• Anonym (d)

Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör

Utredaren har flera gånger frågat om jag verkligen vill medverka, alltså komma på förhör och jag förstår inte riktigt varför. Jag får känslan att dom vill lägga ner det så snart som möjligt utan att hålla förhör. Varför skulle dom annars tjata om det? Utredaren frågade också om det finns något mer som jag hade att tillägga eller om jag har berättat allt tidigare. Visst vill dom bara lägga ner det?

• Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör
  • Anonym (d)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-22 17:02:48 följande:

Vilket? 

Vilket förhör..? Förstår inte riktigt
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 17:07:45 följande:
    Vilket förhör..? Förstår inte riktigt
    Du får ju precisera i teådstarten vad man ska ta ställning till. 
  • Anonym (Ghost)

Ts du har totalt missuppfattat! De frågar eftersom de 1) tycker att du inte verkar särskilt engagerad och 2) de misstänker att du ljugit/hållit tyst om fler detaljer.

• Anonym (d)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-22 17:10:29 följande:
    Du får ju precisera i teådstarten vad man ska ta ställning till. 
    Undrar om polisen verkligen vill att jag ska kolla på förhör. Dom har frågat flera gånger om jag verkligen vill det, känns konstigt. Det är det jag undrar över
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-03-22 17:11:19 följande:

Ts du har totalt missuppfattat! De frågar eftersom de 1) tycker att du inte verkar särskilt engagerad och 2) de misstänker att du ljugit/hållit tyst om fler detaljer.

Självklart inte en sanning vilket du vill få det till 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 17:11:37 följande:
    Undrar om polisen verkligen vill att jag ska kolla på förhör. Dom har frågat flera gånger om jag verkligen vill det, känns konstigt. Det är det jag undrar över
    Är detta första vändan du har kontakt med polisen om våld i nära relationer? 
  • Anonym (d)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-03-22 17:11:19 följande:

Jag har medverkat på tidigare förhör, berättat allt. Allt jag kan komma på ialf. Dom tror säkert att jag undanhåller saker eftersom jag fortfarande träffar han. Grejen är att själva utredaren har inte hållt förhör så hen vet inte om att han har tagit bilder på mig som han kommer sprida om ja inte fortsätter träffa han. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 17:11:37 följande:
    Och då får du precisera vad det är för typ qv mål och vilken roll du har för att man ska kunna ta ställning. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 17:13:23 följande:
    Jag har medverkat på tidigare förhör, berättat allt. Allt jag kan komma på ialf. Dom tror säkert att jag undanhåller saker eftersom jag fortfarande träffar han. Grejen är att själva utredaren har inte hållt förhör så hen vet inte om att han har tagit bilder på mig som han kommer sprida om ja inte fortsätter träffa han. 
    Skit i vad du tror polisen tycker

Var tydlig med att du vill medverka och få en fällande dom.  Berätta sen allt som hänt, svara på frågor, ljug inte, hitta inte på något, undanhåll inget. 
Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör