• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Ts: Btw mina barn äter inte godis och vill således inte ha godis från affären. De gånger de fått smaka har de spottat ut. Och ja, det kan förekomma att de retas eller knuffar varandra. Men så är de barn och det är vanligt att det förekommer bland syskon. Dock har det hänt ytterst sällan.

Men vil du snälla mig så varesogd. Mitt namn var du redan fått och var i Sverige jag bor.  

• EpicF

Ts: Självklart får du diskutera myndihetskontakt. 
    Men att äkta samma saker om och om igen och inte gör något åt det är inte normalt. 

Ja, jag skeivit många inlägg. Oftast svar till dig. Men jag ältar inte att jag tycker socialen gör dåligt på det sättet eller på det sättet etc. 

Jag tycker du ska ta och googla på vad " kasta sten i glashus" betyder för hittills har du aldrig lyckas använda det korrekt. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-19 23:35:09 följande:
    Du har så himla fel. Socialen kan få för sig precis vad som helst och agera på det. 

Du har tilltro ja. Jag har det inte. Så mycket är vi nog överens om, även om det inte är så mycket annars. Har du sett denna dokumentär från Uppdrag Granskning förresten? Om inte tycker jag att du borde göra det. Hade varit ytterst intressant att höra dina kommentarer om detta fall. Jag tycker det är klart skrämmande. Bara att inse att precis samma sak skulle kunna drabba vem som helst när som helst. 
    Självklart kan socialen då för sig vad som helst. Men det ska bevisas att antagelserna stämmer också. 

Ja jag har tilltro till socialen. 

Ja, jag har sätt dokumentären. Och jag har aldrig sagt att socialen aldrig kan göra fel. Socialen består av människor och människor kan göra fel ibland. Och i den dokumentären har socialen inte gjort sitt jobb helt. Vilket är fruktansvärt. 
  • EpicF

Ts: Ja, jag är övertygad om att en ev utredning inte skulle visa några problem eftersom det inte finna några problem i min familj. 

Vad du tror är helt irrelevant. Både om Uppdrag Granskning och om mig och min familj. 

Men vill du anmäla mig så varsågod. Gör det. 
  • EpicF

Ts: Ja, jag är övertygad om att en ev utredning inte skulle visa några problem eftersom det inte finna några problem i min familj. 

Vad du tror är helt irrelevant. Både om Uppdrag Granskning och om mig och min familj. 

Men vill du anmäla mig så varsågod. Gör det. 
  • EpicF

Ts: Det är du som upplever att de inte sköter sitt jobb korrekt. Och då är också du som borde påpeka det. Inte vi andra som inte har samma upplevelser. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 11:58:25 följande:
    Nej, det är inte bara jag som uttryckt kritik mot socialförvaltningen. Det finns jättemånga som har kritik. Både i denna tråd och på andra sätt. 
    Jag sagt att det bara är du. Men du är en sv de som tar upp det gång på gång utan att göra något åt det. 
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 11:58:25 följande:
    Men det vet ju inte socialtjänsten. De kan mycket väl komma fram till att det finns problem i din familj. De kan hävda att du saknar insikt om problemens omfattning. Det kan också vara så att du har rätt. Att det inte finns problem, men att socialtjänsten får en annan uppfattning. Allt handlar om hur saker och ting tolkas, samt subjektivitet hos den enskilda handläggaren. 
    Din uppfattning är bara en av många. 
    Nej, och det därför det görs en utredning om man får in en anmälan. 

I min famil så har vi inga problem. De kan alla i omgivningen också intyga och det kommer även socialtjänsten fram till vid en ev utredning. 

Varför är det så svårt för dig att ta in att det finns mängder av familjer som inte problem och inte behöver utredas? 

Alla är inte som din familj som både blir orosanmölda och polisanmälda. 
  • EpicF

Ts: Syftet med tråden är din fråga: Ange socialsekreteraren personnummer i kommunikation? 

Det var der du ville diskutera och ha svar på om det var ok. Sedan att du väljer att ignorera svaren och svamla om massa annat genom trådens gång är en annan sak. 

• EpicF

Ts: Så du anser att integritetskränkande tillbaka är ett sätt att få socialtjänsten att se över sina rutiner? 

Fungerade det? 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 16:44:45 följande:
    Kanske tänker de till lite i vart fall?  // Glad

Jag vet inte om det fungerar, men jag tror inte det. Lite roligt var det i vart fall 
    Hur hade du tänkt att det ska tänka till om du aldrig talar om vad du anser är fel? 

Tror på allvar att socialtjänsten är tankeläsare? 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?