• Anonym (d)

Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör

Utredaren har flera gånger frågat om jag verkligen vill medverka, alltså komma på förhör och jag förstår inte riktigt varför. Jag får känslan att dom vill lägga ner det så snart som möjligt utan att hålla förhör. Varför skulle dom annars tjata om det? Utredaren frågade också om det finns något mer som jag hade att tillägga eller om jag har berättat allt tidigare. Visst vill dom bara lägga ner det?

• Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör
  • Lånehajen

De vill väl försäkra sig om att du kommer att vittna mor honom. Det är säkert vanligt med ärenden som dras tillbaka för att den som anmält ångrar sig.

Om du vill att det ska bli någon skillnad på ditt liv så ska du sluta träffa honom och berätta allt för polisen. Vad är alternativet - ska du låta dig bli slagen sönder och samman år efter år?

• Anonym (d)
    EpicF skrev 2023-03-22 17:29:49 följande:
    Utredaren får också ta del av förhöret. Men eftersom du fortsätter att träffa honom så är det inte alls märkligt att det får dig att verka ointresserad och mindre trovärdig. 
    Utredaren har har sagt att hen inte är insatt och det tror jag på. Dom har säkert massor att göra.

Jo men jag gör ju det inte av fri vilja helt. 
    Anonym (Igen) skrev 2023-03-22 17:32:05 följande:
    Har du skrivit liknande tidigare när du blivit misshandlad och våldtagen? 

Skit i vad du tror polien vill.  Berättar vad som hänt och undanhåll inget. 
    Har gjort det men är rätt säker på att det bara kommer läggas ner.
    Lånehajen skrev 2023-03-22 17:56:50 följande:

De vill väl försäkra sig om att du kommer att vittna mor honom. Det är säkert vanligt med ärenden som dras tillbaka för att den som anmält ångrar sig.

Om du vill att det ska bli någon skillnad på ditt liv så ska du sluta träffa honom och berätta allt för polisen. Vad är alternativet - ska du låta dig bli slagen sönder och samman år efter år?

Jag anmälde inte själv men till sist valde jag att berätta. Om jag inte träffar han så kommer han lägga ut bilder på mig säger han. 

• Anonym (Ghost)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 18:06:41 följande:
    Utredaren har har sagt att hen inte är insatt och det tror jag på. Dom har säkert massor att göra.

Har gjort det men är rätt säker på att det bara kommer läggas ner.Jag anmälde inte själv men till sist valde jag att berätta. Om jag inte träffar han så kommer han lägga ut bilder på mig säger han. 

Kontakta polisen och gör en ny anmälan om utpressning. Om han lägger ut bilder på dig så gör du en anmälan för det också.
  • Anonym (d)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-03-22 18:13:02 följande:
    Kontakta polisen och gör en ny anmälan om utpressning. Om han lägger ut bilder på dig så gör du en anmälan för det också.
    Har berättat om bilderna i förhör men inte förhör med utredaren. Jag vill INTE att han lägger ut bilder, mår redan ganska dåligt som det är. Jag gör det här, träffar han så han inte gör det. Finns andra anledningar också men det tar jag med polisen, om det ens blir något förhör 
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 18:19:02 följande:
    Har berättat om bilderna i förhör men inte förhör med utredaren. Jag vill INTE att han lägger ut bilder, mår redan ganska dåligt som det är. Jag gör det här, träffar han så han inte gör det. Finns andra anledningar också men det tar jag med polisen, om det ens blir något förhör 
    Ok, men då får du acceptera att din misshandelsanmälan kan läggas ner och han har dig ännu fastare i sitt grepp. Det enda sättet för dig att bli fri är att vägra träffa honom mer. Det är inte kul att kanske få sina bilder utlagda på internet men det är värt det för att slippa gå i hans koppel. Dessutom gör han det antagligen inte heller eftersom han inte har något att vinna på det, bara förlora.
  • Lånehajen
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 18:06:41 följande:

Har gjort det men är rätt säker på att det bara kommer läggas ner.Jag anmälde inte själv men till sist valde jag att berätta. Om jag inte träffar han så kommer han lägga ut bilder på mig säger han. 

Då får han väl lägga ut bilderna. Klart att det är väldigt obehagligt om så sker men din familj och vänner som bryr sig om dig kommer inte att döma. Och de som gör det klarar du dig utan. Går alltid att flytta och börja om någon annanstans där ingen känner dig.

Rent krasst så kan han ha dig i sin makt resten av livet om du låter dig hotas av att han kan lägga ut bilder på dig. Är det så du vill leva? För det här problemet kommer inte att försvinna av sig självt. 
  • Anonym (Igen...)

Nu måste du välja- säga ALLT till polisen, anmäla allt, inget dölja med risk för att bilderna kommer ut. Eller också backar du, fortsätter bli misshandlad och våldtagen år efter år efter år (eller blir mördad). Vad är bättre i längden tror du? Allvarligt talat alltså.

• Anonym (d)
    Lånehajen skrev 2023-03-22 18:27:21 följande:
    Då får han väl lägga ut bilderna. Klart att det är väldigt obehagligt om så sker men din familj och vänner som bryr sig om dig kommer inte att döma. Och de som gör det klarar du dig utan. Går alltid att flytta och börja om någon annanstans där ingen känner dig.

Rent krasst så kan han ha dig i sin makt resten av livet om du låter dig hotas av att han kan lägga ut bilder på dig. Är det så du vill leva? För det här problemet kommer inte att försvinna av sig självt. 
    Om han lägger ut dom vet jag inte vad jag gör, skulle må så dåligt av det. 
    Jag vill inte ha det såhär men vet inte vad jag ska göra. Jag har berättat allt kan jag komma på till polisen. Det blir liksom jobbigt när jag faktiskt bestämde mig för att medverka och sen verkar dom inte vilja gå vidare med det. Känns lite hopplöst just nu. 
  • Anonym (d)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-03-22 18:22:28 följande:
    Ok, men då får du acceptera att din misshandelsanmälan kan läggas ner och han har dig ännu fastare i sitt grepp. Det enda sättet för dig att bli fri är att vägra träffa honom mer. Det är inte kul att kanske få sina bilder utlagda på internet men det är värt det för att slippa gå i hans koppel. Dessutom gör han det antagligen inte heller eftersom han inte har något att vinna på det, bara förlora.
    Ja det kanske är så. Ger mig bara sån ångest av att veta att han kan göra det. 
    Anonym (Igen...) skrev 2023-03-22 18:56:49 följande:

Nu måste du välja- säga ALLT till polisen, anmäla allt, inget dölja med risk för att bilderna kommer ut. Eller också backar du, fortsätter bli misshandlad och våldtagen år efter år efter år (eller blir mördad). Vad är bättre i längden tror du? Allvarligt talat alltså.

Jag har berättat men det finns mer att berätta och jag hade tänkt att göra det men dom verkar vilja att det bara läggs ner. Jag kan verkligen förstå dom också. Jag tänker att nästa gång han gör något så kan jag åka in till sjukhuset för då finns det ju dna. 
  • Lånehajen
    Anonym (d) skrev 2023-03-22 18:59:18 följande:
    Om han lägger ut dom vet jag inte vad jag gör, skulle må så dåligt av det. 
    Jag vill inte ha det såhär men vet inte vad jag ska göra. Jag har berättat allt kan jag komma på till polisen. Det blir liksom jobbigt när jag faktiskt bestämde mig för att medverka och sen verkar dom inte vilja gå vidare med det. Känns lite hopplöst just nu. 
    Förstår det men jag tror som sagt att de vill vara säkra på att du inte kommer ångra dig och backa honom. Se det på det sättet istället, det är ju inte så konstigt när du fortfarande träffar honom.
Svar på tråden Känns som att polisen inte vill att jag ska medverka/gå på förhör