Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM mars 2023

Jag vet att just de där testen är ökända för sina spökstreck men det där ser väl positivt ut skulle jag tro!! Vågar mig på ett litet grattis ;) men ja, skönt att bekräfta med digitalt! Jag skulle dock köpa ett digitalt ultratidigt test och testa imorgon om jag var du ;) clearblue har ju testa tidigt i digitalt format också. 

Nellygirl93 skrev 2023-03-07 07:10:06 följande:
    Mått illa i flera dagar, haft kramper, huvudvärk och en EXTREM trötthet! Tog ett test igår som va toknegativt, (vanlig sticka med känslighet 25) Men kunde inte låta bli att springa ner och handla ett tidigt test för att testa idag..

ÄL+8, är i chock! Kan inte riktigt lita på det? Tror jag ska ta ett digitalt i helgen för att va säker 

(obs, det ska bara bli ett streck och inte ett plus) 
  • Syskonförsök

Tack tack! Jag skrev långt upp nu att jag är med som hejarklack och åskådare denna månad 🥰 
    Jag kommer inte äl testa så skriver inte äl eller bim utan vi pausar denna månad så jag får hämta mig lite psykiskt! Jag bör dock teoretiskt ha äl runt kommande helg men jag har väldigt varierande cykler så omöjligt att säga nu.  Än så länge känns det som helt rätt beslut att pausa lite med alla tester och analyser och jag överväger att fortsätta så någon månad till sen men vi får se. Jag tror stressen över att bli gravid gjorde mig helt knäpp senast, jag kände mig gravid hur länge som helst och på vissa vis känner jag mig fortfarande gravid så kroppen spökar helt! Jag har åtminstone fattat nu att illamåendet var magkatarr så käkar omeparazol en kur. ;) Tycker dock de är kul att följa er alla så hänger med här ändå! Skriver förmodligen upp mig i april tråden sen. :) 

håller tummarna för er allihop!❤️ 
    (jag försöker alltså egentligen med ett syskon till dottern på 2 år men jag pausar lite efter misslyckat försök nr 10 i februari tråden och vad som känns som en miljon skengraviditeter som gjort mig och min cykel helt kocko! ;))

När är äl för dig barbrastreisand så jag ska hålla tummarna extra hårt?🥰

Barbrastreisand skrev 2023-03-07 12:16:03 följande:
    Solklart plus! Stort grattis!!

Syskon försök: Kul att du är med i tråden! Hur gick det för dig sist? När sker äl för din del denna månad? 
  • Syskonförsök

Jag fattar! :) vi har bara sagt att vi har sex när lusten finns men det känns mest bara skönt att slippa alla tester och tempande och inte tänka på de hela tiden! :) 
    Nu har jag faktiskt istället fokuserat på att lägga om min kost och äta bättre mat, utesluta socker och mindre koffein. Försöker lägga mer fokus där så kanske kroppen blir mer redo att bli gravid :) Utgår helt i huvudet för att vi missar ägglossning denna månad och försöker nästa så fokuserar jag på att bara ta hand om mig själv denna månaden. 

Barbrastreisand skrev 2023-03-07 19:50:31 följande:
    Låter väldigt klokt! Känner igen mig i det du skriver, men jag är inte tillräckligt stark för att låta bli med äl-test, hade haft skuldkänslor över att kanske ha missat chansen. Trots att jag brukar ha rätt tydliga fertila sekret.. Kommer ni fortfarande ha mys denna månad eller hoppar ni över det också?

Min äl kommer troligen inträffa någon gång mitten på nästa vecka förhoppningsvis :) Tack ska du ha!!
  • Syskonförsök

Men åh, Sanlin90❤️ Sådär blev det för mig en månad och jag var övertygad om att jag var gravid men mensen kom hela SEX dagar sent. kroppen spelar spratt när en försöker ibland. Också hittade jag massor av trådar med sena plus och hoppades hela tiden? MEN jag hoppas du får ett plus istället för mens. Men förstår verkligen hur jobbig den där väntan är!!

Sanlin90 skrev 2023-03-07 20:37:06 följande:

Börjar bli irriterad nu?. 

BIM+4-5 enligt ff och bim +1-2 på nc ingen mens?.
    inget positivt. 

bara en lång plåga?

• Syskonförsök

Välkommen! Och vad spännade! Hur sent har du plussat med Tidigare barn? Håller tummarna!

Lakritsbåten91 skrev 2023-03-07 21:16:17 följande:

Hej. jag sållar mig till denna tråden. 
    inte försökt direkt aktivt men varit oskyddad drygt 4 mån. 

Har mens som en klocka på dag 28-29. Är idag på bim+ 4 och - på test.  Har testat positivt sent med mina andra barn så jag hoppas ju såklart att det är så denna gången med. Men en är ju alltid beredd på att det inte ska gå denna gången heller. 

• Syskonförsök

Fattar! spännande nu då!! :) tack så mycket! Det tar mentalt på en med bebisverkstad ;)

Lakritsbåten91 skrev 2023-03-07 22:03:43 följande:

Tack! Jag minns inte riktigt, barnen är 10,8 och 5. men runt en vecka efter bim tror jag. 

Önskar dig en skön avkoppling innan det är dags igen ☺️

• Syskonförsök

Men grattis!!!❤️❤️❤️ då var det som vi trodde!!! Så kul!!!

Nellygirl93 skrev 2023-03-08 05:12:00 följande:

Uppdaterar med mitt digitala tidiga test nu på morgonen.. är fortfarande i chock! ÄL+9 idag!

• Syskonförsök

Såg att det var första barnet men vilket försök är du på? bara nyfiken ❤️🥰

Nellygirl93 skrev 2023-03-08 05:12:00 följande:

Uppdaterar med mitt digitala tidiga test nu på morgonen.. är fortfarande i chock! ÄL+9 idag!

Syskonförsök skrev 2023-03-08 06:44:19 följande:

Men grattis!!!❤️❤️❤️ då var det som vi trodde!!! Så kul!!!

• Syskonförsök

Ojoj jag fattar !🥰 

Nellygirl93 skrev 2023-03-08 13:45:48 följande:

Tack snälla ni fina ❤️ hoppas det håller hela vägen! Inget man tar förgivet såklart!

Syskonförsök: Så svårt att svara på, för jag slutade med preventivmedel i juni 2022, därefter var min mens en bergochdalbana! Cyklerna har varit mellan 20-60 dagar så har varit omöjligt att hålla koll på ägglossningen. Har dock försökt ta ägglossningstesten då jag ?borde? ha ägglossning, ca 20 st per cykel men de blev ju så rörigt och dyrt 😂 Fick ett positivt ÄL test i höstas men sen kom inte mensen på 3-4 veckor ändå så den skedde nog aldrig då. 

I februari började jag tempa ihop med ÄL test, och bestämde då att köra ÄL test varje dag efter mensen till nästa mens, oavsett hur lång cykeln blir. Denna gången var första gången jag fick positiva ÄL test (tre dagar blinkande gubbe och en dag positivt) ihop med tempen som ?bekräftade? ÄL. Och den gången blev det! Detta var också första gången jag fick symtom på ÄL, som äggvite flytningar osv! Aldrig haft det innan (sedan avslut med prev medel) 

Så jag vet ju inte om detta var första gången jag faktiskt hade ägglossning efter slutandet av prev medel eller inte, oavsett första gången jag märkte den 😂 

Herregud vilket brev det blev! 😅💕

• Syskonförsök

Håller tummarna! 

Hawwa skrev 2023-03-08 17:01:30 följande:

Bim -4.  Idag fick jag en nidblödning eller mens, men jag hoppas på nidis. Någon som har erfarenhet av det? Det va ljus ljus rosa imorse nu är det brunt och ibland mörkare rosa, men inte blodrött liksom.  Än så länge negativa grav test. 

Svar på tråden BIM mars 2023