• Anonym (d)

Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör

Utredaren har flera gånger frågat om jag verkligen vill medverka, alltså komma på förhör och jag förstår inte riktigt varför. Jag får känslan att dom vill lägga ner det så snart som möjligt utan att hålla förhör. Varför skulle dom annars tjata om det? Utredaren frågade också om det finns något mer som jag hade att tillägga eller om jag har berättat allt tidigare. Visst vill dom bara lägga ner det?

• Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör
  • Anonym (d)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-22 17:02:48 följande:

Vilket? 

Vilket förhör..? Förstår inte riktigt
  • Anonym (d)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-22 17:10:29 följande:
    Du får ju precisera i teådstarten vad man ska ta ställning till. 
    Undrar om polisen verkligen vill att jag ska kolla på förhör. Dom har frågat flera gånger om jag verkligen vill det, känns konstigt. Det är det jag undrar över
  • Anonym (d)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-03-22 17:11:19 följande:

Ts du har totalt missuppfattat! De frågar eftersom de 1) tycker att du inte verkar särskilt engagerad och 2) de misstänker att du ljugit/hållit tyst om fler detaljer.

Jag har medverkat på tidigare förhör, berättat allt. Allt jag kan komma på ialf. Dom tror säkert att jag undanhåller saker eftersom jag fortfarande träffar han. Grejen är att själva utredaren har inte hållt förhör så hen vet inte om att han har tagit bilder på mig som han kommer sprida om ja inte fortsätter träffa han. 
  • Anonym (d)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-22 17:13:30 följande:
    Och då får du precisera vad det är för typ qv mål och vilken roll du har för att man ska kunna ta ställning. 
    Målsägande, Jag hämtade anmälningarna igår, jag berättade bara fritt men det gäller, olaga hot, misshandel, våldtäkt, övergrepp i rättssak. 
  • Anonym (d)
    Anonym (Igen) skrev 2023-03-22 17:17:43 följande:
    Skit i vad du tror polisen tycker

Var tydlig med att du vill medverka och få en fällande dom.  Berätta sen allt som hänt, svara på frågor, ljug inte, hitta inte på något, undanhåll inget. 
    Men det känns konstigt. Då känner man sig ju inte trodd, det blir liksom jobbigt att berätta då. Utredaren tycker det är konstigt att jag fortfarande träffar personen och det kan jag ju förstår men hen vet ju inte vad han kmr göra om jag inte träffar han. 
  • Anonym (d)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-03-22 17:25:20 följande:
    Aha där har vi förklaringen. De tvivlar så klart på att du verkligen vill fortsätta eftersom du fortfarande träffar killen. Det talar liksom emot en anmälan. Dessutom framstår inte du som särskilt trovärdig i det här läget, det här kan lätt vändas emot dig. Och varför har du inte berättat att han har bilder av dig och utsätter dig för utpressning?? Du har ju varit i tidigare förhör och haft flera chanser att vara ärlig. Jag förstår att de ifrågasätter dig. Det kommer tingsrätten också göra, om det inte läggs ner direkt.
    Jag har berättat om bilderna men inte för själva utredaren. Tidigare förhören har varit med vanliga poliser. Jag tror du har rätt, jag är nog inte så trovärdig, det kommer nog läggas ner. Eller dom vill nog att det ska läggas ner. Känns bara jobbigt att det kommer fortsätta, ser liksom inget slut och jag blir mer och mer deprimerad av situationen. 
  • Anonym (d)
    EpicF skrev 2023-03-22 17:25:40 följande:
    Du måste för polisen att du blir utpressad till att fortfarande träffa honom. För ditt eget bästa. 
    Gjort det men inte till själva utredaren, vanliga poliser som hållit tidigare förhör. 
  • Anonym (d)
    EpicF skrev 2023-03-22 17:29:49 följande:
    Utredaren får också ta del av förhöret. Men eftersom du fortsätter att träffa honom så är det inte alls märkligt att det får dig att verka ointresserad och mindre trovärdig. 
    Utredaren har har sagt att hen inte är insatt och det tror jag på. Dom har säkert massor att göra.

Jo men jag gör ju det inte av fri vilja helt. 
    Anonym (Igen) skrev 2023-03-22 17:32:05 följande:
    Har du skrivit liknande tidigare när du blivit misshandlad och våldtagen? 

Skit i vad du tror polien vill.  Berättar vad som hänt och undanhåll inget. 
    Har gjort det men är rätt säker på att det bara kommer läggas ner.
    Lånehajen skrev 2023-03-22 17:56:50 följande:

De vill väl försäkra sig om att du kommer att vittna mor honom. Det är säkert vanligt med ärenden som dras tillbaka för att den som anmält ångrar sig.

Om du vill att det ska bli någon skillnad på ditt liv så ska du sluta träffa honom och berätta allt för polisen. Vad är alternativet - ska du låta dig bli slagen sönder och samman år efter år?

Jag anmälde inte själv men till sist valde jag att berätta. Om jag inte träffar han så kommer han lägga ut bilder på mig säger han. 

• Anonym (d)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-03-22 18:13:02 följande:
    Kontakta polisen och gör en ny anmälan om utpressning. Om han lägger ut bilder på dig så gör du en anmälan för det också.
    Har berättat om bilderna i förhör men inte förhör med utredaren. Jag vill INTE att han lägger ut bilder, mår redan ganska dåligt som det är. Jag gör det här, träffar han så han inte gör det. Finns andra anledningar också men det tar jag med polisen, om det ens blir något förhör 
Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör