Inlägg från: Anonym (Ester) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ester)

Svarar ni upptagna män?

Jag skulle vara väldigt tacksam för andra kvinnors erfarenheter!

Det finns upptagna män som kontaktar en på dejtsidorna. Är det vanligt har någon här också varit med om det? 

Jag undrar om de får napp? Brukar ni andra kvinnor intressera sig för dem?

Det kanske är mest om man inte söker något seriöst utan mer sex men det trodde jag inte att de flesta kvinnor har de motiven när de söker?

Men någonstans måste det väl ändå funka för dessa män annars hade de väl inte varit där?

• Svar på tråden Svarar ni upptagna män?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (K) skrev 2022-12-17 14:31:33 följande:

Naturligtvis finns det gott om män som är upptagna och de söker också efter sex, jag håller så klart inte på med sådana utan bryter när det kommer fram (hittills alltid inom ett antal meddelanden innan man ens kommit på tanken att ses).

Va, vad att prata om då i de meddelanden? Vad säger de till dig?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Ej medvetet) skrev 2022-12-17 12:03:44 följande:

Givetvis gör jag inte det om jag vet att han är upptagen, men jag har utan att veta det träffat gifta män genom Tinder. Då bryter jag direkt när jag får reda på det.

Varför är du inte intresserad? Är det för att du söker ett seriöst förhållande eller för att du tycker att det är fel att träffa en upptagen?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (K) skrev 2022-12-17 18:09:36 följande:
    Jag förstår inte din svenska men vi pratar så klart som vanligt om ditten och datten, lär känna varandra. Till slut kryper det fram att de är i relation, då är det adjöss för min del.
    Hur säger du till den då?  Själv vill jag inte vara otrevlig men jag känner mig ganska sur faktiskt.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-12-17 23:35:22 följande:

Har inte använt mig av sådana sidor, men har fått erbjudanden från upptagna män som jag känner. Så det förekommer även utanför dessa sidor. Dessa har jag nekat och slängt en moralkaka på.

Däremot har jag vänner som medvetet svarat/sökt upptagna män, då på sidor så dom skulle inte hålla på med upptagna män i sin närhet. 

när dom träffar någon som redan är upptagen så vet dom att dom inte behöver förvänta sig något mer, ribban är lagd och dom behöver inte involvera sig eller behöva tänka på att mannen kommer involvera sig heller mer än när/var dom ska ses. 

Anonym (Stina) skrev 2022-12-18 07:15:05 följande:
    Anledningen att man vill ligga med gifta män kan vara att dom generellt sett är bättre än singlar, men även eftersom det kan vara mer spännande och att om man bara är ute efter sex så slipper man påtryckningar om en relation.

Man får det man vill ha, varken mer eller mindre.

Många singelmän blir istället helt övertända på en eventuell relation.
    Fast jo, faktiskt kan man få påtryckningar om ?mer? från den upptagna mannen ändå.

• Anonym (Ester)
    Anonym (KL) skrev 2022-12-18 07:26:04 följande:

Jag har sett flera ggr att kvinnor tycker det är mer ok att dom stöter på manliga kollegor som är upptagna, än att män stöter på kvinnliga kollegor när båda är singlar.

Off Topic!
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-18 09:57:24 följande:

Anledningen till att gifta män är mer eftertraktade är att dom är bättre och därmed redan valda av någon. Dessutom kan man addera på en följa john princip som finns hos kvinnor, även när det gäller män.

Till sist finns det även många kvinnor som verkligen uppskattar bekräftelsen det ger att få en gift man i gungning.

Aha! Men av de som kontaktat mig har inte varit så kul faktiskt och inte svårt att förstå att de inte får sex hemma. 
  • Anonym (Ester)
    Anonym (KL) skrev 2022-12-18 12:12:42 följande:
    Kvinnor vill ha det som andra kvinnor har.
    Om en man är singel så måste det vara något fel på honom.
    Men det där tanken kollapsar ju lite, när man förstår att kvinnan därhemma inte vill ha honom.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (KL) skrev 2022-12-18 12:21:21 följande:
    Han är ändå bättre än singelmannen. Någon har valt den gifta mannen. Singelmannen är det ingen som väljer.
    Men det där är ju inte sant och det tror jag också att du förstår. Eller det förekommer inte att singlar väljer varandra och bygger en relation tillsammans? Haha!
  • Anonym (Ester)
    Anonym (DD) skrev 2022-12-19 10:40:39 följande:
    Finns ofta anledningar till varför män är singlar.
    Ja, de kanske till slut tröttnade på att det aldrig blir något sex med frun.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Aldrigmedvetet) skrev 2022-12-19 11:07:34 följande:
    Vilka anledningar syftar du till nu? Oavsett så gör inte det att jag kommer gå efter någon annan människas smulor. 
    Vad är en annans smulor? En singelman som någon annan haft ett förhållande med? Är det bättre om det var han som slutade förhållande?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Fresterska) skrev 2022-12-19 16:14:22 följande:

Kan bara tala för mig själv. Men visst, det går verkligen inte att komma ifrån att jag attraheras otroligt mycket av tanken att få en väletablerad, snygg, och helst framgångsrik familjefar på fall.

Att få honom att tråna efter mig, vilja ha sex med mig. Så mycket att han till slut gör allt för det. 

Jämför det med att ragga upp en medelmåtta på krogen som just är på krogen på grund av att han inte lyckats bygga upp någon familj. Eller så är han bara en krograggare som vill ha ett skjut. Det höjer inte kåthetsgraden hos mig ett dugg. Hjälper inte hur snygg han än är.

Jag kan inte hjälpa det men för mig är det en plusfaktor när jag ligger med en upptagen man. Men jag vill inte bilda familj med honom.

Till slut gör allt? Vad kräver du då från honom?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Ester) skrev 2022-12-19 16:51:39 följande:
    Till slut gör allt? Vad kräver du då från honom?
    Lämna sin fru? Hugga av sig ett finger? Pengar? Bygga en friggebod? Resa ett cirkustält? Gå på lina? Hoppa bungee? Vad ska han vara beredd att göra för att få ha sex med dig?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Fresterska) skrev 2022-12-20 11:21:06 följande:
    Han riskerar ju hela sin sociala status och familj genom att ligga med mig. Det är ganska mycket. Och det är så jävla hett! 
    Men vadå ?till slut gör han allt för att få ha sex med mig?.  ?   Tråden handlar ju om gifta män som på dejtingsajter kontaktar kvinnor för sex. Redan där är de ju beredda att ?riskera sin sociala status och familj? , för de hade väl hoppats på att få napp hos någon kvinna, och genomföra detta. Så vad menar du med ?till slut? ?  
  • Anonym (Ester)

Varför är det OK med en chatt med spänning och kemi men inte att träffa männen?

Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-20 20:06:39 följande:

Om jag letar efter någon som verkligen är tillgänglig och vill träffa någon för sex eller relation ignorerar jag helt gifta män, men ibland kan jag nöja mig med lite chattande  om det uppstår kemi i kontakten. Det kan vara kul förströelse och skapa lite spänning och kåthet i tillvaron. Haft några riktigt härliga kontakter med gifta män faktiskt ibland under längre tid då båda varit i relationer.

• Anonym (Ester)
    Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-20 20:33:38 följande:
    Jo, för ibland är jag inte ute efter mer än lite spänning och tillfällig bekräftelse. Har inget sug att träffa nån irl eller ha sex. Kanske redan har partner eller bara inte lust.
    Inget sug att ha sex? Men jag tänkte om du vill träffa någon för sex som du skrev inlägget jag svarade på?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (avlägsen beundrare) skrev 2022-12-21 16:53:17 följande:
    Ja men då träffar jag inte gifta män eller söker deras kontakt. Då vill jag ha tillgängliga män som är öppna för eventuella fortsättningar.
    Ok! Då är jag med, tack för svar! Det verkar väldigt klokt. Inte så kul att kanske få djupare känslor för en person som man har så liten chans med och antagligen dödsdömt från början.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-18 09:57:24 följande:

Anledningen till att gifta män är mer eftertraktade är att dom är bättre och därmed redan valda av någon. Dessutom kan man addera på en följa john princip som finns hos kvinnor, även när det gäller män.

Till sist finns det även många kvinnor som verkligen uppskattar bekräftelsen det ger att få en gift man i gungning.

Missade det här, vad menas med följa John princip?
  • Anonym (Ester)
    ClumsySmurf skrev 2022-12-23 16:15:36 följande:
    Det är väl de som har kul vid sidan om som leker med smulor, de har ju knappast högra krav när de slipper leva med dem.
    Kul att höra av dig att man är smulor enligt dig då, för det är ju vad dessa män vill även om jag tackade nej.
  • Anonym (Ester)
    ClumsySmurf skrev 2022-12-23 16:52:43 följande:
    jag tycker det blir ologiskt om de inte fick leka med dej
    det kanske är så att det är smulor som leker med smulor
    Va? Nu förstår jag inte alls vad du menar? 
Svar på tråden Svarar ni upptagna män?