Ok med matlåda?
Är det ok att be om en matlåda att lägga i om man inte orkar äta upp allt när man äter ute? Eller att ha med en egen i väskan utifall? Vilket är bäst? Eller är inget av det OK?
Är det ok att be om en matlåda att lägga i om man inte orkar äta upp allt när man äter ute? Eller att ha med en egen i väskan utifall? Vilket är bäst? Eller är inget av det OK?
Varför frågar du ens på ett forum om du inte vill höra hur andra resonerar?
Att ha plåster hemma är inte samma sak som att släpa runt en tom matlåda vart man än går Ifall man ev skulle ha mat över.
Jag gör det om det är hälften el mer kvar av portionen, och jag tyckte maten var god. Tycker rent generellt att portionerna på lunchställen etc är på tok för stora. Skulle hellre betala lite mindre och halvera portionen.
Är jag ute och finäter uppstår aldrig problemet med överbliven mat då portionerna är små.
Ja, fråga gärna, om inte servisen frågar. Mindre Svinn är alltid bra och frågar du så betyder det ju att du gillade maten.
Nu vill jag bara att de ska godkänna att vi skänker överbliven mis till hjälporganisationerna också.
Varför frågar du ens på ett forum om du inte vill höra hur andra resonerar?
Att ha plåster hemma är inte samma sak som att släpa runt en tom matlåda vart man än går Ifall man ev skulle ha mat över.
Lite vrickat dock att bära med sig egen matlåda.
Jag förstår att det kan verka konstigt. Men man lär sig till slut av situationerna som man riskerar att hamna i. Men om det inte är ok att ha med en egen så vill jag inte det. Men det är ju inte så att det skulle handla om att jag planerat att inte äta upp. Så den anledningen går bort.
Jag förstår att det kan verka konstigt. Men man lär sig till slut av situationerna som man riskerar att hamna i. Men om det inte är ok att ha med en egen så vill jag inte det. Men det är ju inte så att det skulle handla om att jag planerat att inte äta upp. Så den anledningen går bort.