• Anonym (M)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Ordinär Man skrev 2023-06-28 09:15:34 följande:

Hans egen orgasm. Hans ansvar.

Hennes orgasm. Också hans ansvar.

Det är väl bådas ansvar att båda har det bra i sexet. Och vem som tog ansvar för mannens orgasm har väl inte framkommit riktigt.
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2023-06-28 09:48:37 följande:
    TS skrev:
    "Jag har en vibrator. använder den själv och tillsammans men kan inte komma alls längre eftersom att jag känner mig så äcklad av mig själv? har ett destruktivt sexliv i mitt förflutna med övergrepp Inom relationen. "

Självklart ska han vara delaktig och vilja att hon ska få orgasm, men ibland måste faktiskt vi kvinnor göra bakgrundsarbetet med oss själva först och bli bekväma i vår egen sexualitet för att det ska gå att komma till en orgasm med en en man. Om nu TS inte klarar av det på egen hand, hur ska då han klara det? 

När hon jobbat igenom sina trauman kan de gemensamt jobba sig fram till ett bra sexliv om de vill, men så länge ts inte verkar veta vad hon behöver för att nå orgasm, hur ska hennes karl veta?
    Problemet är ju inte att han inte klarar det. Han vet hur han ska göra för att hon ska få orgasm, men han har ingen lust att göra det.
  • Anonym (M)
    sextiotalist skrev 2023-06-28 10:14:08 följande:
    Tala för dig själv 
    Min erfarenhet är helt annorlunda. Man är till för varandra, man finns till för varandra.
    Men såklart, vi med långa, stabila och kärleksrelationer vet ju ingenting eller hur?
    Hon menar väl att det inte kan bli riktigt äkta eftersom det är sex inblandat. Din erfarenhet är väl inte att sex aldrig ingick i erat upplägg.
  • Anonym (M)
    sextiotalist skrev 2023-06-28 11:11:34 följande:
    Till skillnad från många andra så har vi fortfarande ett sexliv, trots att båda passerat 60 och snart 30 år tillsammans. Men vi har det när båda vill, varken tjatsex, ställauppsex är aktuellt i vår relation.
    Ja precis, ni har sex, det var ju hela poängen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-06-28 11:59:07 följande:
    Man får acceptera att man kan bli utan sexuell njutning mot sin vilja.
    Finns ingen rättighet till sex.
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-06-28 12:02:25 följande:
    Tråkigt men du måste acceptera att han är inte skyldig dig något.
    Hade du tyckt det var okej om han sa att du måste göra sexuella grejer till honom?

Ingen har rätt till sex, men om man ändå har bestämt sig för att man ska ha en relation och sex med varandra, i en relation skulle nog de flesta säga att båda är skyldig att engegera sig för det gemensamma sexlivet. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-07 10:48:14 följande:
    Han är ingen idiot. 
    Kvinnan har inte rättighet till sex. 
    Hon får göra slut ifall hon vill ha sex. 
    Även kvinnan är en idiot om hon inte bryr sig om sin mans njutning. Det betyder inte att man har rätt till sex med idioten, fortfarande en idiot.
  • Anonym (M)
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-13 12:21:09 följande:
    Hans sexualitet kan vara att kvinnan inte förtjänar mer. 
    Hon får antagligen göra slut eller nöja sig om mannen tycker hon inte är värd mer. 
    Ja, det kan. Men alternativet att fråga mannen om hans sexualitet och inställning innan man gör slut finns ju också. Det kan finnas andra orsaker. Kommunikation är viktigt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Man får acceptera) skrev 2023-07-15 10:10:04 följande:
    Sex fördelas redan inte rättvist. 
    Det ska inte finnas någon undantag där kvinnor får kräva mer sex än vad de redan har. 
    TS kräver väl ingenting? Hur går ditt resonemang ihop?
Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.