• Anonym (d)

Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör

Utredaren har flera gånger frågat om jag verkligen vill medverka, alltså komma på förhör och jag förstår inte riktigt varför. Jag får känslan att dom vill lägga ner det så snart som möjligt utan att hålla förhör. Varför skulle dom annars tjata om det? Utredaren frågade också om det finns något mer som jag hade att tillägga eller om jag har berättat allt tidigare. Visst vill dom bara lägga ner det?

• Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör
  • EpicF

Ts: En misshandel kam mycket väl innebära skador som kan vara dödliga utan att intention är att döda. Så Varför ens ta den risken? 

• Anonym (d)
    EpicF skrev 2023-03-22 20:35:44 följande:

Ts: En misshandel kam mycket väl innebära skador som kan vara dödliga utan att intention är att döda. Så Varför ens ta den risken? 

Jag förstår verkligen att jag verkar jättedum som ens utsätter mig för det här. Han har slagit mig många gånger och det har ändå gått bra, jag fick en hjärnskakning sist men är ok nu. Jag tänker att nästa gång kan jag åka in efteråt, så har dom hans dna. Jag tänkte att jag kunde åka in till akuten då, för då tar dom väl emot en? tack för att du svarade.
  • Anonym (Igen...)

Du tänker så snurrigt så det är svårt svara dig. Du behöver hjälp. Kontakta Kvinnojouren, V.c, psykolog, vad som helst- för du måste ur det här! Annars kommer det här fortsätta. Det måste du väl ändå förstå? Han åker aldrig dit om du fegar ur.

• Anonym (d)
    Anonym (Igen...) skrev 2023-03-22 20:46:22 följande:

Du tänker så snurrigt så det är svårt svara dig. Du behöver hjälp. Kontakta Kvinnojouren, V.c, psykolog, vad som helst- för du måste ur det här! Annars kommer det här fortsätta. Det måste du väl ändå förstå? Han åker aldrig dit om du fegar ur.

Jag vill medverka och kommer göra det. Jag förstår hur du tänker, jag inser att jag inte tänker rätt så att säga. Jag är bara så rädd. Det kommer bli nedlagt igen men jag tänker att nästa gång åker jag in till sjukhus direkt efteråt. Tack att du svarade.
  • molly50
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 20:18:26 följande:
    Nä ok, tänkte inte så. Man kan kolla dna på sjukhus. 
    Jag bor inte i något gruppboende. Vanlig person, vanligt jobb. 

Som du så anmälde jag inte heller först, skador, vittnen osv ledde till anmälan. Jag började medverka i förhör, andra förhöret tror jag det var. 

Jag är ärlig, vad är det du menar att jag har varit oärlig med? 
    Om du inte har berättat allt så har du väl inte varit helt ärlig.
  • molly50
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 20:49:50 följande:
    Jag vill medverka och kommer göra det. Jag förstår hur du tänker, jag inser att jag inte tänker rätt så att säga. Jag är bara så rädd. Det kommer bli nedlagt igen men jag tänker att nästa gång åker jag in till sjukhus direkt efteråt. Tack att du svarade.
    Och om du inte kan åka in?
    Han kanske slår dig medvetslös nästa gång eller rentav slår ihjäl dig.
    Du skriver att du inte vill fortsätta träffa honom,och nu har du chansen att slippa honom.
    Så varför tar du den inte?
  • Anonym (d)
    molly50 skrev 2023-03-22 20:50:07 följande:
    Om du inte har berättat allt så har du väl inte varit helt ärlig.
    Det är väldigt komplicerat. Jag har berättat det viktiga, vad han gör, hur vi ses osv. 
    molly50 skrev 2023-03-22 20:51:34 följande:
    Du skriver att du inte vill fortsätta träffa honom,och nu har du chansen att slippa honom.
    Jag förstår inte. Vad för det för chans jag inte tar? Jag vill medverka, jag känner att dom bara vill lägga ner, vilket jag kan förstå.  Tack för att du svarade
  • Anonym (Johan)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 19:28:03 följande:
    Han använder aldrig kondom så det skulle finnas dna. Jag tänker att jag kan åka in till sjukhus efteråt och om han finns i deras register så blir han ju hittad. 
    Varför nån gång i framtiden, varför inte nu?
    Från vad du skriver utsätter han dig ganska ofta.
  • Anonym (d)
    Anonym (Johan) skrev 2023-03-22 21:10:07 följande:
    Varför nån gång i framtiden, varför inte nu?
    Från vad du skriver utsätter han dig ganska ofta.
    Just nu finns inte dna i mig, var ca en vecka sen.  Jag kommer åka in nästa gång det händer tänker jag. Oavsett om dom lägger ner anmälan. Tack för att du svarade
  • molly50
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 20:54:52 följande:
    Det är väldigt komplicerat. Jag har berättat det viktiga, vad han gör, hur vi ses osv. 
    molly50 skrev 2023-03-22 20:51:34 följande:
    Jag förstår inte. Vad för det för chans jag inte tar? Jag vill medverka, jag känner att dom bara vill lägga ner, vilket jag kan förstå.  Tack för att du svarade
    Ja,men du borde verkligen berätta allt.
    Inte bara det du tycker är viktigt.
    Det du utelämnar kan ju vara saker som polisen ser som viktiga för att kunna sätta dit honom.

Om du medverkar och berättar allt så kommer de inte att lägga ner.
    Men det tror jag inte att de gör ändå. 
Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör