Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM mars 2023

Välkomna alla nya! Kul att ni hänger på🥰

Här är jag extremt osäker på om ÄL har varit eller om den kommer så denna cykel blir osäker och spännande ;) Jag hade vattniga och äggviteflytningar i slutet av förra veckan men nu känns det som kroppen börjat om med vattniga flytningar och lite äl smärta i höger äggstock så ägget kanske inte lyckades släppa senast 🤷🏼?♀️ får väl förföra maken under veckan så vi inte missar ifall att ;) 

lite kul att hoppa ägglossningstest och temp och prova hur bra jag faktiskt kan min egna kropp😂 

• Syskonförsök

Haha tack!! Slutar väl med att en är förbannad i slutet av cykeln när mensen kommer och jag inser att vi missade ägglossningen ;) men men, fortfarande skönt att slippa allt testande just nu!! nästa månad blir det bättre koll annars😂🥰

Foodie92 skrev 2023-03-13 07:36:58 följande:

Syskonförsök: haha lycka till ! 🤭

• Syskonförsök

Hehe alla sjuka i hushållet nu så tutar och kör om någon dag😂 känner jag min kropp rätt är de fortfarande ett par dagar bort med ägglossning så hinner förhoppningsvis bli pigga ;)

Myran90 skrev 2023-03-13 07:56:32 följande:
    Efter mitt MA så började jag testa med ägglossningstest bara för o dokumentera kommande månad. Fick ett väldigt starkt positivt ägglossningstest någon dag senare men ingen smärta vilken jag ALLTID får. Någon vecka senare blev det starkt igen + smärtan. sen kom mensen punktligt 14 dagar senare. så Det kan mycket väl va så att ditt ägg inte släppte först utan gjort det nu istället så det är bara till att tuta o köra 💃🏼💃🏼💃🏼💃🏼
  • Syskonförsök

Grattis!!🥰

garderobsblomma skrev 2023-03-14 07:31:31 följande:
    //

Jag är BIM-3 så vad som helst kan hända, men jag hade en känsla när jag satt och väntade på rfsu-stickans svar och magkänslan stämde? Hoppas det lilla livet vill stanna trots att det har varit rätt mycket födelsedagsfester och alkohol den här cykeln.
  • Syskonförsök

Skulle beskriva det exakt så🙌🏼 
    var helt övertygad om att jag blev gravid den gången och det var dottern som jag plussade med några dagar senare ❤️ hoppas!!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-03-14 10:40:13 följande:

God morgon på er alla! 

Igår kväll fick jag ett ENDA stick (tänk geting) i livmodern på vänster sida. Höll inte i sig utan stack bara till, idag molvärk. 
    Ni som haft implantations-stick/hugg. Hur skulle ni beskriva det?

Säkert ingenting men kändes så himla vasst och tydligt så något hände då 🤷?♀️

• Syskonförsök

håller tummarna ❤️❤️❤️

Barbrastreisand skrev 2023-03-14 16:38:35 följande:
    Började testa igår med svagt, idag ser det ut såhär. Blev en snabb stegring! Har inte haft sex än då det blir så många gånger tätt, men får bli from ikväll. Ska bli spännande att följa tempen nu också, snälla låt det bli vår tur nu!!
  • Syskonförsök

Extremt spännade!! Håller verkligen tummarna❤️
    Jag mår bra! Fortfarande osäker på om ägglossning varit eller inte i föregående vecka. Har försökt ta temp på morgonen ett par dagar för att försöka lista ut om den är förhöjd så ägglossning skett men är väldigt osäker! flytningarna är mer vita nu så endera blir ägglossningen mycket senare eller så har den varit. Fortfarande ganska skönt att inte veta och inte stressa som en tok över ?nu är de dag 5 etc.? Samtidigt trodde jag att jag kunde min kropp bättre så jag skulle förstått var jag är i cykeln😂 
    tydligen kan jag kroppen sämre än jag trodde! Oavsett sjukstuga här med alla i familjen så tankarna är mer på vabb och sjukdom än att analysera kroppen något väldigt, vilket även det är rätt skönt så en slipper den jobbiga väntan av allt! Blir spännande att se när mensen kommer eller inte kommer och än mer spännande hur jag ska göra nästa omgång om de blir fler försök! 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-03-14 21:54:26 följande:

Syskonförsök och foodie92: ja detta har jag inte upplevt tidigare. Har haft små hugg tidigste men inte detta intensiva stick. Som sagt är det förmodligen någon annan logisk förklaring men en gnutta hopp lever ju kvar i en. Blir spännande att se 👏
    Hur mår ni? 

• Syskonförsök

Åh. Känner med dig ❤️

Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-15 09:36:44 följande:

Jag börjar tappa hoppet. BIM på söndag och testade negativt imorse. ÄL+9. Vet att det är tidigt, men med mitt första barn testade jag svagt positivt på ÄL+10. Har ett digitalt testa tidigt-test hemma som jag tänkte använda imorn men kroppen känns inte som den gjorde när jag var gravid med mitt första barn. 

Jag har dock haft en del pirr i livmodern, men vet inte om det bara är för att det här är första ÄL efter MA. Vet att jag hade sånt pirr med första barnet och under MA-graviditeten, men vågar inte lägga någon vikt vid det samtidigt som jag varje gång jag känner det inte kan kontrollera att hoppet tillfälligt blommar upp. Vet inte hur mitt psyke skulle klara att få mens på söndag, eftersom jag nu skulle ha varit i v 15 och gått och längtat efter RUL. 

• Syskonförsök

Med vår dotter tog det sig på försök nr 2. Nu med syskon är vi på försök nr 11. 

min bror har lyckats på första försöket med förstfödde medan andra tog två år med ett missfall och en sen abort pga hjärtproblem.

nu har de efter 1,5 år försök till fått ett barn till.

Det går inte veta hur det går och kan vara olika barn till barn men för de allra flesta lyckas det förr eller senare. ❤️

Trots försök 11 nu och en tro att det skulle gått direkt även med nr 2 så har jag ändå modet uppe och VET att det till slut kommer gå. Det är bara en fråga om när det magiska ägget kommer och en matchande spermie ;)
    och går det inte så finns hjälp att få! Håll ut ❤️

Laura90 skrev 2023-03-15 14:35:34 följande:
    Har läst att genomsnittet är 7 månader vilket innebär att det tar mer än 7 månader för lika många som det tar färre än 7 månader för. Av någon anledning tycker jag mig bara höra från dem som antingen "oj, det var oplanerat/första försöket" eller "vi har hållt på med IVF i 2 år". Därför tycker jag det här forumet är bra, där vi "mittemellan" finns också :) 
  • Syskonförsök

Jag ska verkligen inte ge sken av att allt är solsken och solskenshistorier och de är okej att må skit, de är en jobbig period och nej en vet aldrig om och hur och när det eventuellt går. Däremot så tror jag ett uns av positivitet kan hjälpa i den eviga väntan så därför försökte jag lyfta lite. ❤️ Sen läste jag faktiskt att så mycket som 20-30% av alla par får oftast kämpa för något av de barn de skaffar så de är ganska vanligt att få vänta en god stund någon gång! Lite tröst och känsla av att verkligen inte vara ensamma. Jag har såklart under de elva månader vi försökt undrat om vi ens kan få ett barn till. De är allt som kan ha hänt och en vet aldrig. 🤷🏼?♀️ 

Svar på tråden BIM mars 2023