• nigl

Letrozol och ägglossning

Är det någon som tagit Letrozol och vill dela sina erfarenheter?

Jag fick Letrozol utskrivet av läkare för att trigga ägglossning för jag försöker bli gravid och min mens är heeelt galen så det är helt omöjligt att följa. 

Spotting senaste halvåret som jag aldrig tidigare haft
    Utebliven mens flertal gånger 
    Långa cyklar

Ska enligt läkare ha ägglossning CD 12-17 men hade ingen temperaturhöjning då och har alltid negativa ägglossningstest så det är ingen idé att ta. Är på CD 22 nu. Ska jag tolka det som att det inte blev någon ägglossning den här månaden då? 

Hämtade ut mina Letrozol i april och började först nu. Märkte att tabletterna går ut redan i augusti!? Brukar det vara så kort livslängd på dem eller har jag fått en riktigt gammal uppsättning bara?

• Svar på tråden Letrozol och ägglossning
  • Rödluvan93
    nigl skrev 2023-08-02 22:35:39 följande:

Jag fick spottings igår (började på kvällen), ytterst lite men ljust rosa i färgen. Blöder idag, rätt lätt mens för att vara mig men behöver ändå tampong/binda. 

Letrozol, börja 3e dagen. Skulle ni säga att det är imorgon (torsdag) för att jag fick spottings (början till mens) igår? Eller ska jag börja på fredag för att min första ordentliga blödningsdag är idag (onsdag)? Sååå svårt det här?. Står ju bara ?tredje dagen?. 

Brukade också få spottings innan "riktiga" mens kommer och då räknade jag från när de faktiskt började blöda 😊 så jag hade nog börjat på fredag om din riktiga blödning började på onsdag ❤️
  • Nomen123

Tycker min stegring verkar lite skev denna omgången, dock har jag nog aldrig testat så mycket innan som jag gör nu... 😁
    Dock säger tempen att jag är fertil nu då tempen höjde igår och håller kvar där.. 
  • Rödluvan93
    Nomen123 skrev 2023-08-03 09:04:00 följande:
    Tycker min stegring verkar lite skev denna omgången, dock har jag nog aldrig testat så mycket innan som jag gör nu... 😁
    Dock säger tempen att jag är fertil nu då tempen höjde igår och håller kvar där.. 
    Har du testat med digitalt måndag eller tisdag? Dom ser ju starkast ut jämfört med söndag och onsdag 😊 tycker de är så svårt att tolka dessa, tog alltid ett digitalt när jag misstänkte potentiel LH ökning 🙈
  • Nomen123

Jag gjorde ju inte de då jag inte haft något hemma, har dock massa sånt här stickor.. 
    Vi myst till det de flesta dagarna så det är bara att hålla tummarna tänker jag. 🤗

• Nomen123

Heej på er..

Vad intressant det är det här med tempkurvan, är det så att tempen går upp efter ägglossning? Eller är det när ägglossning närmar sig.. Men temp tog ett stadigt kliv upp för 3 dagar sen och ligger stabilt kvar på exakt samma temp.. Så intressant det här ✌️🥰

Men inget positivt LH test än..

Vad går ni på mest, temp och test? 🙂

• Rödluvan93
    Nomen123 skrev 2023-08-04 08:25:51 följande:

Heej på er..

Vad intressant det är det här med tempkurvan, är det så att tempen går upp efter ägglossning? Eller är det när ägglossning närmar sig.. Men temp tog ett stadigt kliv upp för 3 dagar sen och ligger stabilt kvar på exakt samma temp.. Så intressant det här ✌️🥰

Men inget positivt LH test än..

Vad går ni på mest, temp och test? 🙂

Tempen går upp efter potential ägglossning så då har du kanske redan haft din ägglossning? Har nc bekräftat? 😊 tempen borde va låg innan ägglossning och hög efter. Vilken cykeldag är du på? 😊

Jag gick lite på både och mest för att jämföra så de hängde ihop. Men eftersom jag bara tempat 6 cyklar så lita jag mest på testen 😅
  • Nomen123

Så här ser grafen ut just nu..

Låg på 36, 26 i tisdags och gick i onsdag upp till 36.51 och har legat på exakt samma i 3 dagar.. Kanske kan de stämma på LH stegringen ändå trots att den är blev så stark som jag önskat..

Endå indikerar natural cycles att ägglossningsdagen snart är här.. Förvirrad? Haha jaaa det kan man säga.

Jag litar mer på tempen då den säger mer känner jag, LH ökningen kan ju vara svår att hitta, när påd dygnet den är som starkast. 
  • Rödluvan93
    Nomen123 skrev 2023-08-04 09:33:08 följande:
    Så här ser grafen ut just nu..

Låg på 36, 26 i tisdags och gick i onsdag upp till 36.51 och har legat på exakt samma i 3 dagar.. Kanske kan de stämma på LH stegringen ändå trots att den är blev så stark som jag önskat..

Endå indikerar natural cycles att ägglossningsdagen snart är här.. Förvirrad? Haha jaaa det kan man säga.

Jag litar mer på tempen då den säger mer känner jag, LH ökningen kan ju vara svår att hitta, när påd dygnet den är som starkast. 
    Är ingen expert på de här men eftersom du bara lagt till negativa ägglossningstest så tror väl nc att din ägglossning inte har skett än? Konstig liten spike du har där på cykeldag 12 sen sjunker tempen igen som att kroppen försöker sig på en ny ägglossning 😅

Jag är lite osäker om nc bekräftar ägglossning utan positivt ägglossningstest?
  • Nomen123

Kan vara så, samtidigt som det står "högst fertilitet" idag på denna dagen.. Den går på tempen då.. Vet inte om jag kan haft ägglossning eller inte.. Denna djungeln är ju underbar 😂🤦?♀️

Svar på tråden Letrozol och ägglossning