• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Önskarsyskon2023

Hej! 

jag vet att det här är ett negativt äl-test men igår var det helt blankt så min fråga är: är det på g? är de så man kan tolka det? :)

• Anonym (Smörblomman)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 08:20:40 följande:

Hej! 

jag vet att det här är ett negativt äl-test men igår var det helt blankt så min fråga är: är det på g? är de så man kan tolka det? :)

Hej! 

teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Vissa kan se en stegring innan det blir positivt men för många går det från att vara negativt till positivt. ÄL test har alltid två streck eftersom man alltid har LH hormon i kroppen men att teststrecket är betydligt svagare än kontrolllinjen. När det är helt blankt är det ogilitgt:)

• Önskarsyskon2023

Smörblomman: ja så långt är jag med så visste att det inte var positivt i den bemärkelsen men tänkte att eftersom det varit helt blankt innan så tänkte jag om detta var ett tecken på att det är på g men så var det alltså inte då. ogiltigt säger du, som i att det är fel på testet?

• Anonym (Smörblomman)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 09:48:43 följande:

Smörblomman: ja så långt är jag med så visste att det inte var positivt i den bemärkelsen men tänkte att eftersom det varit helt blankt innan så tänkte jag om detta var ett tecken på att det är på g men så var det alltså inte då. ogiltigt säger du, som i att det är fel på testet?

Förstår, ja antingen att det är fel på testet eller att man tagit det på fel sätt:) När jag använde dessa test första gången fick jag flera ogiltiga och några som var negativa och förstod aldrig riktigt varför för jag tog dem på samma sätt och på samma dag och tid.. 

Det jag menade innan var att det är svårt att säga om det är på g eftersom vissa går från väldigt negativa test till super positiva medans andra får mer som en stegring:) Jag får en liten stegring kanske 12h innan själva ökningen men innan dess är alla väldigt negativa. En del ser bara sina LH ökningar några timmar medan andra kan se dem flera dagar🥰 
  • Anonym (Smörblomman)

Såhär såg det ut för mig min förra cykel har en lite längre cykel så har ÄL runt dag22-23:)

• Önskarsyskon2023

Ja det är ju första gången jag använder äl-test så jag kan mycket väl gjort fel. Gjorde som jag gjort när jag tagit gravtest. I en burk och ner med testet och sen lagt plant och väntat. 

får helt enkelt testa igen senare eller imorgon och se va de wäger då :) 

tack snälla för fina och utförliga svar! Uppskattar det mycket :)

• Anonym (Smörblomman)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 10:43:33 följande:

Ja det är ju första gången jag använder äl-test så jag kan mycket väl gjort fel. Gjorde som jag gjort när jag tagit gravtest. I en burk och ner med testet och sen lagt plant och väntat. 

får helt enkelt testa igen senare eller imorgon och se va de wäger då :) 

tack snälla för fina och utförliga svar! Uppskattar det mycket :)

Ja, jag förstår mig inte riktigt på dehär testerna när de blir blanka eftersom man gör exakt likadant som när de inte blir de😅 Men fortsätt testa så får du förhoppningsvis positivt snart!:) 
  • Önskarsyskon2023

Haha ändå skönt att du säger de så det inte bara är jag 🤷🏼?♀️😂 
    ja jag tänker att jag bara testar vidare o ser. :)

• Anonym (Babyshark)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 08:20:40 följande:

Hej! 

Tror de kan vara liite starkare/svagare från dag till dag beroende på hur koncentrerat kisset är utan att det är en LH-höjning. Det hormonet finns under hela cykeln men bara i väldigt låg mängd eller vad man säger. Hur har det gått med äl-testandet sen? :) 
  • Önskarsyskon2023

Babyshark: jag blir inte klok på testerna för de står (se bild). någon sa att det är ogiltigt om det blir ett svagt streck men det är det inte enligt beskrivningen. man önskar ju som sagt att det kunde vara som ett graviditetstest 😂
    det blev samma under hela dagen igår. Testade två gånger. Idag har jag inte testat men tänkte göra det vid 12 ca så blir det samma tid som igår ungefär. Ska försöka hålla mig tills dess 😅

Svar på tråden BIM December 2022