Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Påhittade TS

Min spontana tanke är att vad får dessa troll, (män och kvinnor) ut av att trolla? Vill de få uppmärksamhet eller bekräftelse? Jag är genuint intresserad av det. Inte av att trolla, menar jag, utan om varför dem gör det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (A) skrev 2023-04-08 08:55:12 följande:
    För att sprida sitt narrativ, att kvinnor dissar män, att kvinnor gillar äldre män osv. 
    Det verkar så meningslöst med de trådarna tycker jag. Kan man inte diskutera något som är på riktigt? Det känns också som att många klagar över småsaker.
  • Freddie K
    Anonym (A) skrev 2023-04-08 08:58:28 följande:
    Det är väl bittra människor som inte har så stort socialt liv. 
    Jo, antagligen. Tycker det är sorgligt bara.
  • Freddie K
    Anonym (Troll-Ye) skrev 2023-04-08 10:43:57 följande:

Det är främst ett forum för de som blivit över. I olika bemärkelser. Jag tror säkert att  trollkvinnorna såväl som trollkarlar känner sig helt finurliga när de konstruerar trådar med den illa utvecklade känsla för andra som gjort att de blivit över gång på gång. Lyckligtvis finns undantagen som bekräftar regeln också här, då och då. 

Så du menar att det bara är rejects som sitter här?
  • Freddie K
    Anonym (Love) skrev 2023-04-08 11:30:55 följande:
    Det lär det såklart inte vara, men många.
    Jo, men jag vill gärna inte tro att jag är en reject bara för att jag sitter här, men det är klart, hade jag haft något bättre för mig så hade jag ju inte behövt sitta här.
  • Freddie K
    Anonym (Love) skrev 2023-04-08 11:36:58 följande:
    Sen är ju inte världen svartvit.. för mig delas inte världen in i vinnare och förlorare. Dom flesta är någonstans där emellan. Dessutom är det inte statiskt om man nu sätter den etiketten på sig. Man kan utvecklas och man kan även förlora allt om man är på toppen.

Sånt är livet.
    Jo, så är det ju och man kan vara en loser i vissas ögon och en vinnare i andras ögon, beroende lite på hur man själv ser på sig.
  • Freddie K
    Anonym (Troll-Ye) skrev 2023-04-08 14:33:46 följande:
    I någon mening. Jag menar inte dig alls, det du gör här är bra, men om man bygger sitt liv kring att få andra att skratta åt ens sinnrikt konstruerade trollinlägg så har man självklart en eller annan brist i livet. 
    Jo, det håller jag med om. Jag funderar ibland på att om man är skadad när man sätter sig framför FL, eller om man blir det efter ett tag? Lite OT, nu, men jag satt just och tänkte på det.
  • Freddie K
    Carolatom07 skrev 2023-04-09 07:11:13 följande:

Antagligen folk som har för lite att göra om dagarna, då kan det vara kul att "leka".

Mjo, det har du nog rätt i, men många gånger gör det ju mer skada än nytta.
  • Freddie K
    Carolatom07 skrev 2023-04-09 09:21:44 följande:
    Ja, trollande skadar alltid ett diskussionsforum. Särskilt om trollandet syftar till att röra upp negativa känslor.
    Jo, så är det ju. Synd att det ska förekomma bara. Är inte människor mognare än så?
  • Freddie K
    Anonym (Troll-Ye) skrev 2023-04-09 09:51:12 följande:
    Jag har blivit upprörd när trollandet sker i syfte att svartmåla. Då har jag reagerat med att försöka visa att den som startat trolltråden saknar all kunskap i ämnet. Sedan har jag övergått till att svara vänligt. Då dör trolltråden snabbare eftersom trollet inte tycker att det är roligt. Trollet skriver ofta medvetet provokativt för att få igång folk. 
    Jo, så är det nog tyvärr. De som trollar lever ju på uppmärksamhet och har oftast ingen koll på vad de skriver om.
Svar på tråden Påhittade TS