• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
    Anonym skrev 2023-03-10 21:33:35 följande:
    Är du allvarlig?
    Inser du att du är på sidan 42 och fortfarande har samma, banala, barnsliga "det-var-du-som-började"-frågeställning som i utgångsläget, medan alla andra säger att du har fel på 42 sidor?
    Förstår du inte vad det tyder på?
    Vart vill du komma egentligen? Berätta för mig varför jag inte ska känna mig hotad när de skriver ut mitt personnummer och sänder det med vanlig post, medan det ska uppfattas som ett hot när jag gör samma sak. Totalt ologiskt.

De förklaringar jag fått köper jag inte. De undertecknar ju inte med "Socialen" utan med sina personliga namn. Då får de sina personliga personnummer också. 
    Anonym skrev 2023-03-10 21:50:05 följande:
    Du är alltså helt fast på samma nivå? Inte ett svar framåt, efter 42 sidor?
    Men du förstår inte hur det ser ut?
    Vad ser ut? 
    Anonym skrev 2023-03-10 21:53:56 följande:
    Så då förstår du då? Annars är ju "nej" ett rätt vanligt svar?
    Förstår vad? Vad menar du med nej?
  • EpicF
    Anonym skrev 2023-03-10 22:04:01 följande:
    Ah! Jag ser att du sätter en viss ära i att inte förstå någonting! Att framstå som oföränderligt trög!
    Då ska jag inte ifrågasätta mer.
    Bra! Principer ska man ha. Stå på dig!

Låt oss bara hoppas att du aldrig beställer något som ska skickas som paket, så att du måste luska fram personnumret på en massa Ica- och bensinmacksanställda tanter som jobbar på utlämningsställen. Det vore ju jobbigt.
    😁
    Anonym skrev 2023-03-10 21:55:01 följande:
    Det är inte värt ett betänkande att du ändå är rätt värdelös, trashig och använder obildat felaktig svenska såsom "totalt ologiskt" samt nu har 43 sidor argumentation emot dig? Du kan inte ha tänkt fel, med den lilla förmåga du haft att använda?
    Vem skall lämna ett betänkande menar du? Tror jag skriver bättre svenska än de flesta i den här tråden. 43 sidor argumentation mot mig? Nej, det tror jag inte. Tycker tvärtom att jag fått en hel del medhåll i tråden och dessutom har jag ju skrivit en majoritet av inläggen själv. Så dina slutsatser förefaller totalt ologiska ja. 
    Anonym skrev 2023-03-10 22:04:01 följande:
    Ah! Jag ser att du sätter en viss ära i att inte förstå någonting! Att framstå som oföränderligt trög!
    Då ska jag inte ifrågasätta mer.
    Bra! Principer ska man ha. Stå på dig!

Låt oss bara hoppas att du aldrig beställer något som ska skickas som paket, så att du måste luska fram personnumret på en massa Ica- och bensinmacksanställda tanter som jobbar på utlämningsställen. Det vore ju jobbigt.
    Ingen risk. Anger aldrig mitt personnummer när jag beställer något.
    Anonym skrev 2023-03-10 22:10:07 följande:
    Jag frågade om det inte var värt ett, trodde jag?
    Du hävdar att det heter "totalt ologiskt", och att du framstår som fullständigt normal efter 43 sidors debatterande?

Jag tror dig som sagt och ska sluta ifrågasätta. Det är bäst att hålla med galningar, så det är först när du ligger ner ordentligt som jag kommer att gå lös så mycket som jag vill.
    Men om du inte håller med mig är det ju totalt ologiskt att du ger upp din argumentation. Det låter som du ändå börjar förstå att jag har en poäng med socialtjänstens uppenbart olämpliga agerande. 
    Anonym skrev 2023-03-10 22:14:26 följande:

För övrigt märkligt att du är så smart men ändå sååå hårt försöker undvika förstå. Vad är det du inte förstår att du skulle förstå?
    Vad är det som är så ärorikt i att framstå som så trög som möjligt?

Känns som jag vunnit nu när du helt uppenbart fått slut på argument för att istället använda dig av perssongrepp.
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 22:18:52 följande:
    Känns som jag vunnit nu när du helt uppenbart fått slut på argument för att istället använda dig av perssongrepp.
    Vunnit? Du? Du förlorade redan när du starta tråden. 
    Anonym skrev 2023-03-11 01:23:28 följande:
    ABSOLUT! Så jävla ner-argumentarad!
    "de hade mina uppgifter"! oh no! the uska-argument of deaht!
    Svårt att se vad du INTE skulle se som ner-argumenterat efter "Janne har sagt att jag våldtog barnen, får jag skriva Janne?"-nivån.
    Hoppas uppriktigt att du är ihjäl-våldtagen?
    Ditt inlägg är fullständigt obegripligt. Kan du utveckla på något vis. Det går inte att förstå vad du menar. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?