Ts: Om man tackar nej till att få tillbaka vårdnaden om sitt barn så är i mina ögon olämplig för förälder. Tycker inte du det?
Jag har barn själv som jag har gemensam vårdnad tillsammans med pappan. Jag har heller aldrig fått barns omhändertagna, eller tillfälligt blivit av med vårdnaden. Jag har förövrigt inte fått varken orosnmälningar eller polisanmälningar på mig.
Jag känner till att det finns fosterhem som inte är lämpliga och att barn far illa. Jag känner också till att det finns bra fosterhem där barnen inte far illa.
Jag känner också till att det finns bra föräldrar där barnen heller inte far illa och att det finns dåliga föräldrar där barnen far illa.
Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 13:01:01 följande:
Merparten av alla utredningar avslutas på det viset. Vad för slags "bevis" eftersöker du? Är målet att alla barn ska placeras enligt dig? Ditt inlägg kan lätt tolkas så. Du skriver att det "oftast" är så. Vad förlitar du dig på för statistik då?
Tycker du verkar bry dig osedvanligt mycket faktiskt. Med tanke på alla inlägg som du förgyllt denna tråd med
Vad för slags bevis som eftersökt får du fråga socialen eller de som utreder. Jag jobbar inte med utredningar och kan inte svara dig på den fråga. Jag vet heller inte vad du och ditt barn utreddes för.
Målet enligt mig att barn ska ivaratas och få en bra och kärleksfull uppväxt. Oavsett om de placeras eller inte.
Jag bryr mig om barnen. Dig som person eller förälder bryr jag mig inte ett skit om.