• Anonym (Ester)

Svarar ni upptagna män?

Jag skulle vara väldigt tacksam för andra kvinnors erfarenheter!

Det finns upptagna män som kontaktar en på dejtsidorna. Är det vanligt har någon här också varit med om det? 

Jag undrar om de får napp? Brukar ni andra kvinnor intressera sig för dem?

Det kanske är mest om man inte söker något seriöst utan mer sex men det trodde jag inte att de flesta kvinnor har de motiven när de söker?

Men någonstans måste det väl ändå funka för dessa män annars hade de väl inte varit där?

• Svar på tråden Svarar ni upptagna män?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-20 20:33:38 följande:
    Jo, för ibland är jag inte ute efter mer än lite spänning och tillfällig bekräftelse. Har inget sug att träffa nån irl eller ha sex. Kanske redan har partner eller bara inte lust.
    Inget sug att ha sex? Men jag tänkte om du vill träffa någon för sex som du skrev inlägget jag svarade på?
  • Anonym (avlägsen beundrare)
    Anonym (Ester) skrev 2022-12-21 16:45:26 följande:
    Inget sug att ha sex? Men jag tänkte om du vill träffa någon för sex som du skrev inlägget jag svarade på?
    Ja men då träffar jag inte gifta män eller söker deras kontakt. Då vill jag ha tillgängliga män som är öppna för eventuella fortsättningar.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-21 16:53:17 följande:
    Ja men då träffar jag inte gifta män eller söker deras kontakt. Då vill jag ha tillgängliga män som är öppna för eventuella fortsättningar.
    Ok! Då är jag med, tack för svar! Det verkar väldigt klokt. Inte så kul att kanske få djupare känslor för en person som man har så liten chans med och antagligen dödsdömt från början.
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-18 09:57:24 följande:

Anledningen till att gifta män är mer eftertraktade är att dom är bättre och därmed redan valda av någon. Dessutom kan man addera på en följa john princip som finns hos kvinnor, även när det gäller män.

Till sist finns det även många kvinnor som verkligen uppskattar bekräftelsen det ger att få en gift man i gungning.

Jag skulle inte hålla med om att gifta män är bättre generellt bara för att de är valda av någon.

Det kan ju ha blivit valda av vilka desperata skäl som helst eller är beroende människor som tagit första bästa kvinna. Men visst finns det kvinnor som tänder på konkurrens och att tävla om en man för att bekräftas i sitt värde som kvinna eller sexuellt attraktiv. Har nog varit sådär själv i viss mån när jag fallit för någon upptagen man och struntat i hur deras respektive drabbats. Min moral har blivit bättre med åren och mina krav på en partner högre så skulle inte falla för det längre.  Det som kan attrahera mig nu som vuxen är att män har fått barn och axlat rollen som förälder. Något jag finner sexigt och som ökar en mans mognad och värde i mina ögon såvida de inte varit riktigt usla pappor.
  • Anonym (jultomten)
    Anonym (Ester) skrev 2022-12-19 16:55:48 följande:
    Lämna sin fru? Hugga av sig ett finger? Pengar? Bygga en friggebod? Resa ett cirkustält? Gå på lina? Hoppa bungee? Vad ska han vara beredd att göra för att få ha sex med dig?
    Räcker nog med att han bedrar sin fru och sviker sina barn eftersom det signalerar att han är beredd att offra allt för henne vilket bekräftelsekåta stolpskott med taskig självkänsla och sjuka värderingar älskar.

Om snubben skulle tända eld på huset med familjen i den så skulle det förmodligen vara ren extas för såna personer.... titta vad han gjorde för mig, jag är centrum i universum. 

Jag tror inte det är någon idé att försöka förstå, det är så stört att man måste nog vara lika trasig för att kunna förstå det.
  • Anonym (jultomten)
    Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-21 17:04:04 följande:
    Jag skulle inte hålla med om att gifta män är bättre generellt bara för att de är valda av någon.

Det kan ju ha blivit valda av vilka desperata skäl som helst eller är beroende människor som tagit första bästa kvinna. Men visst finns det kvinnor som tänder på konkurrens och att tävla om en man för att bekräftas i sitt värde som kvinna eller sexuellt attraktiv. Har nog varit sådär själv i viss mån när jag fallit för någon upptagen man och struntat i hur deras respektive drabbats. Min moral har blivit bättre med åren och mina krav på en partner högre så skulle inte falla för det längre.  Det som kan attrahera mig nu som vuxen är att män har fått barn och axlat rollen som förälder. Något jag finner sexigt och som ökar en mans mognad och värde i mina ögon såvida de inte varit riktigt usla pappor.
    Men är inte en snubbe som bevisligen är beredd att sätta sina ungars trygghet på spel för ett knull redan per definition en usel pappa?
    Anonym (jultomten) skrev 2022-12-22 18:21:09 följande:
    Men är inte en snubbe som bevisligen är beredd att sätta sina ungars trygghet på spel för ett knull redan per definition en usel pappa?
    Jo så är det ju, men människor är inga änglar och har ofta låg sexmoral pga att bekräftelsebehov får styra.
  • Anonym (jultomten)
    Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-22 18:57:32 följande:
    Jo så är det ju, men människor är inga änglar och har ofta låg sexmoral pga att bekräftelsebehov får styra.
    Nja, VISSA människor är så, inte alla och personligen tycker jag sånt beteende är extremt vidrigt och totalt avtändande och överskuggar alla andra möjliga positiva egenskaper personen må ha.
    Anonym (jultomten) skrev 2022-12-22 19:17:17 följande:
    Nja, VISSA människor är så, inte alla och personligen tycker jag sånt beteende är extremt vidrigt och totalt avtändande och överskuggar alla andra möjliga positiva egenskaper personen må ha.
    Säger JO igen och skulle klart inte premiera en sådan man för annat än en ytlig flört.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (jultomten) skrev 2022-12-22 19:17:17 följande:
    Alla vet att det varken ör moraliskt eller hedervärt beteende, så därför mörkar man sånt..
Svar på tråden Svarar ni upptagna män?