nigl skrev 2023-08-18 11:55:09 följande:
Så himla tråkigt att mensen dök upp.. Det är tufft det här när man längtar så mycket. Vi har egentligen inte försökt jättelänge men det blir så frustrerande när första gången tog sig på första försöket utan ägglossningstest eller tempning, bara helt naturligt. Trodde nog på något sätt att det skulle vara likadant den här gången men nej nej.
Det här är min första ordentliga månad med Letrozol och idag CD 17 fick jag positivt ägglossningstest på det digitala - det får jag ALDRIG. Alla mina tester har alltid varit negativa så första månaden jag ger det ett försök igen. Tycker däremot att det är väldigt sent med CD 17 då jag tog letrozol CD 3-7 så då borde ju ägglossningen kommit CD 15 typ (då hade jag fertila flytningar) men det har ju inte varit någon temperaturökning än att bekräfta ÄL?
Det som är konstigt är att jag tog en RFSU sticka som visade negativt egentligen men ändå relativt mycket starkare linje än igår så jag testade CB digitalt test och fick där en glad gubbe! Ska jag lita på det digitala mer än stickan då?? Åh vad jobbigt det här är..
Tar det sig inte den här månaden kommer jag köra dubbel dos Letrozol nästa månad. ❤️
Ja det är så trist alltså, det känns som en evighet tills nästa gång samtidigt som det bara är 2 veckor bort ca.. Men jag är så rädd för att få upp hoppet för att sen sänkas igen några dagar.. Igår var jag helt upp och ner, känslor mer utanpå än innanför.. Tårar som kom kors och tvärs.. Hujedamej vilken bergodalbana detta är.
Hur länge har ni försökt?
Jag vet ju inte om jag fick en kemisk graviditet i juni som jag svagt såg på test i början på juli.. På ett sätt de positivt, för då funkar det ju.. Men endå inte positivt ändå såklart.
Jag tvivlar lite på letrozolen denna månaden, om jag ska köra på med den eller bara gå på min egen ägglossning.. Samtidigt som jag bara vill gå all in och köra dubbeldos.. 🤯
Svårt svårt..
Mensen kom ju igår, men är redan typ borta.. Är så trött på det också, att den är så kort..
Ska nog också köpa digitala.. Dem känns säkrare på något vis..
Jag fick min ägglossning om det stämmer exakt 7 dagar efter avslutad kur.. Och hade rejäl värk mellan ÄL och mensen..