• Anonym (Ester)

Svarar ni upptagna män?

Jag skulle vara väldigt tacksam för andra kvinnors erfarenheter!

Det finns upptagna män som kontaktar en på dejtsidorna. Är det vanligt har någon här också varit med om det? 

Jag undrar om de får napp? Brukar ni andra kvinnor intressera sig för dem?

Det kanske är mest om man inte söker något seriöst utan mer sex men det trodde jag inte att de flesta kvinnor har de motiven när de söker?

Men någonstans måste det väl ändå funka för dessa män annars hade de väl inte varit där?

• Svar på tråden Svarar ni upptagna män?
  • Anonym (jultomten)
    Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-22 19:26:49 följande:
    Säger JO igen och skulle klart inte premiera en sådan man för annat än en ytlig flört.
    Är inte en flirt detsamma som att premiera personen?

Du ger ju honom vad han vill ha, kanske inte fullt ut men inte direkt ett långfinger helller?
  • Anonym (jultomten)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-22 19:27:11 följande:
    Alla vet att det varken ör moraliskt eller hedervärt beteende, så därför mörkar man sånt..
    Nja, de som ligger med dem verkar ju tycka det är helt ok beteende?
  • Anonym (avlägsen beundrare)
    Anonym (jultomten) skrev 2022-12-22 22:00:56 följande:
    Är inte en flirt detsamma som att premiera personen?

Du ger ju honom vad han vill ha, kanske inte fullt ut men inte direkt ett långfinger helller?
    Nej det tycker jag man kan bjuda varandra på även som par. En flirt förgyller livet.
    Där bryr jag mig föga om nån är upptagen. Men jag inleder inget eftersom jag vill ha en helt tillgänglig person då.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (jultomten) skrev 2022-12-22 22:06:05 följande:
    Nja, de som ligger med dem verkar ju tycka det är helt ok beteende?
    Dom gör det för att dom gillar det. Det är inget man skryter om på sociala medier direkt. Dom vet såklart att det är fel. Men dom gör det ändå.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-18 09:57:24 följande:

Anledningen till att gifta män är mer eftertraktade är att dom är bättre och därmed redan valda av någon. Dessutom kan man addera på en följa john princip som finns hos kvinnor, även när det gäller män.

Till sist finns det även många kvinnor som verkligen uppskattar bekräftelsen det ger att få en gift man i gungning.

Missade det här, vad menas med följa John princip?
  • Anonym (Fresterska)

Varför skulle jag inte svara en upptagen man om jag finner honom attraktiv och liggbar? Troligen har han en fru som antingen själv är ute och vänstrar då dom inte har sex längre. Alternativt har hon ingen sexlust.

Alternativet att dom ändå knullar för fullt och han ändå är ute och ränner är också möjligt förstås. Inte mitt problem dock.

• ClumsySmurf
    Anonym (Aldrigmedvetet) skrev 2022-12-19 14:19:29 följande:
    Nej, menade det mer som en skämtsam härledning till att jag kallade att gå efter gifta som att pilla i någon annans kakburk...Så smulorna  som jag inte är intresserad av är gifta som försöker ha kul vid sidan omGlad
    Det är väl de som har kul vid sidan om som leker med smulor, de har ju knappast högra krav när de slipper leva med dem.

• Anonym (Ester)
    ClumsySmurf skrev 2022-12-23 16:15:36 följande:
    Det är väl de som har kul vid sidan om som leker med smulor, de har ju knappast högra krav när de slipper leva med dem.
    Kul att höra av dig att man är smulor enligt dig då, för det är ju vad dessa män vill även om jag tackade nej.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Fresterska) skrev 2022-12-19 16:14:22 följande:
    Svarar ni upptagna män?

Kan bara tala för mig själv. Men visst, det går verkligen inte att komma ifrån att jag attraheras otroligt mycket av tanken att få en väletablerad, snygg, och helst framgångsrik familjefar på fall.

Att få honom att tråna efter mig, vilja ha sex med mig. Så mycket att han till slut gör allt för det. 

Jämför det med att ragga upp en medelmåtta på krogen som just är på krogen på grund av att han inte lyckats bygga upp någon familj. Eller så är han bara en krograggare som vill ha ett skjut. Det höjer inte kåthetsgraden hos mig ett dugg. Hjälper inte hur snygg han än är.

Jag kan inte hjälpa det men för mig är det en plusfaktor när jag ligger med en upptagen man. Men jag vill inte bilda familj med honom.

Du vill som inte förstå att när män vill knulla så nöjer de sej ofta med den som blev över efter de kvinnliga medelmåttorna fått ragg på krogen.
    Med lite kognitiv dissonans för den med bekräftelsebehov blir det ju en win win

• ClumsySmurf
    Anonym (Ester) skrev 2022-12-23 16:27:50 följande:
    Kul att höra av dig att man är smulor enligt dig då, för det är ju vad dessa män vill även om jag tackade nej.
    jag tycker det blir ologiskt om de inte fick leka med dej
    det kanske är så att det är smulor som leker med smulor

• Anonym (Ester)
    ClumsySmurf skrev 2022-12-23 16:52:43 följande:
    Va? Nu förstår jag inte alls vad du menar? 
  • Anonym (Ester)
    ClumsySmurf skrev 2022-12-23 16:52:43 följande:
    Varför är det ologiskt? Du skrev ju det att männen inte har så höga krav om de väljer till exempel mig att ha till smulor? Att jag inte gick med på det förändrar ju inte det.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Ester) skrev 2022-12-23 13:23:53 följande:
    Missade det här, vad menas med följa John princip?
    Följa john princip betyder att alla vill göra samma sak, ha samma saker etc. Det visar sig tex att reklam påverkar kvinnor mer än män.
Svar på tråden Svarar ni upptagna män?