• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • Anonym (Lill)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-15 07:28:24 följande:
    Så du tror alltså på riktigt att de föräldrar som väljer att inte medverka i en soc-utredning förlorar vårdnaden över sina barn? 
    Skulle du vägra medverka i en polisutredning också?

Trots att det kanske bara skulle få dig att verka ännu mer skyldig och kanske anhållen på det hela?

Men ja, bara du får härja hur du vill spelar det ingen roll om du blir inlåst.

Så både barnen och kanske även din frihet är värda att tumma på bara du får mästra och bråka lite?
  • Anonym (tur)
    Så du tror alltså på riktigt att de föräldrar som väljer att inte medverka i en soc-utredning förlorar vårdnaden över sina barn? 
    Du får göra så nästa gång och se hur det går.
  • Anonym (Anonym)

Socialsekreterare är myndighetsperson. Varje gång myndigheten startar utredning ska namn och personnr på berörda personer uppges. Det är inget som socialsekreteraren valt att göra enbart just i ditt falL. Det gäller alla personer som har pågående utredning hos Socialtjänsten.

• Anonym (Juli)
    Verkligen inte. Det jag reagerade på var att du skrev att de fick komma fram till vad de vill. Du bryr dig mao mer om din personliga konflikt med soc än om du får ha ditt barn hos dig eller inte. Det är faktiskt helt sjukt. 
    Anonym (Lill) skrev 2023-03-15 07:57:58 följande:
    Skulle du vägra medverka i en polisutredning också?

Trots att det kanske bara skulle få dig att verka ännu mer skyldig och kanske anhållen på det hela?

Men ja, bara du får härja hur du vill spelar det ingen roll om du blir inlåst.

Så både barnen och kanske även din frihet är värda att tumma på bara du får mästra och bråka lite?
    Vad löjlig du är. Okunnig dessutom.

En polisutredning och en soc-utredning är två helt olika saker. Alla har en skyldighet att underkasta sig ett polisförhör, något man absolut inte har vad gäller en soc-utredning. 

Vad soc ev gör för tokiga antaganden skiter jag högaktningsfullt i. 
  • Anonym (S-G)

Borde läkares personnummer också stå?
    Om inte, vad är skillnaden?

Anonym (Anonym) skrev 2023-03-15 08:22:14 följande:

Socialsekreterare är myndighetsperson. Varje gång myndigheten startar utredning ska namn och personnr på berörda personer uppges. Det är inget som socialsekreteraren valt att göra enbart just i ditt falL. Det gäller alla personer som har pågående utredning hos Socialtjänsten.

Det är ju knappast samma sak som att nämna våra nummer upprepade gånger i löp-text i en utredning, för att sedan posta hela härligheten med vanlig post så att den hamnar i grannens brevlåda. 
    Anonym (Juli) skrev 2023-03-15 08:34:39 följande:
    Verkligen inte. Det jag reagerade på var att du skrev att de fick komma fram till vad de vill. Du bryr dig mao mer om din personliga konflikt med soc än om du får ha ditt barn hos dig eller inte. Det är faktiskt helt sjukt. 
    Att de får komma fram till vad de vill är ju inte samma sak som om barnen bor hos mig eller inte. Tror du behöver öva upp din läsförståelse. 
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-15 08:35:18 följande:
    Vad löjlig du är. Okunnig dessutom.

En polisutredning och en soc-utredning är två helt olika saker. Alla har en skyldighet att underkasta sig ett polisförhör, något man absolut inte har vad gäller en soc-utredning. 

Vad soc ev gör för tokiga antaganden skiter jag högaktningsfullt i. 
    Socutredningen deltar man i för sitt barns skull och det är så outsägligt sorgligt att du prioriterar ditt ego framför ditt barns välmående. 
    Anonym (S-G) skrev 2023-03-15 08:35:40 följande:

Borde läkares personnummer också stå?
    Om inte, vad är skillnaden?

Stå var? 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?