Ok med matlåda?
Är det ok att be om en matlåda att lägga i om man inte orkar äta upp allt när man äter ute? Eller att ha med en egen i väskan utifall? Vilket är bäst? Eller är inget av det OK?
Är det ok att be om en matlåda att lägga i om man inte orkar äta upp allt när man äter ute? Eller att ha med en egen i väskan utifall? Vilket är bäst? Eller är inget av det OK?
Är det ok att ha med sig sin egen matlåda då? Eller ska man alltid be om deras?
beräknat roffa åt sig mat hem från en buffé
det är inte vad tråden handlar om
jag fråga om matlåda till det man inte orkar äta upp, om det är ok att ha med en egen eller om det ör kutymen att ta deras egenköpta
Om man är på lunch kan man be om matlåda och så klart också betala för den, men inte gratis. Kvällstid är helt uteslutet att ta med sig maten hem oavsett.
Vi har aldrig gjort det i Sverige för vi orkar alltid äta upp. En gång gjorde vi det utomlands. Men det är väl jättebra att ta med resterna hem för att minska matsvinnet. Borde vara okey överallt utom på de riktigt fina restaurangerna. Där är väl f.ö portionerna så mikroskopiskt små att alla orkar äta upp.
beräknat roffa åt sig mat hem från en buffé
det är inte vad tråden handlar om
jag fråga om matlåda till det man inte orkar äta upp, om det är ok att ha med en egen eller om det ör kutymen att ta deras egenköpta
Vid bordet får du nog använda din egen men servitören får inte ta med sig den in till köket.
Jag skulle be om deras, om de har. Ibland tar de med tallriken in och man får ett foliepaket tillbaka.