Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 20:55:30 följande:
Hur vet du att dina arbetskamrater har ett stort förtroende för dig? Har de sagt det? //
Eller finns det vissa som inte propsar på att få spela in era samtal?
Okej - du jobbar som sjuksyrra på ett sjukhus.
Brukar ni skicka journaler med REK, eller väljer ni att dumpa dem lite varstans?
Ja, detta är ju ett forum där man kan diskutera olika företeelser inom det offentliga. Ämnet ligger ju under myndighetsutövning, så jag tycker det ligger helt rätt där.
Ja, det har dem sagt. Min dörr står alltid öppen och de kan prata om vad de vill.
Ibland, ytters sällan dock, så måste jag dock ha formella möta om obehagliga saker, som konflikter, klagomål etc. Det är nackdelen med att vara chef. Hittills har dock enbart en arbetstagare haft med sig förtroendevald samt spelat in. Dock var det problem med h*n från start så provanställning blev inte förlängd, och det händer faktiakt nästan aldrig. Faktiskt ända gången det har hänt sedan jag tog över som vårdenhetschef.
Som sagt, en gång har en medarbetare spelat in samtalet under möter. Vilket för mig var helt ok. Hade inget att dölja.
Nej, det var länge sedan jag jobbade som "sjuksyrra" på golvet. Har varit i chefsposition de senaste 10 åren.
Om journaler skickas med REK får du fråga avdelningen som har hand om dessa ärenden. Vi hanterar inte den saken på min avdelning utan hänvisar till journalarkivet.
Nja, tråden ligger under "Myndighetskontakt" för att vara korrekt.
Det normala om man har problem med en myndighet, ex hur socialtjänsten hanterar utredningar och sekretessbelagda uppgifter är att man tar upp frågan med berörd enhet.