Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM mars 2023

Usch, vet känslan ❤️ kram! håller tummarna för april och en januari bebis istället ❤️

Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-16 06:29:53 följande:

Då var det över för den här gången. ÄL+10 Inte gravid på Clearblues testa ultratidigt digitala (10 mlU/ml). 

Jag visste väl egentligen det. Trots stickningar och pirr i livmodern har jag inte haft några symtom. Men det hade jag inte med den lilla som blev ett MA heller. Då tempade jag inte, men med första barnet gjorde jag det och då hade jag en så sjukt tydlig implantationsdipp, vilket jag inte haft nu. 

Grattis alla som plussat, håller tummarna för er som inte haft BIM än och hoppas vi slipper ses i apriltråden.

• Syskonförsök

Hahaha jaha!! för mig blev det januari bebis men tidig så beror såklart på bim ;)

Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-16 07:57:31 följande:
    ❤️ tack

Om det blir en april-BIM-bebis blir det med största säkerhet en decemberbebis. Det blev det förra gången, slutet av december 😅 
  • Syskonförsök

OM ägglossning var förra veckan som jag misstänkte så är det väl äl+7 idag (dock var den i så fall ovantligt tidig för mig så vågar inte lita på det!). 
    Tog tempen imorse för att fortfarande fatta om äl har varit och den var högsta hittills jag mätt sedan jag var gravid med dottern MEN vi har ju även sjukdom i familjen nu så kan bara vara det med!😂 så vågar inte hoppas eller tro något, äl har kanske till och med uteblivit på grund av sjukdom med. De märks för mig denna gång när och om mensen kommer! ;) 
    OM äl var en vecka sedan så har jag inga symtom alls, inte heller pms ännu. Kände eventuellt lite stickningar i livmodern igår men det har jag lärt att inte lita på för de har jag nästan varje cykel så snart jag känner efter!😂🤷🏼?♀️

• Syskonförsök

Vad har du känt då som är mest särskiljande från övriga cykler? ;)

t123 skrev 2023-03-16 14:18:19 följande:
    Nej det är väl lite tidigt för oss båda att känna nåt än tänker jag, oftast har jag fått känningar kring ÄL+8-10 tidigare graviditeter! 😊
  • Syskonförsök

Spännande! 

när jag väntade dottern och plussade med henne snart tre år sedan så minns jag bara ?sticket? vi snackade om högre upp och minns att jag såg på tempen efter det att det tog sig innan jag testade och plussade när jag testade första gången fyra dagar innan bim. Mina symtom i övrigt kom efter jag plussat. Runt bim ömma bröstvårtor och illamåendet började en vecka efter och höll i till vecka 25 så jag spydde morgon till kväll varje dag ;) 
    hur jag såg på tempen var implatationsdipp i samband med ?sticket? och efter det betydande ökning som höll i och de var högre temp än jag någonsin haft förut minns jag :)

• Syskonförsök

Men hur många dagar efter ägglossning är du nu? Men du tog aldrig ägglossningstest väl? Bara temp? Kan ägglossningen uteblivit eller varit annat datum? 

Sanlin90 skrev 2023-03-16 20:36:30 följande:

Jag blir tokig här, ingen mens inget plus men JÄTTEONT i vänster bröst som jag även hade med dottern vid plus men hade det för ett tag sen med men fick inget plus då heller. 

• Syskonförsök

Men gud spännande med växtvärk! hoppas hoppas :)

med dottern fick jag ?sticket? sent dag 5 på kvällen och såg implantationsdipp morgonen efter, dag 6 efter äl. Plussade dag 10. :) 

Nu med en småtting och att vara på benen mycket på nätterna och byta säng etc. så har jag inte riktigt lika tillit till tempen utan har mer använt den efter ägglossningstest för att bekräfta äl bara! 

t123 skrev 2023-03-16 23:53:24 följande:
    Jag har också känt så vid något tillfälle, en plötslig och kort smärta på ena sidan! Märkliga symtom jag har haft kring BIM och därefter är att jag har nyst mycket och haft värk i benen, alltså ungefär som växtvärken man hade som barn 😅 Det har jag även nu, innan BIM! Får se om det betyder nåt eller ej 😄

Jag har också haft implantationsdipp vid flera tillfällen faktiskt, det är ju himla intressant! Jag har haft på ÄL+8 och ÄL+9! När har du haft din? 😊
  • Syskonförsök

Obs med plusset den gången var att jag testade första gången dag 10. Och det var ganska starkt! så hade säkert synts dagen innan med  men då var jag inte sådan testoman ;)

Syskonförsök skrev 2023-03-17 06:25:10 följande:

Men gud spännande med växtvärk! hoppas hoppas :)

med dottern fick jag ?sticket? sent dag 5 på kvällen och såg implantationsdipp morgonen efter, dag 6 efter äl. Plussade dag 10. :) 

Nu med en småtting och att vara på benen mycket på nätterna och byta säng etc. så har jag inte riktigt lika tillit till tempen utan har mer använt den efter ägglossningstest för att bekräfta äl bara! 

• Syskonförsök

Åh grattis!!❤️❤️

Anonymcola skrev 2023-03-17 06:58:33 följande:

Tog ett ÄL test igår ÄL+9 som kändes väldigt starkt för att vara så nära inpå mensen. Nu imorse fick jag upp detta jag är GRAVID😍 Har bara hunnit säga till sambon och vi lär vänta ett tag med resten då senaste slutade i missfall och än så länge kan mycket hända men är så glad!! Denna cykel har varit väldigt jobbig och jag bestämde mig för att efter denna cykel skiter jag i dehär men snälla låt detta vara vårt syskon nu!

Mina symtom på ÄL+8 och 9 
    Frossa/feber 
    ont i kroppen 
    illamående och kräkningar 
    känslig för doft
    lös i magen 

Varit med i dessa trådar sen augusti och varit mer eller mindre aktiv och blivit rätt less på vägen men så värt det är när man får se denna text På stickan och förhoppningsvis får det man kämpat för 10 månader senare!

• Syskonförsök

Jag vågar tro på denna graf!👋🏼 

t123 skrev 2023-03-17 06:37:56 följande:
    Så spännande ju 😍 såhär ser min graf ut än så länge. Svårt att säga nåt alls så tidigt såklart men den ser ju fin ut hittills i alla fall 😄
Svar på tråden BIM mars 2023