Inlägg från: Anonym (Troll-Ye) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Troll-Ye)

Påhittade TS

De finurliga kvinnotrollen får uppmärksamhet och skratt för sin påhittighet, men det är en utvald skara som får ta del av hantverket. De borde verkligen få upprättelse och uppskattning. Kan de inte få ett pris av någon istället för att folk hela tiden ska klanka ner på dem?

• Anonym (Troll-Ye)

Det är främst ett forum för de som blivit över. I olika bemärkelser. Jag tror säkert att  trollkvinnorna såväl som trollkarlar känner sig helt finurliga när de konstruerar trådar med den illa utvecklade känsla för andra som gjort att de blivit över gång på gång. Lyckligtvis finns undantagen som bekräftar regeln också här, då och då. 

• Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-04-08 11:49:13 följande:
    Inkluderar det dig också då? :)
    Jag skulle aldrig ha engagerat mig i detta om jag hade bättre saker för mig. Det är 75 procent destruktivt. Några saker har jag lärt mig som jag kommer att ha användning för. Men forumet har fördubblat min misstänksamhet mot andra. Jag försöker tänka att de som är här till stor del är det för att de mår illa på olika sätt och att det inte är representativt för hur friska och normalfungerande människor agerar. Jag har inte startat en enda trolltråd. Däremot har jag trollat i otaliga trolltrådar, vilket också är dumt och självdestruktivt. 
  • Anonym (Troll-Ye)
    Freddie K skrev 2023-04-08 11:20:17 följande:
    Så du menar att det bara är rejects som sitter här?
    I någon mening. Jag menar inte dig alls, det du gör här är bra, men om man bygger sitt liv kring att få andra att skratta åt ens sinnrikt konstruerade trollinlägg så har man självklart en eller annan brist i livet. 
  • Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (Fejkar ts) skrev 2023-04-08 20:36:57 följande:

Jag kan hitta på TS, fast om allvarliga ämnen. Dels är det kul att se hur folk tänker, men även att få sina forum-fördomar bekräftade; Oavsett vad som skrivs så vill majoriteten ha det till att TS är dum i huvudet!
    Låt mig ge två exempel:
    En kvinna stör sig enormt på sin svärmor och rabblar exempel hur haggan beter sig. Men oavsett vad det är så är det HON som är elak mot sin svärmor! Man ska förstå sin svärmor, hon menar bara väl etc etc.
    Så kommer nästa tråd om en kvinna som fullkomligt älskar sin svärmor! Avgudar denna kvinna för vem hon är, ställer alltid upp, är den mor hon själv alltid saknat!
    Näe, då är inte det bra heller! En sån relation är inte hälsosam, man måste ha ett eget liv, stackars din sambo när du alltid drar din hans morsa i allt osv.

... 
  • Anonym (Troll-Ye)
    Freddie K skrev 2023-04-09 09:25:46 följande:
    Jo, så är det ju. Synd att det ska förekomma bara. Är inte människor mognare än så?
    Jag har blivit upprörd när trollandet sker i syfte att svartmåla. Då har jag reagerat med att försöka visa att den som startat trolltråden saknar all kunskap i ämnet. Sedan har jag övergått till att svara vänligt. Då dör trolltråden snabbare eftersom trollet inte tycker att det är roligt. Trollet skriver ofta medvetet provokativt för att få igång folk. 
  • Anonym (Troll-Ye)
    Dasha skrev 2023-04-09 09:39:58 följande:

Det livar väl upp

De genererar många svar endast om det är en situation där man känner igen sig/bekanta. 

Det här är mycket mer komplicerat. Jag har trollat i syfte att visa andra som tror på tråden att de blir lurade, så att de inte delar en massa information om sig själva i tron att det ska hjälpa TS, som bara är ute efter att få information. Men då förstör jag samtidigt för de som tror på tråden har jag märkt, så det vill jag inte heller göra. 
  • Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (.mm) skrev 2023-04-09 10:13:13 följande:

Jag har också hittat på TS, dock alltid i syfte att få svar på just frågan jag ställer. Men det är lättare att få svar om man skriver den i jagform så det gör jag även om frågan inte är applicerbar på just mig. 

Men mitt syfte är alltid att få svar på hur andra tänker, aldrig att provocera även om vissa så klart blir det ändå, för vissa blir provocerade oavsett vad som skrivs

Jag vet inte om det är dina trådar jag trollat i, i så fall vet du nog om det. 
    En fråga:Har du då tänkt på hur det uppfattas av den som vet något om situationen du hittar på? 
  • Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (Hmmm ....kvinna) skrev 2023-04-09 10:49:14 följande:

Jag har levt och lever ett rejält tragiskt liv dessvärre.  Har levt ett fantastiskt liv tills för ca 6-8 år sen.
    Jag har skrivit vissa trådar här, helt seriösa trådar med förhoppning om att få tips och råd gällande olika händelser i mitt liv.
    I så gott som alla dessa trådar har jag fått många bra tips men även ett flertal inlägg som trott att jag trollat.  Något jag aldrig har gjort och aldrig skulle göra.

Så man kan inte alltid veta med säkerhet om det är ett troll eller på riktigt.  Av den anledningen försöker jag ta inlägg på allvar eller inte svara alls när det är helt uppenbart troll.

Om jag trollat i dina trådar ber jag dig om din förlåtelse. Det var aldrig min mening att såra dig, utan egentligen vill jag försvara de som levt under svåra omständigheter. Jag har varit fartblind men lärt mig en läxa. Jag blir också anklagad för att vara ett troll och ett påhitt när jag skriver utifrån mig själv och vill inte utsätta andra för samma behandling. Förlåt. 
  • Anonym (Troll-Ye)
    Anonym (Hmmm ....kvinna) skrev 2023-04-09 13:13:32 följande:
    Tack, fint skrivet men det är ingen fara. Det går nog inte att såra mig längre och jag har helt slutat skriva om mig själv här. Jag kan inte hamna mer på botten än jag är just nu. Så jag lever inte alls längre, bara överlever (tyvärr).
    Om man gjort fel mot någon är det minsta man kan göra att stå för det. 
Svar på tråden Påhittade TS