Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM mars 2023

Jag tycker absolut inte det ser kört ut och de kan säkert skilja sig lite :) hoppas!

Jag har väl inte helt kunna bekräftat äl i temp men haft nätter med dottern så varit svårt att tempa ordentligt. vi hade sex igår kväll men med positivt test måndag fm (och vet ju inte när de först var positivt eftersom de var enda testet) så räknar jag med att det var för sent. Har vi väldig tur var det inte det men när äl kommer dag 27 ca. så känns det inte positivt.. Mina cykler varierar väldigt mycket nu och mer än de brukar vilket inte känns positivt alls. Vet inte om de är stressen över att bli gravid eller om något annat spökar men en blir ju nojig. idag har jag känt att jag kanske får ställa in mig på att de kanske inte blir mer barn🤷🏼?♀️❤️????? Det är ingen av oss som riktigt är i tankarna att söka hjälp. De gick ju så lätt med dottern så känner ju att de BORDE gå någon gång..

Barbrastreisand skrev 2023-03-23 18:57:07 följande:
    Tack! Dagen innan dippen låg jag på 36.9 men hade druckit lite vin kvällen innan så därav tog jag bort den dagen. Jag jämför med min tidigare kurva när jag plussade med första och då hade jag en högre jämnare nivå i kurvan därav tror jag inget denna gång :/ Hur går det för dig? Fick du bekräftat äl senare? 
  • Syskonförsök

Jag tänkte tanken igår faktiskt! Tack för tips. Jag tror jag låter det gå ett par cykler till och annars söker jag. Oftast om jag äter rosenrot från dag 1 vid mens brukar det hjälpa så cykeln blir 30-33 dagar istället för att den varierar mellan 28-42. Fick helt regelbundna med det i höstas så ska prova ett par gånger till och annars söka för att kolla att allt står rätt till. Vi har väl bara sagt att vi inte vill lägga pengar på syskon utan mer att går de naturligt blir det och annars som vi känner nu så får det i så fall vara. Och jag vet inte helt hur de funkar om en kan få massa prover eller om allt kostar från start när de är syskonhjälp. 

Barbrastreisand skrev 2023-03-23 22:23:37 följande:
    Hoppas det inte blev försent, håller tummarna! Vad svårt det blir nu när du inte riktigt vet vart i cykeln du befinner dig / när man ska testa. Jag fick också en period med oregelbundna cyklar i höstas från ingenstans, vet inte riktigt vad det berodde på (börjar misstänka covid-19 vaccin). Men sökte för det då och bad läkaren se över blodprover bl.a. sköldkörteln då det kan rubba cykeln. I samma veva fick även remiss till privat gyn för vidare utredning/hjälp till barn. Så mitt tips är att söka för oregelbundna cyklar ifall du inte haft det tidigare, skadar inte?
  • Syskonförsök

Åh håller tummarna. Så segt att det ska behöva ta sådan tid. Förstår dig helt ❤️ vi var också naiva så blev ett jobbigt uppvaknande att de kan ta tid helt plötsligt!

malinj83 skrev 2023-03-23 21:27:15 följande:

Hej! Hoppar in här lite sent. Syskonförsök nr 10 i ordningen och BIM 31 mars. Har tempat i 3 cykler och kört ÄL test alla månader så ägglossningen verkar funka. Men ändå vill det inte ta sig... 4 oplanerade barn sen innan så man var väl lite naiv och trodde man hade lätt för att bli gravid. (4e var en liten sladdis så vi vill ge honom ett mer jämnårigt syskon) 

• Syskonförsök

Grattis😍😍😍😍❤️

Swn skrev 2023-03-24 06:11:42 följande:

Testet var tydligare idag så jag vågade mig på ett digitalt. GRAVID Plus 

• Syskonförsök

Det ser jättebra ut ❤️ försök Lita på kroppen ❤️❤️❤️

t123 skrev 2023-03-24 15:59:42 följande:

Är så nojig, har haft ömma bröst men det växlar liksom hela tiden. Säkert inte alls ovanligt såhär tidigt men det är det som har hänt vid mina tidiga missfall, att sånt har försvunnit. Är på ÄL+14 idag, plussade tydligt på ÄL+10. Visst ser stegringen okej ut? Fick 2-3 på digitalt också idag, fick 1-2 i måndags på ÄL+10. Hjärnspökena vill inte riktigt lämna mig ifred 😰

• Syskonförsök

Väldigt nyfiken hur det går för alla här? Längesedan jag hörde nyheter från sannet eller Sanlin90, har de hänt något för er tjejer?❤️ någon annan med Bim i dagarna som tror något eller testat idag?🥰 Håller tummarna för er som är kvar!

• Syskonförsök

Hej alla!

Sannet - trist! Ska du prova med ägglossningstest eller temp till nästa gång?🥰

malin - min kan också hoppa precis så men brukar vara mer hoppig innan äl än efter. När jag varit gravid har det varit väldigt tydligt på min temp då den varje gång varit uppe på betydligt högre nivåer än annars! Runt 36,8-37,2. Jag har Bim runt 3 april MEN befarar att vi missade ägglossning så räknar inte denna gång tyvärr. 

barbra - jag tycker det där verkligen ser ut som en vinnande graf! Spännande med fortsättning! håller tummarna! 

laura - håller tummarna men om inte de blir nu så skönt ni får hjälp ❤️ Jag har börjat tempa ordentligt igen med fertility friend och de känns bra för att få mer koll framöver att ägglossning är och NÄR till skillnad från att bara använda ägglossningstest.

anonym - de är väldigt svagt men kan vara något! Prova igen om någon dag så håller vi tummarna 🥰

• Syskonförsök

Ånej jag som verkligen trodde på din graf! När är bim?
    Hoppas jag med ❤️

Barbrastreisand skrev 2023-03-26 07:55:06 följande:

Tempen gick ner lite idag och fortfarande negativt på testa tidigt. Så det blir nog inget denna månad heller. Jag hoppas innerligt att det blir en 2024 bebis för oss alla som fortfarande väntar på det efterlängtade pluset ❤️

• Syskonförsök

De sjukaste hände precis. Vi som inte testade efter ägglossning denna månad och tog en paus? trodde sedan vi missade ägglossning och jag väntar på mensen... fick en ny spännande tjänst denna månad och ska bli officiellt till veckan och bara för att så tog jag ett test ikväll? och de är svagt men maken såg det ändå direkt och jag har stirrat på så många test att jag knappt vågar tro det men de är fan ett streck. Ska ta ett till imorgon med morgonurin och digitalt dock för har svårt att ta in det. Var SÅ övertygad om att det inte var denna gång? är totalt i chock. 

• Syskonförsök

🥹 Lite jobbigt med nya jobbet men ändå elfte försöket för syskon så självklart glad och tacksam❤️

t123 skrev 2023-04-02 22:22:02 följande:
    Ja men gud, det syns ju tydligt!! Uppdatera imorgon ❤️✊🏻
    Swn skrev 2023-04-02 23:19:00 följande:

Ser något 😍👏🏼 så spännande! 

• Syskonförsök

Men eller hur❤️ tack! Så glad att få landa här med er! 

t123 skrev 2023-04-03 07:27:52 följande:
    Wooow! Stort stort grattis!! Och så himla kul att vi får följas åt dessutom 😍
  • Syskonförsök

Tack❤️❤️ åh jag skickade förfrågan om att följa direkt! Håller tummarna hårt❤️❤️

Laura90 skrev 2023-04-03 09:35:45 följande:
    Men guuud vad kul!! Stort grattis! Har sett hur aktiv och peppande du varit mot alla här inne så det förtjänar du verkligen. Blir ju tomt utan dig i trådarna framöver dock haha. 
    Jag har börjat med ivf-sprutor och övergått till instagram (ivf.Sthlm.2023) och hoppas få slut på försökandet jag också snart :) 
  • Syskonförsök

Åh tack ❤️❤️❤️ håller tummarna stenhårt för dig till nästa gång ❤️❤️

Barbrastreisand skrev 2023-04-03 22:06:09 följande:
    Men ååh så kul att se!! Stort grattis!! ❤️❤️
  • Syskonförsök

Åh men tack Sannet! Håller tummarna för dig framåt ❤️❤️

gårdagens och dagen mimimala streck 🥹

Sannet skrev 2023-04-04 11:49:55 följande:
    Men åååh!!!! Blir ju sentimental här, GRATTIS Syskonförsök!!! Äntligen var det din tur!!!! ❤️❤️❤️
Svar på tråden BIM mars 2023