• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-09-02 12:06:10 följande:
    Jo, du hade tur. Nej, eftersom de inte sågs som ert hot så har du inte begått ett brott. Hade de däremot tagit det som ett hot då hade både blivit anmäld och begått brott. Vilket kunde ha fått konsekvenser för ditt föräldraskap. 

Och nej, en sådan anmäla läggs inte ner. En åklagare tar hot mot tjänsteman på största allvar. 
    Så om TS ser och upplever dina inlägg här som ett hot, då har du alltså begått ett brott?
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-09-02 12:37:09 följande:
    Så om TS ser och upplever dina inlägg här som ett hot, då har du alltså begått ett brott?
    Ja, i ts ögon och om det anmäls så har jag det. 
    EpicF skrev 2023-09-02 12:06:10 följande:
    Jo, du hade tur. Nej, eftersom de inte sågs som ert hot så har du inte begått ett brott. Hade de däremot tagit det som ett hot då hade både blivit anmäld och begått brott. Vilket kunde ha fått konsekvenser för ditt föräldraskap. 

Och nej, en sådan anmäla läggs inte ner. En åklagare tar hot mot tjänsteman på största allvar. 
    Vi har domstolar i Sverige. Det kallas för rättsstat. Det är inte upp till enskild att döma. Att uppge ett personnummer är inget hot. Det görs i många sammanhang. Om en handläggare skulle låta det inverka på myndighetsutövningen är det ett solklart tjänstefel. 
    EpicF har en väldigt märklig syn på rättstillämpning som inte delas av någon. Allra minst av våra domstolar, som enligt EpicF inte ens behövs, utan det är ev brottsoffer som dömer i EpicFs värld...Skrattande
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-02 18:31:02 följande:
    EpicF har en väldigt märklig syn på rättstillämpning som inte delas av någon. Allra minst av våra domstolar, som enligt EpicF inte ens behövs, utan det är ev brottsoffer som dömer i EpicFs värld...Skrattande
    Domstolar som inte behövs? Ev brottsoffer som dömer? 

Nog för att jag har märkt att din läsförståelse inte alltid är speciellt bra, men så här dålig trodde jag inte att den var. Man börjar undra hur du överhuvudtaget klarar dig i världen.... 
  • Meddelande borttaget
    EpicF skrev 2023-09-03 01:58:32 följande:
    Domstolar som inte behövs? Ev brottsoffer som dömer? 

Nog för att jag har märkt att din läsförståelse inte alltid är speciellt bra, men så här dålig trodde jag inte att den var. Man börjar undra hur du överhuvudtaget klarar dig i världen.... 
    Föreslår att du läser dina egna inlägg igen:
    EpicF skrev 2023-09-02 13:04:49 följande:
    Ja, i ts ögon och om det anmäls så har jag det. 
    Som var ett svar på nedanstående:

Har märkt det förut. Du skriver en massa strunt som du sen inte står för. Du behöver antagligen hjälp av något slag. 
  • EpicF

Ts: Det ÄR ett hot om mottagaren upplever det som ett hot. Då ska man anmäla och sedan är det upp till domstolen om man blir dömd. Innan dess ska en åklagare väcks åtal. 

Men du verkar ju inte förstå att man kan göra brott som inte blir dömd för, av olika anledningar. Men likt förbannat ett brott. 

Och jag har läst mina inlägg. Frågan är om du har det?

EpicF skrev 2023-09-03 10:58:35 följande:

Ts: Det ÄR ett hot om mottagaren upplever det som ett hot. Då ska man anmäla och sedan är det upp till domstolen om man blir dömd. Innan dess ska en åklagare väcks åtal. 

Men du verkar ju inte förstå att man kan göra brott som inte blir dömd för, av olika anledningar. Men likt förbannat ett brott. 

Och jag har läst mina inlägg. Frågan är om du har det?

Nej, det är inte vad du eller någon annan upplever som brottsligt som är brottsligt. Det avgörs i domstol vad som är brottsligt. 

Om du säger hej till en person du möter på gatan som upplever det som obehagligt betyder inte att du gjort dig skyldig till brott. 

Att använda sig av personnummer i kommunikation görs dagligen vilket vi konstaterat i denna tråd. Om domstolarna ansåg att det utgjorde hot skulle det knappast ske. 

Här är ju bevisläget solklart om det är med underskrift och allt, så att någon skulle komma undan om det verkligen vore brottsligt är ju inte särskilt sannolikt. 

Du har med andra ord fel som vanligt. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-04 09:09:52 följande:
    Nej, det är inte vad du eller någon annan upplever som brottsligt som är brottsligt. Det avgörs i domstol vad som är brottsligt. 

Om du säger hej till en person du möter på gatan som upplever det som obehagligt betyder inte att du gjort dig skyldig till brott. 

Att använda sig av personnummer i kommunikation görs dagligen vilket vi konstaterat i denna tråd. Om domstolarna ansåg att det utgjorde hot skulle det knappast ske. 

Här är ju bevisläget solklart om det är med underskrift och allt, så att någon skulle komma undan om det verkligen vore brottsligt är ju inte särskilt sannolikt. 

Du har med andra ord fel som vanligt. 
    Om jag upplever att du hotar mig genom att till exempel leta upp mina personliga uppgifter och använda de i korrespondansen så är det ett hot oavsett vad du anser eller inte. Ett hot är också en brottslig handling, oavsett vad du tycker eller inte. 

Tyvärr så är det så att det är inte alltid man blir dömd för en brottslig handling, ex hot, eftersom det inte finns tillräckligt med bevis. Man frikänd och blir inte dömd. Men man har fortfarande gjort en brottslig handling. 

Du har som vanlig fel i allt. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?