• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Ts: Jag tror öht inte man mutar barn under polisförhör. Det inte min erfaren. Men det kan absolut hända, finns rötägg inom alla yrken tyvärr. 

• EpicF

Ts: Helt ärligt så hoppas jag att de tar ifrån dig ditt barn helt och placerar de med normal funtade lämpliga fosterföräldrar för verkar av tråden att döma inte lämplig som förälder. Du verkar ha bristande föräldrarförmåga. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 11:59:29 följande:
    Du tror att det händer, men att man inte kan säga nej? Hur får du ihop det?Skrattande
    Jag hoppas att det isåfall ska bli så. Dock tror jag inte det händer eftersom jag har svårt att tro att man kan säga nej till att få tillbaka vårdnaden. Sorry, det föll bort ett "inte" i "Däremot så tror jag det händer" vilket i och för sig var något du borde förstått om du hade läst det jag skrev. 
  • EpicF

Ts: En avslutat utredning behöver innebära att ni/du är utmärkt förälder. Kan lika vara att den är nerlagd i brist på bevis. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 12:05:32 följande:
    Du menar att det är brister i socialtjänstens arbete? Trodde du hade högt förtroende för dem, men där ser man.
    Nej, att man inte har tillräckligt med bevis för en "fällande dom". Dvs att mam har för lite bevis för att visa på att en förälder ex är olämplig eller behöver stöd. 

En nerlagt utredning betyder oftast at bevisen är för få. Även en avslutat utredning av innebära att bevisen är för få. 

Vad som hände i ditt fall bryr jag mig egentligen inte ett skit om. 
  • EpicF

Ts: Jag ska förtydliga till dig: Tackar man nej, så hoppas jag att det görs en grundlig utredning som visar på att man är olämplig som förälder och att barnets andra förälder får ensam vårdad om denne är lämplig. Annars att vårdnaden fråntas helt och baret placeras i ett förhoppningsvis bra fosterhem med normala lämpliga fosterförlödrar som kan få vårdnaden. 

Däremot så tror jag inte det händer att det görs en utredning eftersom jag inte tror man kan tacka nej till att återfå vårdnaden. 

Var det tydligt nog för dig? 

• EpicF

Ts: Om man tackar nej till att få tillbaka vårdnaden om sitt barn så är i mina ögon olämplig för förälder. Tycker inte du det? 

Jag har barn själv som jag har gemensam vårdnad tillsammans med pappan. Jag har heller aldrig fått barns omhändertagna, eller tillfälligt blivit av med vårdnaden. Jag har förövrigt inte fått varken orosnmälningar eller polisanmälningar på mig. 

Jag känner till att det finns fosterhem som inte är lämpliga och att barn far illa. Jag känner också till att det finns bra fosterhem där barnen inte far illa. 

Jag känner också till att det finns bra föräldrar där barnen heller inte far illa och att det finns dåliga föräldrar där barnen far illa. 

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 13:01:01 följande:
    Merparten av alla utredningar avslutas på det viset. Vad för slags "bevis" eftersöker du? Är målet att alla barn ska placeras enligt dig? Ditt inlägg kan lätt tolkas så. Du skriver att det "oftast" är så. Vad förlitar du dig på för statistik då?

Tycker du verkar bry dig osedvanligt mycket faktiskt. Med tanke på alla inlägg som du förgyllt denna tråd medSkrattande
    Vad för slags bevis som eftersökt får du fråga socialen eller de som utreder. Jag jobbar inte med utredningar och kan inte svara dig på den fråga. Jag vet heller inte vad du och ditt barn utreddes för. 

Målet enligt mig att barn ska ivaratas och få en bra och kärleksfull uppväxt. Oavsett om de placeras eller inte. 

Jag bryr mig om barnen. Dig som person eller förälder bryr jag mig inte ett skit om. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 17:29:58 följande:
    Välkänt för alla i den här tråden att du har fel på dina ögon. Många föräldrar saknar självinsikt. Men det kan finnas föräldrar som inser att de inte bör vårda sina barn pga missbruk osv. Tycker du att de ska ha tillbaks vårdnaden, även om de vill det själva?

Du är alltså inte gift? Således barn utanför äktenskapet då?
    Intressant att du inte fått någon orosanmälan, men det kan vi ändra på. Om du anger dina kontaktuppgifter här så kan jag ordna så du blir orosanmäld. 
    Däremot kan jag inte garantera att du återfår vårdnaden om dina barn på det vis jag fick. Socialtjänstens utredning får ju helt enkelt påvisa om du är lämplig som förälder eller inte. Nu är allt höjt i ett stort dunkel vad gäller den saken. Ditt sätt och skriva och resonera gör dock att man kan misstänka att allt inte riktigt står rätt till. 

Tyvärr finns det bara ett fåtal exempel på där tvångsomhändertagna barn mår bra. De allra flesta mår mycket dåligt.
    www.svd.se/a/e896aa42-67d0-3c52-b9ce-7b908785e376/placerade-barn-mar-daligt

Det är ju du som säger att det saknas bevis, så det kan ju knappast jag fråga socialtjänsten om. Det måste jag ju fråga dig om, men det kan ju knappast vara några problem för dig att svara på det. Du vill ju ge sken av att veta, så nu är det bara för dig att svara upp. 

Om du bryr dig om dina barn tycker jag absolut att du ska be socialtjänsten att utreda huruvida du är en bra förälder. En bra start kan ju vara att ta upp de problem du upplever att du har. Sedan kan du fråga andra i din omgivning och så kan ni sätta er ned gemensamt och diskutera din situation och ev åtgärdsprogram. 
    Nej, jag är inte gift och har således barn utan för äktenskapet. Vilket idag är mycket vanligt. Fel på ögonen har jag inte heller och inte saknar jag självinsikt. 

Vad ska jag bli orosnmäld för? Finns ingen med mina barn som skulle generera i en orosanmälan. Och om jag nu skulle få någon så är det hela värden. Man gör på samtalen med soc och medverkar till utredningen. Man kan gör däremot inte som du gör. 

En orosanmälan behöver inte vara en dålig sak att få. Ibland kan det faktiskt vara bra att man får en orosanmälan på sig så att man kan få hjälp och stöd i sitt föräldraskap. 

Att bli orosanmäl innebär inte per automatik att man tillfälligt blir av med vårdnaden. Tror du der har du fått det om bakfoten. 

SVT ät väldigt förlitlig källa på att enbart ett fåtal barn mår bra av bli omhändertagna... 

Det är jag som har gjort en utredning för dig. Vill du veta varför den blev nerlagd, om det blev det får du fråga de som gjorde utredningen. Om det saknas bevis för att du är olämplig som förälder också något du får fråga socialtjänsten om. Då det är de som gjort utredningen. 

Nu har jag faktiskt inga problem som behövs åtgärdas och utredas. Och jag gör det bästa för mina barn tillsammans med deras pappor. Och ja, jag bryr mig om mina barn och tillgodoser alla deras behov. Vilket har gjort att någon orosnmälan aldrig har kommit eftersom det inte finns någon grund för det. 

Om du känner dig orolig över mina barn så får gärna göra en orosanmälan. Du måste bara hitta mig först. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 18:08:21 följande:
    Barn utanför äktenskapet med flera pappor? Det ger mig dåliga vibbar faktiskt. Låter lite WT sådär... 
    Finns säkert massor man kan anmäla dig för. Psykisk tillgänglighet exempelvis. 
    Tycker det skulle vara bra om du blev anmäld faktiskt. Om inte annat så blir du ju en erfarenhet rikare. Om misstanken rör fysiskt eller psykiskt våld så kommer du bli av med vårdnaden, enbart baserat på misstanke. Sådan är processen och det finns inget du kan göra åt det. Någon kan uppge att du behandlat dina barn illa. Eller att de fått en känsla av att du kan göra det. Det räcker. 

Nej, jag behöver inte veta varför "min" utredning blev nedlagd. Det vet jag redan. Det var du (inte jag) som skrev att de flesta utredningar blir nedlagda i brist på bevis. Så har du vidare frågor om det är det faktiskt DU som får kontakta socialtjänsten. Jag bryr mig inte ett smack om varifrån du får dina fördomar ifrån faktiskt. 

Du skriver att du inte har några problem som behöver åtgärdas. Det tyder helt uppenbart på att du har dålig självinsikt. 

Jag tycker ärligt talat att du kan kontakta socialtjänsten på egen hand och säga att du känner dig lite osäker beträffande din föräldraförmåga och fråga om de inte kan utreda dig. Det hade väl varit spännande? Skrattande
    Du får gärna tycka att det är wt. Nu är förövrigt vara två pappor jag har till mina barn, varav den ena är min sambo. I dagens samhälle inte ovanligt att ha barn med två olika färger. 

Så anmäl för "psykisk tillgänglighet" då, om det får dig att må bättre. 

Nu är det så att varken jag, min sambo eller äldsta pappa misshandlar barnen fysisk eller psykisk. Så en anmälan kommer du inte långt med. Den blir utredd och bedöms att någon fysisk eller psykisk misshandel inte äger rum eller har ägt rum. Men som sagt, du får gärna anmäla mig till socialen. 

Jag har aldrig påstått att jag vet varför din utredning blev nedlagt. Jag förklarade för dig att utredningar generellt blir nedlagda pga brist på bevis. 

Dålig självinsikt i vad? Kan vara mer konkret i ditt påstående? 

Hade jag varit osäker på min föräldrarförmåga så hade jag frivilligt tagit kontakt med socialen, eftersom jag vet att de kan bistå med bla förälrasamtal. Det fick jag som 16-årig nybliven mamma. För mig var det enbart positiv. Idag är jag inte 15 längre och betydligt mer tryggare i min föräldrarroll att jag inte behöver föräldrarsamtal. Jag är inte heller ensamstående. 

Om vill göra en orosanmäld på ren provokation så får gärna göra det. Du måste hitta mig först. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 18:28:25 följande:
    Ja, det är helt klart WT varning på att ha en massa barn med olika fäder. 

Grejen är att du inte tycks inse dina brister. Hur kan du vara säker på att du inte psykiskt misshandlar dina barn? För att du själv känner så? Får de tillräcklig stimulans på sin fritid? Vad brukar ni göra på helger och under lov? Vad gör ni om kvällarna?

Utredningar blir generellt nedlagda i brist på bevis säger du. Har du någon källa på det? Vad för slags bevis är det brist på menar du? Någon uppfattning måste du ju ha eftersom du tycker så. Det kan bara du svara på. 

Orosanmälan på ren provokation? Hur kan du tro något sådant? Sånt förekommer väl inte? Eller menar du att folk falskeligen anmäler oro som inte finns till Socialtjänsten och att de agerar på det genom att skriva polisanmälan m.m.? Oj, oj, oj.... är du kritisk mot systemet kanske också?
    Ja, du har full rätt till din åsikt om att det är WT. Jag bryr mig inte om vad du har för åsikt om mitt liv. 

Mina barn bra, har ett kärleksfullt hem och får sina behov tillgodosedda. Det tyder på att ingen psykisk misshandel äger rum. På vardagarna var de endel aktiviteter som det själva har valt. På kvällen äter vi middag, gär läxor, pratar om hur dagen har varit före det är kvällsmat och kvällsrutiner. På helger är vi ofta ute i skogen, fiskar, grillar (i alla årstider och väder), är ute bland hästarna och pysslar en stund. Spelar spel eller umgås inne. Leker med kompisar. Åker skidor, skridskor, pulka. Cyklar, går promenader etc. På loven är vi för det mesta och besöker våra respektive föräldrar som bor runt 90 respektive 50 mil härifrån. Är det något mera du vill veta om mitt liv? Vi är relativt friluftslivs familj som tycker om att vara ute i naturen. 

Vad gör ni självständigt på helger, kvällar och lov? 

Folk gör falska orosanmälan dagligen, tyvärr. Detta tar resurser från de anmälningarna som är reella. 

Nej, personligen är jag inte kritisk mot systemet. Att du är det har framgått för länge sedan. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?