• Tjoppa12

BIM Januari 2023

Swave skrev 2023-01-21 19:07:10 följande:
    Det är väldigt olika :) 
    Hur har det gått för dig ?
  • Tjoppa12

Själv är jag på äl+9 , hade tänkt vänta att testa men såklart så kunde jag inte hålla mig längre (: är hundra på att jag fått ett tydligt spökstreck. Syns bra, men är för grått

• Tjoppa12

Jag tog ett till test efter 3 timmar och spökstrecket var kvar. Provade två andra tester, och jag vet inte hur stor risken är att få spökstreck på alla tre...börjar hoppas lite försiktigt 

• Tjoppa12
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-26 13:04:11 följande:
    Jag är ju skeptiskt till allt som inte är tydligt och fick själv tydligt streck igår men inget idag så jag blev ännu mer skeptiskt 😆

men helt klart låter det ju som att det är ett plus på gång för dig, borde inte vara spökstreck när flera olika ger samma resultat. Hoppas så för din skull 😍
    Jag hoppas också, för oss båda. Jag vill inte inbilla mig något och ta ut lyckan i förskott haha..men just nu tror jag att det kan ha gått vägen 
  • Tjoppa12
    Läsken skrev 2023-01-26 14:16:44 följande:

Hej!

Jag har en fråga om BIM. Vet ju att det står för beräknad icke mens. Men vilken dag är det egentligen? Är det dagen mensen ska komma, eller dagen efter, dvs när mensen uteblir?

Kollar man på exempelvis Clearblues hemsida skiljer dom på dagarna "väntad mens" och "utebliven mens" när dom resonerar för vilken dag man kan ta tidigt test och då började jag fundera på om beräknad icke mens är dagen för väntad mens eller dagen efter, dvs dagen för utebliven mens 😂 
    Hälsningar, förvirrad...

Bim är dagen då din mens förväntats komma, men inte gör det (förhoppningsvis). Bim+1 blir det dagen efter dagen för beräknad mens, då den uteblivit med en dag 
  • Tjoppa12

Tack så mycket för era grattis, går det vägen så blir det en till bebis mitt i älgjakten haha! Precis som sin storasyster 

Svar på tråden BIM Januari 2023