• nigl

Letrozol och ägglossning

Är det någon som tagit Letrozol och vill dela sina erfarenheter?

Jag fick Letrozol utskrivet av läkare för att trigga ägglossning för jag försöker bli gravid och min mens är heeelt galen så det är helt omöjligt att följa. 

Spotting senaste halvåret som jag aldrig tidigare haft
    Utebliven mens flertal gånger 
    Långa cyklar

Ska enligt läkare ha ägglossning CD 12-17 men hade ingen temperaturhöjning då och har alltid negativa ägglossningstest så det är ingen idé att ta. Är på CD 22 nu. Ska jag tolka det som att det inte blev någon ägglossning den här månaden då? 

Hämtade ut mina Letrozol i april och började först nu. Märkte att tabletterna går ut redan i augusti!? Brukar det vara så kort livslängd på dem eller har jag fått en riktigt gammal uppsättning bara?

• Svar på tråden Letrozol och ägglossning
  • nigl

Min allra första cykel jag körde NC bekräftade den ägglossning pga temperaturen bara, hade lagt in massvis med negativa LH-test men den tog inte hänsyn till dessa. Troligtvis för att de testerna inte alltid funkar för alla om man har väldigt kort stegring, då är det svårt att pricka 😊. 
    Har köpt hem ägglossningstest nu igen så ska försöka den här månaden. Började med Letrozol igår 🙏🏼 hittills inga biverkningar. 

Och jaa det är verkligen en djungel det här 🥲

• Nomen123

Ja men jag tror det egentligen är säkrare att gå på tempen istället för testen.. Tempen säger ju endå väldigt mycket om kroppen och vad som sker.. Jag är totalt nybörjare så jag får lära mig med tiden.. Enligt den andra appen som jag följt innan så har jag haft ägglossning i dagarna och de kanske stämmer överens med tempen ganska bra.. 

• nigl
    Nomen123 skrev 2023-08-05 13:01:08 följande:

Ja men jag tror det egentligen är säkrare att gå på tempen istället för testen.. Tempen säger ju endå väldigt mycket om kroppen och vad som sker.. Jag är totalt nybörjare så jag får lära mig med tiden.. Enligt den andra appen som jag följt innan så har jag haft ägglossning i dagarna och de kanske stämmer överens med tempen ganska bra.. 

Jag håller med! NC kommer med all säkerhet flytta på din ägglossningsdag senare i cykeln när den följt tempen mer/eventuell mens kommer (förhoppningsvis inte) 😊
  • Rödluvan93

Mest trött om dagarna, illamåendet börjar liiite smått smyga sig in på en men klarar av att äta bara man tvingar sig själv ta första tuggan 😅 är i vecka 6 (5+5) idag. Känns som en evighet tills dessa mest riskfyllda veckorna är över!

Håller tummarna för att ni båda snart får era pluss ❤️ börjar ni närma er BIM? 😊

• Nomen123

Underbart 🥰 förstår känslan med veckorna.
    Jag mår så knepigt och har gjort de sista dagarna, molande värk på båda sidor äggstockarna, illamående till och från, så jäkla trött och dålig aptit bland annat.. Tänker att mensen är på G snart, har BIM 14/8 enligt NC men vi får se, hade mens den 17/7 förra månaden och den brukar vara ganska jämn.. 

Rödluvan93 skrev 2023-08-11 22:29:25 följande:

Mest trött om dagarna, illamåendet börjar liiite smått smyga sig in på en men klarar av att äta bara man tvingar sig själv ta första tuggan 😅 är i vecka 6 (5+5) idag. Känns som en evighet tills dessa mest riskfyllda veckorna är över!

Håller tummarna för att ni båda snart får era pluss ❤️ börjar ni närma er BIM? 😊

• nigl
    Nomen123 skrev 2023-08-11 23:02:38 följande:

Underbart 🥰 förstår känslan med veckorna.
    Jag mår så knepigt och har gjort de sista dagarna, molande värk på båda sidor äggstockarna, illamående till och från, så jäkla trött och dålig aptit bland annat.. Tänker att mensen är på G snart, har BIM 14/8 enligt NC men vi får se, hade mens den 17/7 förra månaden och den brukar vara ganska jämn.. 

Grafen ser ju lovande ut, när tänkte du testa? 😊

Här närmar sig ägglossning efter första kuren letrozol enkeldos! spännande? 
  • nigl
    Rödluvan93 skrev 2023-08-11 22:29:25 följande:

Åh så spännande! Jag håller med det där med tiden. Först är det längtan innan plusset och sen kommer oron när man väl är gravid 😊. För mig kom illamåendet riktigt ordentligt i v 8. Hoppas du slipper det så gott det bara går haha ❤️
  • Nomen123
    nigl skrev 2023-08-13 17:17:04 följande:
    Grafen ser ju lovande ut, när tänkte du testa? 😊

Här närmar sig ägglossning efter första kuren letrozol enkeldos! spännande? 
    Ja många har sagt att de ser lovande ut.. Och det är ju kul att höra 🤗 men vi får se vad det blir 🤗 tänkte invänta mensen så får vi se, kommer den inte till helgen så testar jag det. 
  • Nomen123
    Nomen123 skrev 2023-08-13 18:22:22 följande:
    Ja många har sagt att de ser lovande ut.. Och det är ju kul att höra 🤗 men vi får se vad det blir 🤗 tänkte invänta mensen så får vi se, kommer den inte till helgen så testar jag det. 
    Testar då ska det stå 🙂
    Känner mig förvånansvärt lugn med att inte testa, bara det är knepigt 🙈
Svar på tråden Letrozol och ägglossning