• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-07 00:03:57 följande:
    Nej, varför skulle det vara förbjudet att skicka med REK? 

Jag har sagt till dig att vill man ha korrespondens på annat sätt än vad som är policyn hos det socialkontoret så får man be om det. Dvs man får be om att få det REK om de vanligen skickar med vanlig post. Det är faktiskt inte alls svårt att be om att få det med REK om man önskar det.
  • Challenger
    EpicF skrev 2023-09-07 00:10:41 följande:

Jag har sagt till dig att vill man ha korrespondens på annat sätt än vad som är policyn hos det socialkontoret så får man be om det. Dvs man får be om att få det REK om de vanligen skickar med vanlig post. Det är faktiskt inte alls svårt att be om att få det med REK om man önskar det.
    Ha ha ha! Du är verkligen helt otrolig!

Märker du inte hur ts lindar dig runt sitt finger gång efter gång????! 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-07 00:03:57 följande:
    Jag har visst stenkoll. Att jag frågar beror inte på att jag inte vet, utan är intresserad av vad andra tycker och tänker.
    Ok, visst...
    EpicF skrev 2023-09-07 00:10:41 följande:

Precis. Det är fullt tillåtet att posta med REK så det är bara att köra så slipper de bryta mot lagen genom att inte göra det. Hur tänker du egentligen? 
    Anonym (Lis) skrev 2023-09-07 06:55:03 följande:
    Ok, visst...

Ok, visst...
    Ja, så du hade fel igen. Det börjar bli en vana för dig. Känns det inte jobbigt? 
  • Anonym (Push it)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-07 00:00:02 följande:
    Att du sitter och skapar troll alias sänker dig totalt. Att sitta och hitta på alias och i nästa andetag referera till äldre meddelanden är sjukt avslöjande. 
    Ja återigen då. Fatta beslut utifrån verkligheten och inte dina tankespöken. Och kanske viktigast av allt: det är okej att säga "jag vet inte". 
  • Anonym (Lill)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-07 07:42:00 följande:

Ok, visst...
    Ja, så du hade fel igen. Det börjar bli en vana för dig. Känns det inte jobbigt? 
    Så otroligt löjligt passivt aggressiv..
  • Anonym (M)
    Anonym (Push it) skrev 2023-09-06 19:59:16 följande:
    Ja det är uppenbart. Jag har också en hjärna. Jag förstår dock inte hur det påverkar giltigheten på det jag skriver.
    Hon tänkte väl att det är giltigt för annat än om du hade varit uppdaterad. Hon trodde ju att du inte läst allt
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-07 07:42:00 följande:

Ok, visst...

Fel, jag? Nej, läs om, läs rätt och inse alla fel du har. Det är väl därför du går till personangrepp, för att du nånstans inser att du har fel och inte har något konkret att komma med. 

Det märks även när du tar märkliga exempel med flaskpost mm..

Anonym (Lis) skrev 2023-09-07 14:47:26 följande:

Fel, jag? Nej, läs om, läs rätt och inse alla fel du har. Det är väl därför du går till personangrepp, för att du nånstans inser att du har fel och inte har något konkret att komma med. 

Det märks även när du tar märkliga exempel med flaskpost mm..

Tycker du ska sluta att projicera dina egna problem på alla andra. Är flaskpost ett svårt ord för dig att förstå? 

Inse att det är DU som har fel precis som jag skrev. Socialtjänsten ska arbeta under sekretess och då ska man inte sprida handlingar som konfetti omkring sig. Det borde även du förstå om du anstränger dig lite. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?