Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM mars 2023

Hej! 

med egen erfarenhet när jag plussade med dottern såg jag på tempen att jag var gravid innan jag plussade. Då hade jag fick alla signaler, impantationsdipp äl+6 och sen högre temp än innan och jämn och fin och högre än alla äl jag tempat förut. Det ser ut som du är jämn i tempen redan inman ägget har fäst dock? Det är nog snarare efter ägget fäst som det kan vara gott tecken! :) hoppas och lycka till!

Amaaanda00 skrev 2023-02-27 10:30:58 följande:
    ja men jag tycker dina kurvor ändå är rätt så lika varandra. Om du kollar mina här så brukar min temp efter ÄL va som en jojo typ. men denna månaden (kurvan längst ner) är den väldigt jämn om man jämför med tidigare. 
  • Syskonförsök

Jag hänger för övrigt med som lite åskådare och hejarklack denna månaden men jag och maken tar paus en månad från försöken nu så hoppas inte jag ser er i april men taggar för 11e försöket för syskon då :)

• Syskonförsök

Tack!!❤️ Behövde en liten paus från mina skengraviditeter så kanske de förhoppningsvis lugnar kroppen och psyket lite! ;) så ni inte alla tror jag har något emot en decemberbebis 😂

Mathilda88 skrev 2023-02-27 10:48:55 följande:
    Lycka till då! Hjärta
  • Syskonförsök

Men grattis!!😍

Bär skrev 2023-02-28 06:44:22 följande:

Okej, jag tyckte mig se ett litet svagt streck så tog mitt digitala pga otålig och så fick jag upp det här?! 😭😭

• Syskonförsök

Hej!

Det är väldigt svårt när du inte vet exakt dag för ägglossning.. eller hade du testat för det och vet när den faktiskt var? jag tänker att om föregående mens var förskjuten kan ju ägglossningen varit det med så du faktiskt inte ens haft bim ännu? Kan du bara ha testat för tidigt? Skulle annars provat morgonurin imorgon för att se vad det visar. :)

Anonimato skrev 2023-03-03 10:42:03 följande:

Hej alla!
    grattis till er som plussat.

jag Hoppar in här med lite frågor visste inte om jag skulle vara på BIM feb eller här men jag chansar. 

Jag är så regelbunden man kan vara när man har PCOS och jag känner allt under min cykel? ägglossning, PMS, allt. Med det sagt, så har Feb varit väldigt weird. 

Jag blödde den 29:e Jan o så höll det sig i 2 dagar (det var inte mycket. Sen åkte jag till min kille i England den 1:a feb och jag fick min mens ?igen? den 3:e feb och höll sig i 10 dagar.  
    min kille o jag passade på o hade så mycket sexy time vi kunde när jag var där. och sedan åkte han hem med mig å vi fortsatte med det till den 22:a feb. (oversharing for context)

enligt min app (p Tracker) så skulle jag haft mens den 27 feb. Men ibland kan det vara en eller två dagar sen så jag tänkte inte mer på det. nu är jag på BIM+5, har mensvärk till å från så jag har gått å trott att den är på väg men inget händer. Har en jätte konstig känslan magen också, det rycker o bubblar. 

Testade i måndags (eftermiddag) men det var negativt. 

någon som känner igen sig eller varit med om något Liknande eller? ja, hjälp. 

• Syskonförsök

Jag är ingen expert alls men tycker inte det låter konstigt. :) äggen mognar ju det sista och förbereder sig på att släppas efter mens så ca en vecka känns väl mer än rimligt! :) de kan ju också vara 48h efter glad gubbe som ägget faktiskt släpper!

Syskonlängtansdröm skrev 2023-03-05 06:27:48 följande:

Positivt ägglossningstest igår kväll 4/3 med en fast gubbe på clearblue. men en fråga. 

i måndags var jag och gjorde ett ultraljud när detta är 511:e försöket med syskon på ett ungefär. Slemhinnan var 7,2mm men inga framträdande äggblåsor då. nån som vet hur lång tid det tar för en äggblåsa att växa sig tillräckligt stor? vi gör inget ivf eller liknande så infon att det inte syntes i måndags säger mig inget. undrar väll egentligen från någonsin är insatt, om det är rimligt med ägglossning typ idag som testet visar? 

• Syskonförsök

Kom det inom tiden eller är bilderna tagna senare? Jag har fått sådär flera gånger med Babyplan när det inte varit något men de kan också vara något och bli tydligare inom någon dag så svårt att säga !!

Sanlin90 skrev 2023-03-05 15:37:44 följande:
    Vad tror no? Vet inte om jag tycker det ser ofärgat ut. 
  • Syskonförsök

Det räcker gott. ägget släpper en 24h efter glad gubbe som tidigast och det kan befruktas 24h efteråt med så du borde haft till söndag kväll på dig, de borde släppt tidigast lördag kväll. Kan även släppa Senast söndag kväll. Så det bör blivit perfekt oavsett vilket!

Gosis82 skrev 2023-03-05 18:50:15 följande:

Hej har en lite dum fråga. Hade utslag (glad gubbe) på ältest fredag kl 15:45. Testade två gånger tdigare samma dag och fick då en rund ring. Kände av stark smärta i ena sidan av magen under lördag eftermiddag Av olika anledningar fick vi inte till det förräns på lördagen vid 21-tiden. Kan det fortfarande ha tagit sig tror ni? Vet att det var ju verkligen på håret med tanke på hur lång tid spermierna behöver färdas på väg till ägget 😅 (behöver verkligen sluta analysera sånt här känner jag också...) 

• Syskonförsök

Den där kurvan ser onekligen perfekt ut! Håller tummarna!

Sanlin90 skrev 2023-03-05 18:37:55 följande:
    Så här ser min kurva ut
  • Syskonförsök

Åh men så skönt att få allt kollat!!
    när tog du ur spiralen? innan vi fick vår dotter tog jag ut den jag hade haft (hade haft totalt tio år med spiral) och den tog jag ut september 2019. Hade aldrig haft mens under de tio åren så ville ta ut i god tid innan försök för att se att mensen kom igång. Vi började försöka för bebis med ägglossningstest i mars 2020 och plussade på försök 2 i april 2020. Så de gick åtminstone efter ca 7 månader men då försökte vi inte innan.  

ladylovely skrev 2023-03-06 07:57:53 följande:

Tillbaka igen efter koll på gyn osv 
    Trots positiva tester osv fanns ingen graviditet, inte ens spår i urinet av hcg. Så man blev ju grundlurad delux.
    Men dom hittade däremot att jag har bakteriell vaginos, så fått behandling nu innan äl. Läkaren trodde jag skulle få ägglossning direkt efter kuren och han hade rätt. Känns skönt att de kollat upp slemhinna och äggstockar och att allt ser bra ut. Det får mig att slappna av mer.
    Fast glad gubbe igår morse och 2 tydliga likadana starka streck på ägglossningssticka och inatt kom mensvärken så allt är på g. Inte alls många cykler jag haft så tydligt på äl stickor.
    Den här cykeln blev längre dessutom. Har innan haft äl på dag 7-8 och nu är det på dag 11-12 vilket känns lovande bara det.
    Han sa det kan ta 1 till 1,5 år för hormonerna att få ur efter hormonspiral då jag haft den så länge. 
    Men vi håller tummarna 👍

Svar på tråden BIM mars 2023