• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • Läsken

Hej!

Jag har en fråga om BIM. Vet ju att det står för beräknad icke mens. Men vilken dag är det egentligen? Är det dagen mensen ska komma, eller dagen efter, dvs när mensen uteblir?

Kollar man på exempelvis Clearblues hemsida skiljer dom på dagarna "väntad mens" och "utebliven mens" när dom resonerar för vilken dag man kan ta tidigt test och då började jag fundera på om beräknad icke mens är dagen för väntad mens eller dagen efter, dvs dagen för utebliven mens 😂 
    Hälsningar, förvirrad...

• Tjoppa12
    Läsken skrev 2023-01-26 14:16:44 följande:

Hej!

Jag har en fråga om BIM. Vet ju att det står för beräknad icke mens. Men vilken dag är det egentligen? Är det dagen mensen ska komma, eller dagen efter, dvs när mensen uteblir?

Kollar man på exempelvis Clearblues hemsida skiljer dom på dagarna "väntad mens" och "utebliven mens" när dom resonerar för vilken dag man kan ta tidigt test och då började jag fundera på om beräknad icke mens är dagen för väntad mens eller dagen efter, dvs dagen för utebliven mens 😂 
    Hälsningar, förvirrad...

Bim är dagen då din mens förväntats komma, men inte gör det (förhoppningsvis). Bim+1 blir det dagen efter dagen för beräknad mens, då den uteblivit med en dag 
  • Nathas001918

Hejhej hoppar in här.

Enligt beräknad är bim idag, men ingen mens syns till.

Haft symtom senaste veckan men testade neg igår med CB testa tidigt efter jobbet (Hade ej kissat på 7h).

Var hos gyn idag för allmän kontroll och de såg ej någon graviditet, men är det inte för tidigt för att kunna se på ultraljud? Kan de se om mensen är påväg?

Borde frågat massa frågor men glömmer alltid bort när jag väl är på plats med läkare..

Såg endast gulkroppen som än sitter kvar..

Någon som kan något om detta? 😄

• Zizzom
    Tjoppa12 skrev 2023-01-26 15:45:45 följande:
    Det var inget spökstreck!!
    Stort grattis!!!! Skrattande
  • Snorkfrökenhär

Grattis Tjoppa 😍 

• Tjoppa12

Tack så mycket för era grattis, går det vägen så blir det en till bebis mitt i älgjakten haha! Precis som sin storasyster 

• Lina95

Jag blir galen snart, BIM+3 idag, men ingen mens och inget positivt graviditetstest. Jag har molnande värk och illamående, och när jag tror att mensen kommer så är det bara flytningarna som rinner till ibland.. någon av er som har barn sen tidigare som har plussat senare efter BIM men varit negativt innan? 🤪

• Zizzom
    Lina95 skrev 2023-01-27 12:57:07 följande:

Jag blir galen snart, BIM+3 idag, men ingen mens och inget positivt graviditetstest. Jag har molnande värk och illamående, och när jag tror att mensen kommer så är det bara flytningarna som rinner till ibland.. någon av er som har barn sen tidigare som har plussat senare efter BIM men varit negativt innan? 🤪

Det låter som mig förra månaden. Mensen kom 3-4dagar försent. Innan den kom så kändes det som att det rann och jag sprang till toan men det var inget. Men sen finns det andra trådar som inte fått positivt graviditetstestet förrän BIM+7 vilket kan bero på olika orsaker. Men hoppas att du får ett positivt snart Skrattande
Svar på tråden BIM Januari 2023