BIM December 2022
För oss som har BIM december 2022!
Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall
För oss som har BIM december 2022!
Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall
@babyshark
jag kommer också ha ägglossning inom de närmsta dagarna. Fredag enligt NC appen. Ägglossingstestet visade blinkade gubbe idag. Vi myser varannan dag start igår, fram till tempen höjs!
Jag påbörjade en kur med bidrottninggele denna månad, någon här som testat?
Tror minsann äl kommer ske tidigare än vanligt och att min cykel därmed blir kortare.
Sambon fick besked om att hans pappa har grad 9 prostatacancer i veckan så tror dessvärre bebisverkstaden kommer bli pausad denna månad. 😔 Åt minstone inte lika stort fokus som tidigare.
Så fint att få följa er och läsa om var ni befinner er. Jag har troligen bim 8/12. Vet inte hur jag ska lägga in mig på listan? Men andra försöket andra barnet.
Ska prata med kliniken imorgon och får då veta mer om när jag ska insemineras. Gissar att jag har äl någon gång mellan tisdag och torsdag nästa vecka.
Jag hade ett ganska starkt streck på äl-test igår men fortf inte äl som jag tolkar de. Testerna tog slut och jag hann inte köpa nya idag då dottern ligger i hög feber. Men gissar att jag har äl antingen idag eller inom närmsta dagarna. Vi myser på och håller tummarna! Jag håller tummarna för oss alla här i gruppen! 😍
trefaldigmästareikärlek: usch va jobbigt för er alla. Hoppas att allting går så bra som det kan göra!
Ettfrö: du bara kopierar listan och lägger in dig :) lycka till med samtalet imorgon!!
jag hoppar in här nu ifrån november tråden då mensen drog igång nu på morgonen. jag har beställt och fått hem Natural cycles, så ska prova med den denna gången.
beräknad BIM enligt appen blir 14/12 (min födelsedag 🤪 så nu hoppas man ju verkligen på ett plus)
28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
29/11 önskarsyskon2023
1/12 Swave - 4:e försöket
1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
1/12 Sofieodq - 5:e försöket
2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
8/12 Foodie
8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet
9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC
Foodie - Så snällt att jag får vara med här ändå 😊 Ja vi fick bara till det dagen jag fick positivt äl-test och dagen innan det, blev inget igår tyvärr när jag troligen hade ägglossning. Hoppas de tar sig ändå, känns ju som man missat en chans då även fast jag vet att spermier kan leva några dagar.
Någon av er som blivit gravida när ni bara haft sex dagar innan ägglossning?
Loulou92, tiffliffen, önskarsyskon2023 - Härligt att äl snart är på ingång. Hoppas såå på många plus här i tråden om inte allt för lång tid 😍
Ettfrö - Tycker med det är så kul att få följa er alla! Lycka till idag med samtalet!
Trefaldigmastareikärlek - Tråkigt o höra att hans pappa fått cancer, hemska sjukdom.😔 Förstår att det inte blir så stort fokus på bebisverkstaden då?
Babyshark: med min dotter blev jag gravid genom att ha sex ungefär varannan dag/var tredje dag i hela cykeln. Och när barnmorskan räknade ut ungefär när jag hade haft äl så hade vi inte sex. Och dom säger ju att spermierna kan överleva upp till 5-7 dagar. och till min kompis hade barnmorskan sagt att ?har ni sex var tredje dag så safear ni upp?. 🙌🏽
Trefaldigmästareikärlek - Vet inte varför det blev ett frågetecken där på slutet, skrev punkter 🤔
Önskarsyskon2023 - Vad skönt o höra att det verkar vara stor chans ändå. Får försöka få till det ikväll ifall ägget lever kvar då, det lever väl max 24 timmar om jag inte minns helt fel. Är redan nu taggad på att börja testa, lång väntan tills dess 😅
När brukar ni börja graviditetstesta? Har bestämt att jag absolut tidigast ska ta test på äl+10 😄
Babyshark: jadå! vi har inte haft sex varje dag heller men typ varannan. så vi håller tummarna! 🙌🏽 jag är rädd att jag ska bli typ manisk med både temp och test och en känsla av att jag måste ha sex. Och att det i sin tur kommer göra att jag blir ännu mer jättebesviken om mensen kommer.
jag har ju haft lite oregelbunden mens de sista månaderna så jag vet inte när nästa mens beräknas komma men enligt app så ska den komma i slutet av månaden. Och jag ska försöka hålla mig för att inte testa för tidigt också! Men kan man tänka dagar från äl då? Så som du skrev nu, att man kan testa äl+10? Jag vet ju att dom tidiga testerna är från bim-6. men när man har oregelbunden blir de ju svårt att räkna ut.
Babyshark: jadå! vi har inte haft sex varje dag heller men typ varannan. så vi håller tummarna! 🙌🏽 jag är rädd att jag ska bli typ manisk med både temp och test och en känsla av att jag måste ha sex. Och att det i sin tur kommer göra att jag blir ännu mer jättebesviken om mensen kommer.
jag har ju haft lite oregelbunden mens de sista månaderna så jag vet inte när nästa mens beräknas komma men enligt app så ska den komma i slutet av månaden. Och jag ska försöka hålla mig för att inte testa för tidigt också! Men kan man tänka dagar från äl då? Så som du skrev nu, att man kan testa äl+10? Jag vet ju att dom tidiga testerna är från bim-6. men när man har oregelbunden blir de ju svårt att räkna ut.
Tack för du ger mig hopp! Ja det gör vi verkligen 😀
Känner likadant att man blir manisk, man vet ju att om man inte prickar rätt så är det ju en hel månad till nästa försök och en månad är lång tid när längtan är stor. Jag har tidigare månader varit väldigt beroende av att testa, redan på äl+8 och det är ju som gjort för att bli besviken. Senaste graviditeten plussade jag med ett vanligt test (som mäter 25) vääldigt svagt på äl+10 så de knappt syntes. Har svårt att tänka mig att jag skulle se något streck innan äl+10 den gången.
Ja det är bättre att tänka dagar från äl, till exempel så hade jag bara en 9-10 dagars lutealfas för några månader sedan och hade jag testat bim-6 då så hade det varit på äl+3-4 och då har inte ett ägg ens hunnit fästa 😊 Dom utgår alltid (tror jag) från att man har en 14 dagars lutealfas när dom skriver så.