• Anonym (Påhittad TS)

Påhittade TS

Det dyker upp väldigt många påhittade trådar nu, av särskilt "tjejer". Hur kommer det sig att folk svarar på dessa? Ni förstår väl att dessa "tjejer" är män?

Tror ni på riktigt att en ung tjej vill gå ut med sin chef, att en tjej fått se vad dens kille köpt för smycke till en tjejkompis, att en tjej rent allmänt undrar om banala saker och val deras dumma pojkvän gjort eller vad andra tjejer tycker om sexuella saker? 

• Svar på tråden Påhittade TS
  • Freddie K

Min spontana tanke är att vad får dessa troll, (män och kvinnor) ut av att trolla? Vill de få uppmärksamhet eller bekräftelse? Jag är genuint intresserad av det. Inte av att trolla, menar jag, utan om varför dem gör det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (A)
    Anonym (Love) skrev 2023-04-08 08:24:54 följande:
    Jo, ni är ju en liten samling kvinnor som verkligen lägger energi på att motarbeta dessa trådar. Vare sig de är på riktigt eller påhittade. Vari ligger motivationen till att lägga så mycket energi på detta? Varför inte bara gå vidare och låta dessa trådar dö ut av sig själva?

Som sagt, var skriver jag att jag deltar eller ens läser dessa trådar?

Ja, vissa tycker inte om att andra har avvikande åsikter på ett diskussionsforum, det håller jag med dig om. De vill väl ha sina runktrådar i fred. 

• Anonym (A)
    Freddie K skrev 2023-04-08 08:49:02 följande:

Min spontana tanke är att vad får dessa troll, (män och kvinnor) ut av att trolla? Vill de få uppmärksamhet eller bekräftelse? Jag är genuint intresserad av det. Inte av att trolla, menar jag, utan om varför dem gör det.

För att sprida sitt narrativ, att kvinnor dissar män, att kvinnor gillar äldre män osv. 
  • Freddie K
    Anonym (A) skrev 2023-04-08 08:55:12 följande:
    För att sprida sitt narrativ, att kvinnor dissar män, att kvinnor gillar äldre män osv. 
    Det verkar så meningslöst med de trådarna tycker jag. Kan man inte diskutera något som är på riktigt? Det känns också som att många klagar över småsaker.
  • Anonym (Love)
    Anonym (A) skrev 2023-04-08 08:53:16 följande:

Som sagt, var skriver jag att jag deltar eller ens läser dessa trådar?

Ja, vissa tycker inte om att andra har avvikande åsikter på ett diskussionsforum, det håller jag med dig om. De vill väl ha sina runktrådar i fred. 

Det blir dessutom kontraproduktivt eftersom ni som så gärna vill sätta krokben för dessa trådar bara driver upp dessa ämnen som mer populära.
  • Anonym (A)
    Freddie K skrev 2023-04-08 08:56:52 följande:
    Det verkar så meningslöst med de trådarna tycker jag. Kan man inte diskutera något som är på riktigt? Det känns också som att många klagar över småsaker.
    Det är väl bittra människor som inte har så stort socialt liv. 
  • Anonym (Hmm)

Ts, jag gissar att du är man själv och inte känner igen dig i dessa frågeställningar men tyvärr är många av dem antagligen på riktigt. Jag tror t ex att tråden om chefen som betalar arbetstid för middagar kan vara fejk, däremot tror jag att tråden där killen gav ett smycke till en tjejkompis kan vara på riktigt (jag har upplevt detta själv men ett par detaljer annorlunda, dock samma premiss). Det är också lätt att tro att trådar om manliga partners idiotiska beteenden kan vara påhittade men tyvärr oftast alltför sanna. Återigen, talar av egen eller bekantas erfarenheter. Och ja, det finns så klart troll av båda kön som startar dumma trådar för att roa sig själva eller skapa missnöje.

• Anonym (Påsklov)

Det är påsklov och en massa uttråkade barn och tonåringar sitter och roar sig. Det är jättekul när man får igång en diskussion eller folk svarar superseriöst på hitte på problemet eller blir provocerade.
    Jag överhörde faktiskt en grupp typ fjortonåringar på bussen där en startat en tråd som det blivit bra fart på. Kan säga att ni roade dessa barn rätt bra och ja det var både tjejer och killar i gruppen

• Freddie K
    Anonym (A) skrev 2023-04-08 08:58:28 följande:
    Det är väl bittra människor som inte har så stort socialt liv. 
    Jo, antagligen. Tycker det är sorgligt bara.
  • Anonym (A)
    Anonym (Love) skrev 2023-04-08 08:57:24 följande:
    Det blir dessutom kontraproduktivt eftersom ni som så gärna vill sätta krokben för dessa trådar bara driver upp dessa ämnen som mer populära.
    Jag läser inte ens trådarna. Men du får gärna tro det om det får dig att må bättre. Det bjuder jag på.
Svar på tråden Påhittade TS