför är du fortfarande ihop med en sån idiot?

• Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2023-06-29 15:03:58 följande:
    Jovisst är det så. Och jovisst får man ta ansvar för sin egen orgasm. Inget motsatsförhållande där.

Det jag reagerade lite på i starten, var det där kravet att han ska fixa det hela efter det att han väl kommit. Bilden av att hon ligger där på rygg och väntar på att han ska bli färdig, för att han sedan ska skicka henne till orgasm.

Känslan av att han redan tröttnat på rutinen, och nu dessutom skulle bocka av ännu en punkt i protokollet, var tydlig. Att han då tröttnar, och tycker att om det ändå bara handlar om att komma, kan han fixa det själv om det ska vara så.

Det självömkande dravlet om att nu kan hon inte få orgasm alls, förstärkte bara intrycket hon ger. Självklart skulle det vara hans fel att nu kan hon inte komma alls.

Om det nu inte är tänkt att vara roligare än sådär, är det nog bättre att paret inte gör något alls.
    Så mao, han ska inte själv behöva fatta att hans partner kanske oxå vill komma utan det är något han behöver påminnas om och väldigt försiktigt såklart så man inte sårar hans stackars små bräckliga känslor helst då med snuttefilt och massor med kramar och guldstjärnor, ungefär som man gör med en 5 åring.

Och givetvis ska TS acceptera att lillponken surar som en 5-åring för att han fick höra att han är kass i sängen, omogen och egotrippad. För samma sak där, lillponkens sköra små känslor är såklart det viktigaste i universum och TS känslor och behov är sekundära.
    Ordinär Man skrev 2023-06-29 15:03:58 följande:
    Är behovet av sex med någon annan än sig själv, är det rimligare att de söker sig andra för sex. Kanske lär de sig lite, så de kan få lite fart på relationen igen.
    Varför drar du in sex med andra i diskussionen? TS har väl inte sagt något om att varken hon eller lillponken skulle vilja dra in 5 andra för orgier i vardagsrum och altan. Det enda hon sagt är att hon vill att HAN tillfredsställer henne bättre, dvs han som i hennes kille, inte grannen, kollegan eller hans 5 polare. Och att lillponken surar och hellre runkar till porr än har sex med henne, inte heller något där om att han skulle vilja dra in grannar, kollegor och polare för orgier.

Sen är det lite lustigt om att du snackar om att DE behöver lära sig, när den enda som verkar vara kass i sängen är han, hon verkar ju inte ha några problem med att få honom att komma. Och dessutom är det lite lustigt att du verkar tro att enda sättet att lära sig är att knulla med andra än sin partner.
  • Cunnilina
    Anonym (t) skrev 2023-06-28 11:28:06 följande:

Han tycker väl inte att sex är så märkvärdigt så om man måste anstränga sej så kvittar det.
    Du får ju själv avgöra om det är en relation du vill leva i.

Precis, om treminuterssex är det han mäktar med så känns det som ganska ointressant sex tycker jag. Då är det bara tömning det handlar om, inte en "gemensam upplevelse" för att njuta. 
  • Anonym (Man får acceptera)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-30 18:05:22 följande:

Jaha och varför är du fortfarande ihop med en sån idiot?

Han är ingen idiot. 
    Kvinnan har inte rättighet till sex. 
    Hon får göra slut ifall hon vill ha sex. 
  • molly50
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-07 10:48:14 följande:
    Han är ingen idiot. 
    Kvinnan har inte rättighet till sex. 
    Hon får göra slut ifall hon vill ha sex. 
    Nej,sex är ingen rättighet för varken kvinnor eller män.
    Och att hon borde göra slut håller jag med om.
    Men att han inte är en idiot kan jag däremot inte hålla med om.
    Att som vuxen människa sura som en trotsig 3-åring för att ens partner också vill njuta av sexet och få en orgasm är otroligt barnsligt,om du frågar mig.
    Vill man inte att båda ska få ut något av sexet?
  • Anonym (Man får acceptera)
    molly50 skrev 2023-07-07 11:06:26 följande:
    Nej,sex är ingen rättighet för varken kvinnor eller män.
    Och att hon borde göra slut håller jag med om.
    Men att han inte är en idiot kan jag däremot inte hålla med om.
    Att som vuxen människa sura som en trotsig 3-åring för att ens partner också vill njuta av sexet och få en orgasm är otroligt barnsligt,om du frågar mig.
    Vill man inte att båda ska få ut något av sexet?
    Samma regel gäller för män redan
Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.