• Anonym (d)

Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör

Utredaren har flera gånger frågat om jag verkligen vill medverka, alltså komma på förhör och jag förstår inte riktigt varför. Jag får känslan att dom vill lägga ner det så snart som möjligt utan att hålla förhör. Varför skulle dom annars tjata om det? Utredaren frågade också om det finns något mer som jag hade att tillägga eller om jag har berättat allt tidigare. Visst vill dom bara lägga ner det?

• Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör
  • molly50
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 20:54:52 följande:
    Det är väldigt komplicerat. Jag har berättat det viktiga, vad han gör, hur vi ses osv. 
    molly50 skrev 2023-03-22 20:51:34 följande:
    Och om du inte kan åka in?
    Han kanske slår dig medvetslös nästa gång eller rentav slår ihjäl dig.
    Du skriver att du inte vill fortsätta träffa honom,och nu har du chansen att slippa honom.
    Så varför tar du den inte?
    Jag förstår inte. Vad för det för chans jag inte tar? Jag vill medverka, jag känner att dom bara vill lägga ner, vilket jag kan förstå.  Tack för att du svarade
    Cgansen du inte tar är att berätta allt för polisen så de kan sätta dit honom.
    Du vill hellre vänta.
    Men gör du det nu så kan du ju bli av med honom fortare. 
  • Anonym (d)
    molly50 skrev 2023-03-22 21:18:28 följande:
    Cgansen du inte tar är att berätta allt för polisen så de kan sätta dit honom.
    Du vill hellre vänta.
    Men gör du det nu så kan du ju bli av med honom fortare. 
    Men jag vill ju det. Tråden handlar ju om att det för mig känns som att dom inte vill att jag ska medverka, att dom vill lägga ner utan att utredaren håller ett förhör med mig. 
  • molly50
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 21:20:46 följande:
    Men jag vill ju det. Tråden handlar ju om att det för mig känns som att dom inte vill att jag ska medverka, att dom vill lägga ner utan att utredaren håller ett förhör med mig. 
    Då får du väl själv försöka ligga på och säga att du har mer att berätta. 
  • Kvittning
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 20:49:50 följande:
    Jag vill medverka och kommer göra det. Jag förstår hur du tänker, jag inser att jag inte tänker rätt så att säga. Jag är bara så rädd. Det kommer bli nedlagt igen men jag tänker att nästa gång åker jag in till sjukhus direkt efteråt. Tack att du svarade.
    Bra att höra att du vill medverka. 

För mig är det en gåta att misshandlande män inte blir häktade under utredning. Det skrivs hela tiden om att det klagas på för långa häktningstider, men den här målgruppen verkar inte bli häktade alla trots att man vet att de påverkar offret gällande medverkan i utredningen.

All styrka till dig ts. Jag tror inte att deras frågor om medverkan är kopplat till att de inte tror på dig utan kopplat till att de verkligen vill försäkra sig om att du inte hoppar av utredningen. 
  • Anonym (m. Nlvhoi)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 17:20:57 följande:
    Men det känns konstigt. Då känner man sig ju inte trodd, det blir liksom jobbigt att berätta då. Utredaren tycker det är konstigt att jag fortfarande träffar personen och det kan jag ju förstår men hen vet ju inte vad han kmr göra om jag inte träffar han. 

Du träffar mannen du ha anmält och du förstår inte varför de undrar om du verkligen kommer att gå hela vägen med detta? 

De frågar för att de märker att du undanhåller något. Berätta istället varför du fortsätter att träffa honom, som det är nu är du inte trovärdig i deras ögon och de upplever kanske att de slösar bort sin tid.

Det han sysslar med ang bilderna är också brottsligt. 

• Anonym (m. Nlvhoi)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 19:18:54 följande:
    Jo men då finns det ju dna, då kan han ju inte säga något emot det. Det är ju väldigt tydligt bevis. Jag tror inte han skulle döda mig, tror han gillar hur läget är nu, vad han kan göra. 
    Lånehajen skrev 2023-03-22 19:04:13 följande:
    Förstår det men jag tror som sagt att de vill vara säkra på att du inte kommer ångra dig och backa honom. Se det på det sättet istället, det är ju inte så konstigt när du fortfarande träffar honom.

Nej, du har rätt. Jag vill ju inte träffa han och skyddar ju inte för att jag vill det. Jag kommer berätta allt om det blir förhör, tvivlar dock på det just nu. 
    Nej, du ska inte vänta, du ska ringa dem och berätta att det finns mer och berätta varför du fortsätter att träffa honom. Om de inte ser dig som trovärdig så lägger de troligen ner om det inte finns några anda bevis. 
  • Anonym (HH)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 17:29:07 följande:
    Gjort det men inte till själva utredaren, vanliga poliser som hållit tidigare förhör. 
    Men ring och berätta det för utredaren då??
  • Anonym (HH)

Vem tror du han sprider bilderna till?

• Anonym (d)
    Anonym (m. Nlvhoi) skrev 2023-03-23 07:01:06 följande:

Du träffar mannen du ha anmält och du förstår inte varför de undrar om du verkligen kommer att gå hela vägen med detta? 

De frågar för att de märker att du undanhåller något. Berätta istället varför du fortsätter att träffa honom, som det är nu är du inte trovärdig i deras ögon och de upplever kanske att de slösar bort sin tid.

Det han sysslar med ang bilderna är också brottsligt. 

Jag har inte fått chansen att berätta i ett förhör med utredaren, berättat det tidigare vid anmälan. 
    Anonym (m. Nlvhoi) skrev 2023-03-23 07:04:34 följande:
    Nej, du ska inte vänta, du ska ringa dem och berätta att det finns mer och berätta varför du fortsätter att träffa honom. Om de inte ser dig som trovärdig så lägger de troligen ner om det inte finns några anda bevis. 

Det kommer bli nedlagt, väldigt säker. Som någon skrev vill dom nog inte lägga mer tid på det eftersom det inte kommer leda till något.
    Anonym (HH) skrev 2023-03-23 10:30:30 följande:

Vem tror du han sprider bilderna till?

Lägger ut dom på internet.
  • Anonym (handy)

Därför att de drunknar i pappersarbete redan, därför tar man motvilligt emot nya ärenden.

Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör