nigl skrev 2023-08-19 12:44:48 följande:
Hur gjorde ni för att sätta upp er på kö till IVF? Trodde man var tvungen att ha försökt i minst 1 år innan de ens överväger att utreda en. Men det kanske inte stämmer?
Ja förstår det, man vill ju gärna att den ska vara riklig ett par dagar iallafall hur jobbigt det än är. Min har sen jag fått barn varit upp och ner, ibland rikligare än någonsin och ibland knappt någonting..
Jag ser ju strecken men vet inte hur vanligt det är med spökstreck? Vad hände sen då, försvann de bara? :(
Ja har ju aldrig kört dubbel så helt klart värt att testa, man vet ju aldrig 🥰. Inte fått göra ultraljud alls, fick det bara utskrivet helt utan uppföljning, lite konstigt har jag förstått det som..? Har du gjort något?
Vi har gjort en utredning redan så vi är helt utredda båda två.. Jag har även spolat äggledarna osv.. Fått bekräftat via UL att jag har egen ägglossning mm.
Det var ok för oss att komma dit vid den tiden så vi närmar oss året samt att jag är 34 år.. Det va vad dem sa iallafall.. Så när vi fick alla provsvar så fick vi ju reda på att allt var finfint och att om vi ville så blev vi uppsatta i IVF kö, vi tackade ja till det där och då men vet inte riktigt hur jag känner för det nu..
Ja men det vill man, så att man verkligen känner att man har mens.. Dock blödde jag rejält första dagen denna mensen, då menar jag minst 3 stora tamponger.. För mig är det mycket 🙈
Antagligen så måste det varit en kemisk graviditet tänker jag, eftersom att mensen sen var 2 dagar sen bara sen blev det inte mer med det så sätt..Så jag vet inte riktigt vad som är vad helt ärligt..
Ja känner samma, ska börja med letrozolen redan idag igen, mensen 3e dag.. Tror jag kör på dubbel så får vi se vad det för med sig 💛
Inga ultraljud för mig heller... Så det är på eget bevåg, man vet ju heller inte hur det blir när man tar dem, jag är lite orolig bara att jag blev överstimulerad förra månaden så jag hade så ont mellan ÄL och mensen.. Hann endå få upp lite hopp där att det kanske var växtvärk men icke..
Men sånt är ju svårt att veta när det inte kollas med UL.