Inlägg från: Anonym (Man får acceptera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man får acceptera)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Anonym (Stina) skrev 2023-06-28 08:27:14 följande:

Tycker du ska känna dig äcklad av honom istället. Är han helt dum i huvudet? Trodde han att sex bara var en aktivitet för honom? Och så tittar han istället på porr? Helt öppet?

Jag vet inte vad jag ska säga ens. Det är så knas. Man ska inte direkt ge tipset att göra slut men det här verkar ju vara en man som inte har alla hemma. Ge honom en chans att förklara sig och om inte den förklaringen är något att bygga vidare på (alltså att han tar på sig ansvaret för sitt beteende och fattar att han måste ändra sin inställning till sex) så kanske det faktiskt är slut. Men sluta äcklas av dig själv iaf. Var din egen kompis. Är det äckligt med kvinnor som också vill få ut något av sex? 

Man får acceptera att man kan bli utan sexuell njutning mot sin vilja.
    Finns ingen rättighet till sex.
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-28 07:54:19 följande:

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

Tråkigt men du måste acceptera att han är inte skyldig dig något.
    Hade du tyckt det var okej om han sa att du måste göra sexuella grejer till honom?
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-30 18:05:22 följande:

Jaha och varför är du fortfarande ihop med en sån idiot?

Han är ingen idiot. 
    Kvinnan har inte rättighet till sex. 
    Hon får göra slut ifall hon vill ha sex. 
    molly50 skrev 2023-07-07 11:06:26 följande:
    Nej,sex är ingen rättighet för varken kvinnor eller män.
    Och att hon borde göra slut håller jag med om.
    Men att han inte är en idiot kan jag däremot inte hålla med om.
    Att som vuxen människa sura som en trotsig 3-åring för att ens partner också vill njuta av sexet och få en orgasm är otroligt barnsligt,om du frågar mig.
    Vill man inte att båda ska få ut något av sexet?
    Samma regel gäller för män redan
    molly50 skrev 2023-07-07 11:13:33 följande:
    Och den gäller även för kvinnor.
    I så fall varför säger ingen i tråden att exempelvis 
    1. Att kvinnan vill ha rättighet till mannens kropp
    2. Att sex inte ska fördelas rättvist.
    3. Att sex är ingen mänsklig rättighet 
    4. Att kvinnan tycker man är en serviceinrättning. 
    Etc?

Kvinnan får göra slut om hon är missnöjd. 
    molly50 skrev 2023-07-07 11:13:33 följande:
    Och den gäller även för kvinnor.
    Mannen ska inte ha sex med kvinnan för hon eller någon annan kallar honom egoistisk. 

Han är inte skyldig henne något, men det är inte hon heller. 
    Han får antagligen 
    1. Ändra på sexet om han vill det och om det går. 
    2. Kvinnan gör slut. 
    3. Kvinnan stannar kvar och inget ändras. 
    4. De är ihop men de har inte sex längre. 
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2023-06-28 07:54:19 följande:

Jag satte ner foten till min sambo och sa att jag också vill få orgasm när vi har sex. Sedan dess ha vi haft mindre och mindre sex, nu knappt alls (det går månader emellan). han Tittar istället på porr och runkar, inte överdrivet mycket men någon gång i månaden. hans förklaring är att det är så jobbigt att ha sex när han måste anstränga sig för att jag ska komma?! Någon som varit med om liknande? hur löser man ett sånt problem i en relation. mår just nu bajs över att han tittar på porr och runkar istället för att vara med mig och är helt oförmögen att få orgasm varesig på egen hand eller om han skulle försöka för att det enda jag kan tänka på hur Äcklig jag känner mig som Resultat över att det är så besvärligt att jag också Vill njuta? 

Samma regel gäller nu också. 
    Sex i ett förhållande ska inte heller fördelas rättvist 
    Anonym (Y) skrev 2023-07-09 15:18:21 följande:
    Men gör slut med mansbebisen 
    Är detta det liv du vill ha för resten av livet, en egoist som inte bryr sig om hur du mår i relationen? 
    Kvinnor är då kvinnobebisar när de inte gör som männen vill. 
    Anonym (N) skrev 2023-07-09 15:12:02 följande:
    Men nu pratar du ur ett perspektiv där en ensam man har svårt att få ligga. Den här tråden handlar om ett förhållande där två personer har varit tillsammans länge, haft sex och fått barn. Då är det underligt att strunta i om ens partner njuter och bara tänka på sig själv.
    Om det inte ska fördelas rättvist utan för ett förhållande så gäller det även i ett förhållande.
    Det handlar om att du ser nu sex som en rättighet när du valt ut en partner. 
    Att man är skyldig för du gynnas av det. 
    Nomanisanisland skrev 2023-07-12 13:56:13 följande:
    Herregud hur svårt kan det vara. Ett monogamt förhållande är i någon mån ett avtal om att man avstår från att försöka få sin sexuella behov tillfredsställda utanför förhållandet mot att i rimlig utsträckning få dem tillfredsställda innanför det. Det borde TS drummel till man begripa också.
    Hans sexualitet kan vara att kvinnan inte förtjänar mer. 
    Hon får antagligen göra slut eller nöja sig om mannen tycker hon inte är värd mer. 
Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.