• Anonym (Påhittad TS)

Påhittade TS

Det dyker upp väldigt många påhittade trådar nu, av särskilt "tjejer". Hur kommer det sig att folk svarar på dessa? Ni förstår väl att dessa "tjejer" är män?

Tror ni på riktigt att en ung tjej vill gå ut med sin chef, att en tjej fått se vad dens kille köpt för smycke till en tjejkompis, att en tjej rent allmänt undrar om banala saker och val deras dumma pojkvän gjort eller vad andra tjejer tycker om sexuella saker? 

• Svar på tråden Påhittade TS
  • Freddie K
    Anonym (Troll-Ye) skrev 2023-04-09 09:51:12 följande:
    Jag har blivit upprörd när trollandet sker i syfte att svartmåla. Då har jag reagerat med att försöka visa att den som startat trolltråden saknar all kunskap i ämnet. Sedan har jag övergått till att svara vänligt. Då dör trolltråden snabbare eftersom trollet inte tycker att det är roligt. Trollet skriver ofta medvetet provokativt för att få igång folk. 
    Jo, så är det nog tyvärr. De som trollar lever ju på uppmärksamhet och har oftast ingen koll på vad de skriver om.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Troll-Ye)
    Dasha skrev 2023-04-09 09:39:58 följande:

Det livar väl upp

De genererar många svar endast om det är en situation där man känner igen sig/bekanta. 

Det här är mycket mer komplicerat. Jag har trollat i syfte att visa andra som tror på tråden att de blir lurade, så att de inte delar en massa information om sig själva i tron att det ska hjälpa TS, som bara är ute efter att få information. Men då förstör jag samtidigt för de som tror på tråden har jag märkt, så det vill jag inte heller göra. 
  • Anonym (.mm)
    Anonym (.) skrev 2023-04-08 07:18:42 följande:

Massor av trådar där Ts är någon kille som utger sig vara tjej. Antar att det finns någon tillfredsställelse att läsa kommentarer i ämnet (sex) från riktiga tjejer. Varför finns inte motsvarande? Tjejer som låtsas vara killar?

Det finns. Vet en som har ställt frågor här som man trots att hon själv är kvinna. Personen är nog inte medlem här längre dock
  • Anonym (.mm)

Oavsett vilka trolltrådar som läggs upp numer kommer ingen ens i närheten av dem magnifika stortrollaren ANOF!

• Anonym (.mm)
    Anonym (Fejkar ts) skrev 2023-04-08 20:36:57 följande:

Jag kan hitta på TS, fast om allvarliga ämnen. Dels är det kul att se hur folk tänker, men även att få sina forum-fördomar bekräftade; Oavsett vad som skrivs så vill majoriteten ha det till att TS är dum i huvudet!
    Låt mig ge två exempel:
    En kvinna stör sig enormt på sin svärmor och rabblar exempel hur haggan beter sig. Men oavsett vad det är så är det HON som är elak mot sin svärmor! Man ska förstå sin svärmor, hon menar bara väl etc etc.
    Så kommer nästa tråd om en kvinna som fullkomligt älskar sin svärmor! Avgudar denna kvinna för vem hon är, ställer alltid upp, är den mor hon själv alltid saknat!
    Näe, då är inte det bra heller! En sån relation är inte hälsosam, man måste ha ett eget liv, stackars din sambo när du alltid drar din hans morsa i allt osv.

Jag har också hittat på TS, dock alltid i syfte att få svar på just frågan jag ställer. Men det är lättare att få svar om man skriver den i jagform så det gör jag även om frågan inte är applicerbar på just mig. 

Men mitt syfte är alltid att få svar på hur andra tänker, aldrig att provocera även om vissa så klart blir det ändå, för vissa blir provocerade oavsett vad som skrivs

• Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (.mm) skrev 2023-04-09 10:13:13 följande:

Jag har också hittat på TS, dock alltid i syfte att få svar på just frågan jag ställer. Men det är lättare att få svar om man skriver den i jagform så det gör jag även om frågan inte är applicerbar på just mig. 

Men mitt syfte är alltid att få svar på hur andra tänker, aldrig att provocera även om vissa så klart blir det ändå, för vissa blir provocerade oavsett vad som skrivs

Jag vet inte om det är dina trådar jag trollat i, i så fall vet du nog om det. 
    En fråga:Har du då tänkt på hur det uppfattas av den som vet något om situationen du hittar på? 
  • Anonym (.mm)
    Anonym (Troll-Ye) skrev 2023-04-09 10:22:36 följande:
    Jag vet inte om det är dina trådar jag trollat i, i så fall vet du nog om det. 
    En fråga:Har du då tänkt på hur det uppfattas av den som vet något om situationen du hittar på? 

Kan vara, men jag svarar oftast inte på uppenbara trollförsök Ibland gör jag det för att roa mig själv, om jag är hemma sjuk eller så. 

Jo, jag funderar mycket innan jag skapa en tråd men oftast är mina frågeställningar rätt 'neutrala' men jag har inte sett någon tråd om samma fråga tidigare så då blir jag nyfiken och startar en egen. 

Minns faktiskt inget ex nu, det var rätt länge sen jag trollade, men som ex, om jag inte var bonusmamma (vilket jag är) så kunde jag ha ställt en fråga likt: Hur ska jag agera nu när jag blir bonusmamma? 

Helt enkelt som sagt för att jag är nyfiken på hur olika människor resonerar kring det.

• Anonym (Hmmm ....kvinna)

Jag har levt och lever ett rejält tragiskt liv dessvärre.  Har levt ett fantastiskt liv tills för ca 6-8 år sen.
    Jag har skrivit vissa trådar här, helt seriösa trådar med förhoppning om att få tips och råd gällande olika händelser i mitt liv.
    I så gott som alla dessa trådar har jag fått många bra tips men även ett flertal inlägg som trott att jag trollat.  Något jag aldrig har gjort och aldrig skulle göra.

Så man kan inte alltid veta med säkerhet om det är ett troll eller på riktigt.  Av den anledningen försöker jag ta inlägg på allvar eller inte svara alls när det är helt uppenbart troll.

• Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (Hmmm ....kvinna) skrev 2023-04-09 10:49:14 följande:

Jag har levt och lever ett rejält tragiskt liv dessvärre.  Har levt ett fantastiskt liv tills för ca 6-8 år sen.
    Jag har skrivit vissa trådar här, helt seriösa trådar med förhoppning om att få tips och råd gällande olika händelser i mitt liv.
    I så gott som alla dessa trådar har jag fått många bra tips men även ett flertal inlägg som trott att jag trollat.  Något jag aldrig har gjort och aldrig skulle göra.

Så man kan inte alltid veta med säkerhet om det är ett troll eller på riktigt.  Av den anledningen försöker jag ta inlägg på allvar eller inte svara alls när det är helt uppenbart troll.

Om jag trollat i dina trådar ber jag dig om din förlåtelse. Det var aldrig min mening att såra dig, utan egentligen vill jag försvara de som levt under svåra omständigheter. Jag har varit fartblind men lärt mig en läxa. Jag blir också anklagad för att vara ett troll och ett påhitt när jag skriver utifrån mig själv och vill inte utsätta andra för samma behandling. Förlåt. 
  • Anonym (Hmmm ....kvinna)
    Anonym (Troll-Ye) skrev 2023-04-09 11:53:28 följande:
    Om jag trollat i dina trådar ber jag dig om din förlåtelse. Det var aldrig min mening att såra dig, utan egentligen vill jag försvara de som levt under svåra omständigheter. Jag har varit fartblind men lärt mig en läxa. Jag blir också anklagad för att vara ett troll och ett påhitt när jag skriver utifrån mig själv och vill inte utsätta andra för samma behandling. Förlåt. 
    Tack, fint skrivet men det är ingen fara. Det går nog inte att såra mig längre och jag har helt slutat skriva om mig själv här. Jag kan inte hamna mer på botten än jag är just nu. Så jag lever inte alls längre, bara överlever (tyvärr).
  • Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (Hmmm ....kvinna) skrev 2023-04-09 13:13:32 följande:
    Tack, fint skrivet men det är ingen fara. Det går nog inte att såra mig längre och jag har helt slutat skriva om mig själv här. Jag kan inte hamna mer på botten än jag är just nu. Så jag lever inte alls längre, bara överlever (tyvärr).
    Om man gjort fel mot någon är det minsta man kan göra att stå för det. 
Svar på tråden Påhittade TS