• Mathilda88

Vi som startar IVF 2023

JohannisenIVF skrev 2024-10-11 17:40:13 följande:

Hej alla! I förrgår kom äntligen vår efterlängtade lilla dotter till världen efter många års kämpande. Tack för allt stöd ni varit tidigare under åren som vi alla kämpat och jag läser fortfarande och tänker på er alla. Hjärta

kan varmt rekommendera Fertilitetplus och att följa deras rekommendationer på dropp-behandlingar om ni misstänker immunförsvaret som jag. För oss fungerade det även om det tar mycket tid, resor och pengar. 

Stort grattis!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta Så fantastiskt att höra!!
  • Mathilda88
    Femling skrev 2024-10-18 19:59:17 följande:

Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️ 

Stort grattis!!! Så underbart att få höra att det gått hela vägen! Hjärta
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-10-18 19:18:14 följande:

Ultraljud idag, de ser 18 äggblåsor vilket känns toppen! 

ÄP på måndag :) hoppas på denna gång!

Många blåsor! Spännande! Stort lycka till på måndag! Hjärta
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-10-18 15:38:38 följande:
    Gjorde mitt tredje ÄP idag, och det gick toppen. Hade lite lägre dos än sist, så vi fick ut 8st som kommer att befruktats via PICSI och Zymot. Skulle först fått göra en färsk återföring men fick gonapeptyl som ÄL spruta så därför måste jag vänta, lite segt såklart men uppskattar också att de vill göra ordentligt. Denna gång kommer vi   ni-PGT testa vätskan dem ligger i för att se så att det inte finns några kromosomfel. Så inväntar bortfallsblödning och sedan i nästa cykel kör vi modifierad naturlig. 
    Så spännande! Vad är Zymot? Hjärta Håller tummar och tår! Hjärta
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-10-20 07:47:42 följande:
    Det är tekniken som de använder för att välja ut de bästa spermierna inför ICSI.

hur mår du nu efter allt och exet är ute och så? 
    Spännande, inte hört om innan, får läsa på om.

Sliten. Stökigt på jobbet. Börjat få utmattnings-känningar. Så jobbar på återhämtningen nu. Men måste samtidigt kika på alternativa jobb fram till mars vilket är stressande. Mycket stressande. Går nog att lösa på ett eller annat sätt, finns alltid jobb som sjuksköterska. Men trivs ju samtidigt där för övrigt, samt kikar ju på hus för mig och djuren (nedgraderat från gård till liten villa inne i samhället), vilket inte är en bra kombination. Väntar på nästa donations-försök med. Allt bara hänger i luften just nu.

Hur mår du? Hjärta
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-10-20 17:10:37 följande:
    Ah ok då förstår jag. Vilka är det som vill köra med 375 Bemfola, cvl eller Cypern?

Ja förstår att man vill vara försiktig då innan man tar det.

Jag är igång igen. Skulle ta samma dos som sist och bara ett ultraljud eftersom de förväntade sig samma resultat som sist. Bad om ett tidigare ultraljud som jag brukar ha och där kom en liten chock. Har ungefär hälften så många blåsor som jag haft vid IVF1-5? De är dessutom små och läkaren nämnde att vi kanske får avbryta? något känns ju fel, vet inte om det är för nära inpå aborten. Ska höja till maxdos nu 😩 
    Men nä! Oj! Så mkt strul stackare!! GråterHjärta
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-10-20 17:13:22 följande:
    Åh vad struligt, förstår att det är mycket som händer nu. Bra att det löste sig med nytt bolag och hoppas du får andas ut snart igen och även kan gå framåt med donation. Vad är nästa steg där? ❤️
    Tack så hemskt mkt Hjärta Hoppas det med, är för mkt just nu för att kunna hantera allt. 
    Nästa steg är att invänta att äggdonatorn kommer in i ny cykel för ny stimulering. Förhoppningsvis inom 2 veckor kan det kanske påbörjas med hennes stimulering om vi har tur. Går det längre än så så riskerar jag gå om henne och komma ur synk. Har lite mer Primolut hemma för att kunna förskjuta mensen lite med om behov uppstår, så hoppas det ska räcka för att inte gå om henne. 
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-10-21 14:22:38 följande:
    Måste vara stressigt att behöva synka med henne, vad händer om du går om henne? Blir det isåfall att frysa och göra FET? Du förtjänar verkligen att ha en enkel och smidig graviditet efter allt detta. Hoppas det ska gå bra Hjärta
    De fryses oavsett, Hjärta jag ska bara se till så jag ligger minst en vecka efter henne så de hinner odlas, frysas in och transporteras från Århus till Köpenhamn där jag kan få det återfört när jag är i rätt fas. Detta då jag valt att avstå medicinsk cykel och istället kör naturlig för att slippa alla de mediciner och sprutor som en medicinerad cykel innebär och jag inte känner mig redo för och ev biverkningar.Solig

Hade jag kört medicinerad hade jag fått åka till Århus och ta emot embryot där. Nu hoppas jag bara att min cykel inte är kortare än hennes och min ägglossning kommer för tidigt så embryona inte hinner odlas och transporteras till Köpenhamn. 

Kommer vi ur synk och min cykel blir tidigare än hennes så måste jag invänta min nästa cykel.. Vilket blir jättejobbigt, känner redan 5 vänner som väntar barn i januari och februari.. Många gravidbesked senaste veckorna.. 
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-10-21 16:07:16 följande:
    jag har bara gjort fryst tidigare då jag blivit överstimulerad. Fick dock lite sämre besked nyss, och det är att bara ett av våra åtta ägg blivit befruktat. Får veta om det klarar sig på torsdag till dag fem. Har tidigare haft ganska hög andel. Så kommer köra på en till stim. Hoppas bara det handlade om att jag hade en dålig cykel och min kropp inte var redo efter MF och för låg dos. känns ju galet om mitt AMH gått ner mycket från 3.8, har ej testat.

Åh nej, så kämpigt med ett sånt besked ovanpå allt! Nej så snabbt bör det inte hinna falla, låter nog mer troligt som en påverkan efter missfallet. Håller tummarna för det embryot! De vill alltså spara på det till dag 5 ändå? 
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-10-21 14:20:01 följande:
    Jag mår ok, glad att min kropp verkat återhämtat sig snabbt och komplikationsfritt men lite nedslagen av att vår nästa IVF inte ser ut att gå lika bra som de tidigare två. Vår bebis har inte gravsatts än utan ser ut som att det kommer ske i vår vilket känns jobbigt.
    Tufft att det dröjer så länge innan begravningen, att inte ha fått det avslutet än medan man kämpar vidare. Och att det dessutom inte går vägen efter er tuffa erfarenhet HjärtaHjärta Tänker på er Hjärta
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023