• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 19:58:04 följande:
    Vad fick du hjälp med då som du inte kunde lösa själv? Försörjningsstöd? Eller något helt annat? 
    Jag fick barn som 15 åring och var på samtal för föräldrarstöd några gånger. Väldigt bra och positivt. 
    EpicF skrev 2023-03-11 20:01:43 följande:
    Jag fick barn som 15 åring och var på samtal för föräldrarstöd några gånger. Väldigt bra och positivt. 
    Nu var du visserligen bara 15 år. Men du tror inte du hade kunnat lista ut saker på egen hand? 

Tror många lite mer erfarna föräldrar finner det både meningslöst och nedvärderande att sitta och lyssna på självklarheter från nyexade socionomer som inte ens har egna barn och som saknar livserfarenhet. Som att en idrottare på elitnivå ska sitta och lyssna och ta råd från någon som befinner sig på korpnivå. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-11 18:21:18 följande:

Man får självklart välja själv. Men när man startar en tråd om det liksom. Här är man ju anonym dessutom så vad spelar det då för roll.

Varför är ni så nyfikna?
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 20:11:34 följande:
    Nu var du visserligen bara 15 år. Men du tror inte du hade kunnat lista ut saker på egen hand? 

Tror många lite mer erfarna föräldrar finner det både meningslöst och nedvärderande att sitta och lyssna på självklarheter från nyexade socionomer som inte ens har egna barn och som saknar livserfarenhet. Som att en idrottare på elitnivå ska sitta och lyssna och ta råd från någon som befinner sig på korpnivå. 
    Hade jag säkert kunnat göra. Men jag fick föräldrarstödssamtal och det är jag glad för. 
    Anonym (M) skrev 2023-03-11 20:17:15 följande:
    Varför är ni så nyfikna?
    De hoppas väl på att bli matade med något smaskigt att hugga på. Som "bristande insikt" hos föräldern, dvs mig...Glad

Men, tji fick de! 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 19:47:29 följande:
    Ja, vad de som inte har varit i kontakt med dem tycker är ju totalt irrelevant. 

Här tycks vi i vart fall dela samma uppfattning. De som varit i kontakt med socialtjänsten är ofta missnöjda med socialtjänsten. Tror inte de har så många nöjda kunder faktiskt.
     Nej jag håller inte med 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (M) skrev 2023-03-11 20:17:15 följande:
    Varför är ni så nyfikna?
    Det är inte nyfikenhet utan att man vill förstå ts.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 20:24:43 följande:
    De hoppas väl på att bli matade med något smaskigt att hugga på. Som "bristande insikt" hos föräldern, dvs mig... // Glad

Men, tji fick de! 
    Nepp. Dem menar du också kanske, inte de.
  • Anonym (Nfnf)

I vilket fall är det ju någon som har reagerat på något och soc gör bara vad de ska göra för att barn ska ha det så bra som möjligt. Det är bra. 

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?